25 Reacties

één maand geleden

Hi! Hier hetzelfde probleem, sinds vandaag een andere fles geprobeerd en nu drinkt hij ineens weer zijn fles (bijna) leeg! Misschien is dat een optie? Anders merk fles proberen?

één maand geleden

Bij ons hielp het om op de zij te voeden en tussendoor een boertje te laten. Ook kan de transitiespeen van dr Brown wonderen doen! Die kan je alleen online bestellen

één maand geleden

Hier hetzelfde, maar dan aan de borst. Las dit op Google:

één maand geleden

Net hetzelfde met mijn dochter dus ik volg even. Ze is 12 weken oud

één maand geleden

Hier met 12 weken precies hetzelfde, zowel onrustig aan de borst als fles. Ik vind het lastig te duiden en het is ook een vicieuze cirkel. Doordat hij onrustig drinkt, hapt hij veel lucht waardoor hij weer last van z'n buikje krijgt en nog onrustiger wordt. Wat hier helpt is om, zodra dat hij onrustig wordt, even een pauze te nemen. Ons zoontje sabbelt dan even op z'n speen en als ik hem na 1 á 2 minuten weer aanleg, lukt het wel. Misschien werkt dit ook voor jullie? Het gaat hier wel in combinatie met vaker kleine beetjes drinken.

één maand geleden

Misschien toch een sprongetje. Ik merk het hier ook. Mijn dochtertje is 3 maanden. Wel 3 weken te vroeg geboren. Maar ook ineens onrustig drinken. In de nacht willen drinken. Terwijl ze al weken doorsliep en flessen laten staan om vervolgens weer te willen drinken na 1 uur. Tips zijn welkom 🥹

één maand geleden

Herken het, zoontje van bijna 11 weken doet dit ook.. heel vermoeiend, zowel voor hem als voor ons. Sommige flesjes gaat het prima (vooral avond en ochtend) en sommige drama. Even rechtop houden en tot rust komen en dan later weer verder helpt meestal wel. Maar toch zit er ergens iets niet helemaal lekker maar kan mijn vinger er nog niet op leggen wat. Ga hier maar een andere speen en anders andere fles proberen, mogelijk helpt dat

één maand geleden

Reactie op katieperrie

Herken het, zoontje van bijna 11 weken doet dit ook.. heel vermoeiend, zowe ...
Ja raar en frustrerend hé.. ik kan mijn vinger er ook niet op leggen..

één maand geleden

Reactie op Popje1607

Ja raar en frustrerend hé.. ik kan mijn vinger er ook niet op leggen..
Ja zeker frustrerend en ook gewoon zielig, hij had dit eerst niet dus voor mijn gevoel is er iets mis nu maar wat he.. flesje net een andere speen geprobeerd maar was hetzelfde.. morgen maar eens een andere fles proberen en het consultatiebureau bellen. En anders toch maar eens langs de huisarts voor misschien toch wel spruw?

één maand geleden

Reactie op katieperrie

Ja zeker frustrerend en ook gewoon zielig, hij had dit eerst niet dus voor ...
Ja wij denken ook spruw. Heeft hij al eerder gehad.. maar ik dacht er vanmiddag pas aan dat het dat zou kunnen zijn. Dom hé.. Morgen kunnen we nynastine ophalen.. hopelijk helpt dat. Ik zou even met de HA overleggen als ik jou was ?

één maand geleden

Onze kleine had rond de 12 weken precies hetzelfde (en een keertje eerder). Ze had geen spruw. Waar het precies aan ligt durf ik ook niet zo te zeggen. Ze was wel wat verkouden. Ik heb gespoeld met zoutoplossing en geaccepteerd dat even zo ging (soms dan een keer extra aangeboden). Na 1,5 week ben ik langzaam overgestapt naar speen 2 van Dr. Brown en nu drinkt ze weer best goed.

