10 Reacties

3 maanden geleden

Hier herkenbaar. Kindje van 4 weken maar kan eigenlijk al vanaf het begin uuuuuren aan de borst hangen. Hier verder geen kv gegeven dus het lijkt me sterk dat dit bij jou nu voor dit 'probleem' zorgt. Misschien een lactatiekundige inschakelen?

3 maanden geleden

Misschien een regel dag?

3 maanden geleden

Heeel herkenbaar helaas. Onze dame wil ook de hele dag drinken. Best vermoeiend met een rondlopende peuter erbij😅

3 maanden geleden

Hier ook herkenbaar 😅 het helpt soms om der bij mn vriend te leggen en weg van mij te houden na een voeding, zodat ze me niet ruikt

3 maanden geleden

Als jij troost biedt zoeken de meeste borstvoedings kindjes de borst. Dit is hun grootste troost middel. Dus dat is best een herkenbaar iets. Huidhonger/geborgenheid is hier normaal en dan wil Yinthe eigenlijk ook aan de borst. Dit heb ik in t begin een aantal keer gedaan maar merkte dat mevrouw alleen maar ging tutten... Toen ben ik omdat ze ook zo veel last van krampjes heeft op zoek gegaan naar een tutje. Die heb ik uiteindelijk gevonden waar zij blij mee is en we m geven als ze echt troost nodig heeft en als ze bij mij wil liggen. Bij mijn man heeft ze m gewoon niet nodig haha dan valt ze direct in slaap vooral bij huid op huid haha Maar je productie is best netjes met kolven hoor alleen vaak is dit niet de hoeveelheid die je kindje drinkt aan de borst! Die bepaalt zelf hoe veel ze drinken. Wat wel ff goed is om te kijken is of je borsten tijdens een voeding wel "leeg" zijn (ze zullen nooit leeg zijn haha) dus dat ze soepel en weer "zacht" zijn. Dan weet je dat je kleintje de goeie vette achtermelk heeft en niet alleen de voormelk die niet veel calorieën bevat. Dan komen ze ook veel sneller haha Troost voeding hier is de voormelk en dan komt ze daarna vrij snel weer haha maar drinkt dan wel de goeie volledige voeding.

3 maanden geleden

Reactie op Ou12345

Hier herkenbaar. Kindje van 4 weken maar kan eigenlijk al vanaf het begin u ...
Thx! Ik heb morgen een consult met een lactatiekundige en heb de vraag ook opgeschreven. Mocht zij nog met een ingeving / oplossing komen, dan zal ik het hier ook delen. Hoopte hier ook wat inzichten te krijgen wat bij andere baby's helpt en wij ook zouden kunnen proberen. Hoe ga jij ermee om dan? Gewoon blijven aanleggen of op een gegeven moment eraf halen en dan de hongerroep negeren?

3 maanden geleden

Reactie op Mukje

Heeel herkenbaar helaas. Onze dame wil ook de hele dag drinken. Best vermoe ...
Hoe ga je ermee om en zijn er dingen waardoor ze ophoudt of tevreden is?

3 maanden geleden

Reactie op LaFleur1

Hier ook herkenbaar 😅 het helpt soms om der bij mn vriend te leggen en weg ...
Haha, nice! Hij gaat hier helaas wel nog steeds door bij mijn vriend... maar wellicht nog een andere keer het proberen waard. Vandaag lukte het wel bij mijn schoonmoeder met een speentje. Even 1,5 uur wat tijd voor mijzelf

3 maanden geleden

Hier ook heeel herkenbaar. Zoontje is nu 2 weken en wil continu drinken. Hij valt tijdens het drinken in slaap en wordt een paar minuten later weer wakker en dan wil hij meer. Als hij niet drinkt wil hij op de borst slapen. Heel af en toe werkt het om na het voeden een speentje te geven maar deze weigert hij vaak nog. In zn bedje leggen is bijna onmogelijk. Hij wordt gelijk onrustig… Ik heb gemerkt dat hij beter slaapt als ik hem een flesje met gekolfde melk geef. Helaas heb ik bijna geen tijd om te kolven omdat hij zoveel wil drinken of alleen maar bij mij wil zitten. Ik ben daarom al blij als ik 1x per dag kan kolven zodat ik een flesje heb voor het slapen gaan in de avond.

3 maanden geleden

Reactie op Ebony1310

Thx! Ik heb morgen een consult met een lactatiekundige en heb de vraag ook ...
Inderdaad blijven aanleggen. Na een tijdje (30 a 45 min) geef ik 'm aan mijn man met een speentje. Dan valt ie vaak gewoon in slaap.