10 Reacties
4 maanden geleden
Ik heb dit bij beide kinderen gehad. Het moest inderdaad even groeien/landen. Ik werd hier echt ontzettend onzeker van want ik had het idee dat er iets mis met me was. Maar ik denk dat meer vrouwen delen dat ze op die roze wolk zitten dan dat vrouwen eerlijk durven toe te geven dat ze dat niet zitten.
4 maanden geleden
Gun jezelf de tijd. Die blauwe wolk is er lang niet bij iedereen. Alles komt met de tijd. Ik vind persoonlijk dat er inderdaad teveel mensen komen de eerste week, buiten de visite om.
Probeer even de visite twee weken uit te stellen.
Je moedergevoel zit er zeker wel, anders zou je je niet schuldig voelen. En je hoeft je niet schuldig te voelen. Het komt lieve mama, echt waar❤️
4 maanden geleden
Ik heb geen ervaring hiermee maar heb best veel gelezen over wat jij beschrijft, en dat het moet groeien. De mooie verhalen hierover worden natuurlijk van de daken geschreeuwd, een beetje vergelijkbaar met fijne zwangerschappen. Zit toch wat taboe op dat iets minder kan zijn of moet groeien. Maar het komt wel, echt. En als ik je een tip kan geven nav dit bericht en een ander bericht wat ik van je las over wat je vandaag allemaal ging doen: neem rust, minimaliseer prikkels, blijf lekker thuis cocoonen met je man en baby. Het is allemaal niet niks en al zeker niet met alle hormonale veranderingen en grote verandering in je leven die emoties met zich meebrengen. Visite, erop uitgaan, familie etentjes, etc etc komen later wel. Deze tijd samen krijg je nooit meer terug💕.
4 maanden geleden
Wauw. Wat durf jij eerlijk te zijn en je kwetsbaar op te stellen. Daar heb ik heel veel respect voor.
Het groeit inderdaad. Je zit in een nieuwe rol met een nieuwe identiteit en de situatie die je omschrijft is compleet nieuw. Vergeet niet dat je vol hormonen zit en dat je leven heel erg is veranderd. Je gevoelens zijn compleet normaal en het komt echt goed!! Blijf vooral zo eerlijk naar jezelf en blijf erover praten.