10 Reacties
2 jaar geleden
Zijn jullie getrouwd? Zo nee dan kan je er voor kiezen om het kindje te houden en de man hem niet laten registreren/erkennen. Dan is het kind van jou, en niet van hem. Zo heb je zelf gezag over je kindje en hoeft hij zich er niet mee te bemoeien.
Ik snap dat je het graag wil houden!
2 jaar geleden
Zijn jullie getrouwd? Zo nee dan kan je er voor kiezen om het kindje te hou ...
Ja dat klopt! Maaar.. een vader kan ook bij de rechtbank een vaststelling om vaderschap via DNA aanvragen om alsnog erkenning af te “dwingen”.
De vraag die een rechter altijd moet beantwoorden is: wat is in het belang van het kind? Als een DNA-test in het belang van het kind is, volgt meestal de beslissing om een DNA-test af te nemen.
Wellicht info om mee te nemen in jouw beslissing💫
2 jaar geleden
Ik denk dat je altijd spijt van en abortus zal krijgen, dus ik zou zeggen niet doen..! Het zal misschien moeilijk zijn om goede afspraken te maken maar denk dat het echt mogelijk desnoods met hulp
2 jaar geleden
Ik kan mij voorstellen dat je dit graag op het forum wil delen, maar niemand kan jou een passend advies geven wat je moet doen. Het zal uiteindelijk echt je eigen keuze zijn.
Bespreek het eens met je huisarts of de verloskundige, zij hebben hier vaker mee te maken.
Heel veel sterkte!
2 jaar geleden
Reactie op Nams
Ik kan mij voorstellen dat je dit graag op het forum wil delen, maar nieman ...
Ik snap dat je dat zegt. Maar ik hecht wel waarde aan wat andere vrouwen vinden van abortus.
En wat een ander zou doen in zo’n situatie.
Ik heb me zelf altijd beloofd dat nooit te doen.
Alleen deze situatie is misschien ook geen goede situatie voor het kindje.
Mijn verloskundige zal mij ook niet adviseren het weg te laten halen.
Ze weet hoe gek ik op mijn kinderen ben.
2 jaar geleden
Hoihoi
Ik ben zwanger van iemand waar ik 2 maanden mee gedate heb. Condoom is gescheurd.. ik heb zelf al een dochtertje van 1,5.
Toen ik vertelde dat ik zwanger was 3 weken geleden was zijn eerste reactie je laat het weg halen. Ik kan dit zelf echt niet. Hij schreeuwde naar mij dat hij me voor de rechter en alles zou slepen, om het weg te laten halen. We leven in nl dat lukt hem niet.
Hij wilt er niks mee te maken hebben.
Hij wilt misschien ooit contact met het kindje maar nu niet (militaire training enzo ) wij hebben geen relatie en hij heeft nu ook een ander. (Zelfde dag als dat ik hem vertelde van de zwangerschap) zij weet van niks.
Mijn advies is laat het niet weg halen. Je kan het alleen. Je hebt al kinderen je weet dat je het kan.
Heb je zwart op wit staan dat hij het niet wou? Laat hem niet erkennen. Begin daar ook vooral niet over.
Je weet nooit hoe iemand als vader is tot die gene vader word. Je kan hem later altijd nog erkenning geven als hij zijn plichten volbrengt.
2 jaar geleden
Ik denk dat je je moet afvragen of je over 10 jaar nog steeds achter je keuze kunt staan als je ervoor besluit om het te laten weghalen. Natuurlijk zal het altijd pijnlijk zijn, maar je denkt niet zomaar na over een abortus. Je hebt hele goede redenen om het wél te doen dus ook deze kant moet je serieus nemen. En ja natuurlijk ga je het ook overleven als je dit kindje wel houdt en zal het bij een super lieve, sterke, warme mama opgroeien 💛
2 jaar geleden
Ik denk dat je altijd spijt van en abortus zal krijgen, dus ik zou zeggen n ...
Hier ben ik het niet helemaal mee eens. Mijn zus was 17 en zwanger en heeft toen een abortus gepleegd. Ze heeft gestudeerd, gereisd, carrière gemaakt en nu een prachtig gezin. Dit alles had ze waarschijnlijk niet zo gehad als ze toen moeder was geworden. Die heeft nooit spijt gehad.
Ik zou vooral naar het belang van dit kind kijken. Ben je echt bezorgd of hij wel een goede vader zal zijn en voorzie je veel spanningen tussen jullie in het leven van dit kind.. Ik zie in mijn werk veel ouders die niet met elkaar kunnen samenwerken en dit is zo beschadigend voor een kind.
2 jaar geleden
Ik ken ook iemand die om deze reden voor abortus gekozen heeft. Ik heb respect voor haar keuze aangezien deze man echt geen fijn persoon is. En zij zou de rest van haar leven aan hem vast zitten. Dat zou in haar geval echt een hel geweest zijn. Ik weet ook niet of je dat moet willen en ik denk dat het goed is om je inderdaad dit ook af te vragen.
Super lastige situatie heel veel liefs en kracht gewenst 🌷