20 Reacties

3 maanden geleden

Wat onze zoon erg fijn vind is een inbakerslaapzak van puckababy. Slaapt als een roosje!

3 maanden geleden

Hier onze dochter ook in de puckababy slaapzak. Ze vind die geborgenheid erg fijn. Ze heeft de eerste nachten in de slaapzak van love to dream geslapen, maar hier vond ik haar nog steeds erg druk met haar armen. Toen de puckababy geprobeerd, dat vindt ze nog fijner.

3 maanden geleden

Reactie op muamau123

Wat onze zoon erg fijn vind is een inbakerslaapzak van puckababy. Slaapt al ...
Hij ligt tot nu toe vrijwel elke keer met z'n armen omhoog te slapen dus vraag me af of hij inbakeren dan fijn zou vinden. Onze eerste kon er absoluut niet tegen. Nu z'n tut in combinatie met een slaapdeuntje gaat goedb

3 maanden geleden

Reactie op DemiJJ

Hij ligt tot nu toe vrijwel elke keer met z'n armen omhoog te slapen dus vr ...
Ja is per kind verschillend natuurlijk, die van ons lag ook met z’n armen naar boven maar bewoog ook bizar veel en juist daarvan werd hij wakker/onrustig.

3 maanden geleden

Reactie op muamau123

Ja is per kind verschillend natuurlijk, die van ons lag ook met z’n armen n ...
Ja dat is zeker waar, gek dat het overdag geen probleem is. Zal eens een keer inbakeren proberen met grote hydrofiele doek voordat ik weer iets aanschaf wat niet nodig is 🤣😜

3 maanden geleden

Miss zo’n moonie (bijvoorbeeld) die heeft zo’n baarmoeder geluidje

3 maanden geleden

Wij kunnen de klok erop zetten (baby nu 3weken)Tot nu toe elke avond om 7 uur begint de onrust hier. Dit houdt dan ook 1,5 uur aan en soms nog wel langer van voeding tot voeding. Zij heeft gewoon genoeg gedronken maar we denken dat dit een huiluurtje is waarop onze dochter de dag verwerkt en even moet ontprikkelen. Heel sneu en frustrerend, want niks lijkt op zo'n moment te helpen

3 maanden geleden

Huid op huid al geprobeerd?

3 maanden geleden

Reactie op DemiJJ

Daar is het ‘love to dream’ slaapzakje op gebaseerd, de natuurlijke slaaphouding met de armpjes omhoog.

3 maanden geleden

Hier werkt het om het bed voor te verwarmen met een kruik. Die gaat er daarna gewoon uit natuurlijk hè maar dat hij niet in een koud bedje landt doet bij ons wonderen!

3 maanden geleden

Leggen jullie de kleine ook wel is overdag op bed? Misschien kan je dat proberen. Het consultatiebureau heeft mij dit aangeraden. Omdat baby’s soms overprikkeld raken. Misschien helpt het 🙂

3 maanden geleden

Pfoeh niet echt tips sorry. Misschien helpt het dat het ook ‘normaal’ baby gedrag kan zijn? Onze dochter had sowieso jank uurtje vaak tussen 6-21 ofzo 😅En ook was ze regelmatig gewoon tussen voedingen niet stil te krijgen. Niet perse het ‘advies’ waar je op zit te wachten misschien maar ik geloof dat er kindjes zijn waarbij er niet perse ‘advies’ is.

3 maanden geleden

Dit is heel normaal gedrag. Je kleintje heeft geborgenheid nodig en vaak is hier een ritme in. Begint vaak rond dezelfde tijd (vaak in de avond indd) hier na de voeding na t avondeten (rond 7 uur net voor of na de bedtijd van Maud) Dan ligt ze heel de avond of bij mij of bij mijn man op de borst voor de geborgenheid en ouder liefde. Wij vinden vaak dat een baby maar zelfstandig in bed moet slapen maar juist zo klein is er niks beter dan lekker bij je en vertroetelen haha T duurt hier vaak tot de laatste avond voeding dat ze onrustig is en daarna verschilt t. Afgelopen nacht wou ze niet in der bed maar alleen bij mij slapen. Prima dan lekker dicht tegen mij aan 🩷

3 maanden geleden

Reactie op kayleiighhx

Leggen jullie de kleine ook wel is overdag op bed? Misschien kan je dat pro ...
Ja in zijn kamer of de woonkamer wissel het best vaak af eigenlijk, het is maar net wat even het beste uitkomt

3 maanden geleden

Hier ook overdag een rustige baby en s nachts een die moeilijk in slaap wil komen. Volgens de kraamzorg komt dit doordat ze een ritme hebben vanuit de buik, waarschijnlijk overdag slapen terwijl jij bezig was en s nachts druk terwijl jij sliep. Het duurt even voordat ze dit ritme veranderd hebben. Ze gaf als tip om overdag lekker veel te knuffelen en s nachts het donker te houden, zachtjes te praten, niet te veel knuffelen, echt doen alsof het nacht is. Als hij echt huilt natuurlijk wel pakken! Maar verder in bed leggen met speen (grote zuigbehoefte hier). Werkt hier best goed, begint al sneller in slaap te vallen s nachts!

3 maanden geleden

Wij (denken te) merken dat onze baby (vandaag 16 dgn oud) vooral zo'n huil-uurtje heeft na een dag met veel prikkels/indrukken. De eerste keer had hij dat de eerste nacht na de bevalling, de 2e keer was na een drukke kraamvisite-dag (mijn moeder, vader, oma én zus waren geweest en hebben hem allemaal vast gehad), en de laatste keer zijn we een uurtje op de verjaardag van mijn zwager geweest (waar ca 10 kinderen/baby's waren, veel gehuil, veel nieuwe stemmen e.d.). Vandaag willen we een klein rondje over de kermis. De baby is normaal gesproken héél relaxed, ook als we hem ergens mee naartoe nemen, dus het zou moeten gaan, maar ik ben benieuwd naar vanavond. We hebben voor de zekerheid wel een baby-koptelefoontje gekocht en die krijgt hij vanmiddag om, dus hopelijk helpt dat iets. Daarnaast zal het warme weer ook wel een grote oorzaak zijn vermoed ik, want hij drinkt echt halve flesjes en komt dan 1,5 uur eerder weer voor een nieuwe voeding.

3 maanden geleden

Reactie op DemiJJ

Onze kleine meid ook, maar maakt zichzelf wakker met haar handjes! Nu wij haar inbakeren slaapt ze heerlijk.

3 maanden geleden

Hier ook sinds 3 dagen. Misschien komt het ook wel door het weer. Ze clusterd elke avond al vanaf geboorte en snacht als ze dan einde

3 maanden geleden

Oeps mijn bericht was ineens al weg. Maar snachts als ze dan eindelijk slaapt is ze niet wakker te krijgen. Ze slaapt zo de nacht door. Ik ben erachter gekomen dat ze eigenlijk gewoon bij mij wilt liggen, ze zoekt geborgenheid. Dus als ze onrustig is en niet wilt slapen, pak ik haar bij me en valt ze wel in slaap. Beter dat dan een onrustig oververmoeid kind. Gaat vanzelf weer over.

3 maanden geleden

Reactie op faith2023

Oeps mijn bericht was ineens al weg. Maar snachts als ze dan eindelijk sla ...
Even gekke vraag maar wonen jullie toevallig in Limburg?