7 Reacties

vorige week

Ik snap niet helemaal welke houding je bedoeld. Blijft ze dan zitten? Of valt ze voorover op haar hondje? Ik zou zelf zeker geen lakentje meer aanschaffen, juist heel normaal, natuurlijk en goed om je baby vrij te laten in bed. Snap wel dat het soms niet prettig voelt, maar een baby van ruim 8 maanden gaat in principe echt wel verliggen als dat nodig is.

vorige week

Reactie op Beanie85

Ik snap niet helemaal welke houding je bedoeld. Blijft ze dan zitten? Of va ...
*hoofdje
Podcast Samen Groeien
Nieuwe aflevering: veilige hechting en op vakantie met je baby

Jeugdarts Lucy vertelt je alles over het belang van een veilige hechting, en hoe jij je band met je baby kan versterken. Verder hebben we het over oefenhapjes, tips voor op vakantie en een nachtje weg zonder je baby.

vorige week

Reactie op Beanie85

Ik snap niet helemaal welke houding je bedoeld. Blijft ze dan zitten? Of va ...
Ja ze zakt dan zittend voorover met haar hoofd/gezicht in de dekens/slaapzak. Ik ben er niet gerust op dat ze zelf wel gaat verliggen wanneer nodig, en sowieso lijkt het me niet een beste/fijne slaaphouding.

vorige week

Reactie op IvyBeau

Ja ze zakt dan zittend voorover met haar hoofd/gezicht in de dekens/slaapza ...
Dekens zou ik sowieso dan gelijk uit het bedje weghalen! En idd niet een hele fijne slaaphouding, maar vanaf deze leeftijd ga je je kindje straks in echt hele rare houdingen aantreffen. Tegen de spijlen, dubbel geklapt etc. Hoort wel echt bij de leeftijd....

vorige week

Wij gebruiken het lakentje al een paar maanden, zeker blij mee. Dochter is ruim 8 maanden. Meestal ligt ze rustig maar ze kan er nu wel naar boven uitschuiven (en dan dus vrij bewegen/verliggen). Gezien de beweeglijkheid van jouw kindje wel iets om rekening mee te houden misschien :)

5 dagen geleden

Reactie op IvyBeau

Ja ze zakt dan zittend voorover met haar hoofd/gezicht in de dekens/slaapza ...
Ik denk echt dat je erop mag vertrouwen dat een kindje wakker wordt als het geen lucht meer krijgt hoor. Als ze verkouden zijn slapen ze toch ook slechter. Helemaal als je kindje bewegelijk is zoekt het echt wel een andere houding om in te slapen als het het ademen belemmert.

5 dagen geleden

Bedankt voor jullie reacties! Inmiddels heeft ze het al 2 nachten niet meer gedaan en we moeten er dan inderdaad maar op vertrouwen dat ze zelf wel anders gaat liggen als ze het benauwd krijgt. Onze eerste was de rust zelve en lag gewoon rustig in zijn bedje, deze tweede is zo ontzettend beweeglijk dat dit nogal wennen is voor ons馃槄