7 Reacties

één maand geleden

19:00* naar bed (slaaptekort🥲)

één maand geleden

Lukt het niet hem slapend te voeden? Bij onze dochter zijn dit echt honger signalen. Ik laat haar gewoon in bed liggen en geef haar zo de fles, die drinkt ze dan slapend op en is dan rustig en slaapt verder 🙂

één maand geleden

Ze zijn dan in een lichte slaapfase volgens mij. Je denkt dat ze wakker zijn maar dat zijn ze niet Anders even googlen voordat ik het verkeerd zeg haha, maar onze dochter had dit ook

één maand geleden

Reactie op Aida47

19:00* naar bed (slaaptekort🥲)
Tijdens de lichte slaap en tijdens de overgang van de ene naar de andere slaapfase kan je baby wat onrustiger zijn, geluidjes maken of zelfs een beetje huilen. Het kan zijn dat je baby wakker wordt van het eigen gehuil, maar het kan ook goed zijn dat jouw baby gewoon verder slaapt. Het feit dat een baby geluid maakt tijdens de slaap is dus eigenlijk heel begrijpelijk als je begrijpt dat de slaapcyclus anders in elkaar zit.

één maand geleden

Actieve slaap. Oordoppen kopen 🫢

één maand geleden

Heel herkenbaar, ook met oordoppen deed ik geen oog dicht na een bepaald tijdstip. Uiteindelijk toch besloten hem op zn eigen kamer te leggen, met de deuren open en babyfoon op mijn nachtkastje (waarvan ik het geluid eerst aan had staan en inmiddels uit en alleen beeld). Heb me schuldig gevoeld dat ik hem naar zn eigen kamer heb gedaan maar zowel hij als ik slapen hierdoor veel beter (omdat ik hem snachts niet meer wakker maak voor voeding of zn speen in zn mondje doen terwijl het niet nodig is). Geen idee of je er wat aan hebt omdat je aangeeft het nog niet te willen, maar het heeft hier in deze situatie enorm geholpen. Heel veel succes en het komt goed 😊

één maand geleden

Heel herkenbaar, en ik dacht eerst ook actieve slaap, maar ken de slaapcyclus en denk dan hij zit niet 6 uur kang in z'n actieve slaap, het kan echt onafgebroken doorgaan. Hier vaak toch voeden maar niet zeker of hij honger heeft.