één maand geleden

Hier hetzelfde. We hadden ook dr brown fles met Difrax Speen s.Nu met de avent fles gaat het wel wat beter. Ik weet ook niet zo goed wat het dan is. Als ze het heeft doe ik vaak der speen in en dan is het vaak wel over.

één maand geleden

Herkenbaar! Er kwam hier een prelogopedist langs omdat hij al eerder moeilijk had gedaan met drinken. Zij zei: rond de 3 maanden verdwijnt het zuigreflex en dan moeten baby's het drinken dus op herinnering doen. Kan zijn dat ze dat lastig vinden. En ze gaf de tip om uit de vicieuze cirkel van steeds kleine beetjes voeden te komen door er weer 3-4 uur tussen te laten. Ze dacht dat hij na die eerste halve fles nu geen trek meer had en dat hou je in stand door elke keer weer aan te bieden. Dit heeft heel erg geholpen bij ons! Nu weer om de 2,5-3,5 uur en hij drinkt zoooveel beter! Nieuwe maat speen hielp ook. Dr brown van speen 1 naar 2. En we voeden op zijn zij, zodat hij zich minder snel verslikt. Hoop dat het helpt, succes!

25 dagen geleden

Afgelopen 5 dagen ging het eigenlijk weer heel goed. En nu is het weer hetzelfde als vorige week. Aanhappen en direct huilen. Wat zou het nou toch kunnen zijn ..

25 dagen geleden

Reactie op Popje1607

Afgelopen 5 dagen ging het eigenlijk weer heel goed. En nu is het weer hetz ...
Ik hoop dat er iemand met een gouden tip komt, want hier gaat het ook een paar dagen goed en daarna weer drama. Zowel aan de fles als borst.

25 dagen geleden

Ik ga zo een andere fles proberen...

25 dagen geleden

Reactie op Popje1607

Afgelopen 5 dagen ging het eigenlijk weer heel goed. En nu is het weer hetz ...
Hmm balen zeg dan denk je dat je er vanaf bent! Was vergeten te reageren maar hier ook nystatine voorgeschreven gekregen inderdaad na gebeld te hebben, al twijfel ik of het echt spruw is maar goed. Sommige flessen gaan goed, sommige drama. Woensdag naar het cb, als hij gewoon goed is aangekomen ga ik me toch wat minder zorgen maken. En ga ook een grotere speen proberen, doet er soms wel echt lang over dus kijken of dat het is..

25 dagen geleden

Reactie op katieperrie

Hmm balen zeg dan denk je dat je er vanaf bent! Was vergeten te reageren ma ...
Ben benieuwd hoe het gaat!! Andere fles was geen succes. Net wel weer een fles van 110 op. Zit pas op 535 ml vanaf 00.00 vannacht. Moet eig per 24uur rond de 800 zitten..

25 dagen geleden

Reactie op Popje1607

Ben benieuwd hoe het gaat!! Andere fles was geen succes. Net wel weer een ...
Hier helpen pauzes in de fles wel wat en echt wachten tot hij honger heeft. Gisteren kwam er bijv visite om 15:00 dus ik dacht doe dan om 14:30 flesje (3,5u na vorige) nou dat was een drama haha...net met pauzes toch hele fles van 150 op. Maar doet hij toch 40 min over een fles. Daarom morgen maar grotere speen proberen, al gaan sommige flessen ook gewoon in 20 minuten leeg maar goed .. we proberen maar wat 😅. Ik kom vaak ook niet aan de minimale hoeveelheid hoor.. als hij gewoon goed is aangekomen ga ik dat wat loslaten ook. Is een richtlijn dus misschien heeft hij gewoon wat minder honger deze periode. Al blijft het knagen dat er iets mis is hoor..

25 dagen geleden

Reactie op katieperrie

Hier helpen pauzes in de fles wel wat en echt wachten tot hij honger heeft. ...
Ja ik moet ook langer wachten denk ik soms.. ik probeer het soms een half uurtje eerder te geven omdat dat beter uit komt met planning maar ja.. dan lukt het vaak echt niet