Hoi! Ik heb twee vragen:
- ik geef mijn dochter van 5 weken bv overdag, gaf de eerste weken flesjes met afgekolfde melk maar het lukt nu ‘live’ aan de borst. Ik merk dat ze bij de nachtvoedingen hongerig is en snel huilt en dan krijg ik haar bijna niet aan de borst. Ze hapt wel aan maar trekt een vies gezicht, laat los en gaat nog harder huilen. Ik geef nu ‘‘s nachts om die reden een fles (130 cc bij 4,5 kg) maar moet dan na de voeding kolven, fijner zou bv zijn. Herkent iemand dit of hebben jullie tips?
- Ik volg enigszins een slaap/eetschema waarbij ik voed rond 7/10.30/14.30/17.00/18.30/22.30. Ik merk dat mijn baby dan rond 03.00 een keer komt, maar ook rond 05.00. Om 05.00 geef ik dan een halve portie omdat ze overdag goed gedijt op de tijden en ik die graag wil aanhouden, maar dan wordt ze om 06.00 wakker met krampen. Ze weegt 4,5 kg en ik geef 130 cc afgekolfde melk om 22.30 en rond 03.00 uur, en dan rond 70 cc om 05.00. Ik zou natuurlijk het liefst willen dat ik die voeding van 05.00 kan overslaan, want nu is er zoveel onrust dat ze de laatste uren van de nacht op ons moet slapen. Heeft iemand een idee?