Gisteren het advies gekregen om over te stappen naar geitenmelk ipv koemelk.
Nu is ze na elke fles onwijs onrustig en huilt veel, ook drinkt ze haar fles niet meer leeg en spuugt ze.
Hoort dit bij het wisselen van voeding? Ik ben bang dat we een verkeerde keus hebben gemaakt en ze nu alleen maar onrustiger is…
En zou ik weer terug kunnen wisselen, aangezien het nog niet veel flessen zijn geweest.
Ik denk dat je het even de tijd moet geven. Het is normaal dat baby’s 2 weken moeten wennen aan andere voeding. Dan kun je eigenlijk pas goed beoordelen of het wel of niet werkt
De eiwitten in geitenmelk lijken erg op die van koemelk. Wat was de reden om over te stappen naar geitenmelk? Bij verdenking op koemelkallergie zou dit namelijk niet de oplossing zijn.
Ik lees net je andere topic. Lactose intolerantie is zeer zeldzaam bij baby’s. En in geitenmelk zit ook lactose. Ik zou niet zomaar naar geitenmelk overstappen, er zijn vast andere opties. En dan wellicht niet in 1x overstappen, maar geleidelijk. Succes!
Eerlijk? Ik vind zelf een osteopaat niet de juiste om zulk advies van aan te nemen.
Of nouja, ik zou het zelf dan eerst met een arts bespreken voor je zo iets doet.
Nu kan deze overstap niet perse kwaad, maar toch zou ik niet zo snel zomaar overstappen naar echt zo'n andere soort melk.
Daar reageren baby's namelijk ook vaak op, en je wil niet weer wisselen want dat maakt een baby alleen maar onrustiger (de darmpjes).
Ik zou morgen het cb of de huisarts bellen om dit te bespreken.