27 Reacties
5 dagen geleden
Ik kan niet echt zeggen of het aan het drinken ligt, maar ik denk het niet? Hier ook elke keer drama met naar bed gaan. Vaak voed ik ook ervoor. Maar na de voeding van 22u slaapt ze prima.
Ik weet verder ook nog niet goed waarom ze zo’n drama maakt en het breekt me soms echt op. Uiteindelijk zit ze vaak bij ons beneden, de hele avond tegen de slaap te vechten 😅 Maar dan is ze tenminste rustig. Ze wil gewoon heel graag bij ons zijn denk ik.
4 dagen geleden
Reactie op Adventuretime
Ik kan niet echt zeggen of het aan het drinken ligt, maar ik denk het niet? ...
Dit merk ik ook! Wanneer ik mijn gezicht dichtbij breng is ze rustig. Misschien inderdaad nabijheid nodig.. maar het is slopend! Elke keer zo lang bezig om in slaap te krijgen. Ik wil soms echt gillen van frustratie. 🥲
4 dagen geleden
Reactie op esthervd
Wat vervelend! Het komt vast allemaal goed met haar slaapjes. Heb je wel al ...
Ja, ze gaat na haar 6e flesje de nacht in. Dat is vaak rond 19.00/20.00u. Verschilt per dag. Maar uiterlijk half 9 ligt ze in haar bed. Ik doe haar pyjama aan, verschonen, slaapzak aan.. en slaapliedje.
4 dagen geleden
Reactie op sirinsm
Dit merk ik ook! Wanneer ik mijn gezicht dichtbij breng is ze rustig. Missc ...
I feel you. Ik heb eergisteren flink lopen janken 🙈
Ergens denk ik.. waarom doen we dit? Waarom moet de baby perse slapen rond 19/20u? Omdat dat ‘normaal’ is? Maar volwassenen hebben ook allemaal een ander ritme. Misschien is ons kind wel echt een avondmens. En het is stiekem wel gezellig om haar na een werkdag nog lekker te zien en knuffelen 🥰
Aan de andere kant wil ik heel graag in de avonden weer iets kunnen doen thuis. Ik loop ondertussen flink achter met alles op m’n lijstje
4 dagen geleden
Reactie op Adventuretime
Ergens denk ik.. waaro ...
Het ligt eraan hoelaat baby uit middagslaapje komt? Hier vaak ro d half 5 weer wakker uit derde slaapje waardoor ze om 18u de nacht in gaat, dan is ze weer moe, wakkertijd is 1,5u lijkt soms iets langer nu.
4 dagen geleden
Hier ook een moeilijke slaper. Want ons enorm heeft geholpen is de app Napper omdat timing echt cruciaal bleek en ze niet veel signalen zelf afgeeft. Je kan het een week gratis proberen. Echter duurt het wel een paar dagen voor de app goed heeft geleerd van je data. Misschien het proberen waard?
4 dagen geleden
Ah en weet niet hoe je nu helpt met in slaap komen, maar wat bij ons ook hielp is haar proberen tijd te geven om het zelf te doen. Wij deden Max 10min. Als dat niet werkte dan alsnog op de oude manier zegmaar. Nu valt ze toch vaak zelf in slaap. En wij komen ook echt van uuurrreeenn wiegen, vasthouden, voeden….
4 dagen geleden
Hier vanaf de geboorte ook een grote strijd om haar rond 19/20 naar bed te krijgen. Terwijl als we haar later naar bed brengen ze juist oververmoeid is.🙈
Wij geven sinds kort haar fles in bed, ze valt namelijk vaak in slaap tijdens haar fles. Wel tussendoor even laten boeren.
Daarbij hebben wij ook een projector van zazu aangeschaft, Otto de otter😂. En dit werkt hier echt perfect! Ze word mega rustig het geluid en ook de figuurtjes op de muur, waardoor ze veeel rustiger in slaapt.
4 dagen geleden
Reactie op Adventuretime
Snap ik hoor! Ik dwing geen bedtijd af. Ik ga af op haar slaapsignalen. En afhankelijk van haar laatste middagdutje, is ze dan rond 19.00 soms rond 20.00 moe. Maar in slaap vallen gaat zo moeilijk. Nu ook alweer. Ze heeft sinds vanochtend 07.00u maar 30 minuten geslapen.
4 dagen geleden
Reactie op Adventuretime
En precies dat! Mis in de avonden tijd voor mijzelf. Hele dag bezig met haar, koken, schoonmaken en dan in de avond tot 22.00u bezig met haar in slaap krijgen. Dan denk ik waar is mijn leven dan 🥲
4 dagen geleden
Reactie op spacey
Hier ook een moeilijke slaper. Want ons enorm heeft geholpen is de app Napp ...
Ons dochtertje laat wel heel duidelijk slaapsignalen zien! Ene keer is dat na een uur al andere keer na 2 uren. Ik heb het leren herkennen, maar ondanks volle maag, schone luier etc wil ze niet slapen
4 dagen geleden
Reactie op spacey
Ah en weet niet hoe je nu helpt met in slaap komen, maar wat bij ons ook hi ...
Ook geprobeerd! En soms lukt dat heel goed. Maar vaak niet. Ze is zo druk, met haar voeten en handen en continu haar speen wegslaan. Het is bijna ene gevecht. Ik houd haar handen dan vast zodat ze zichzelf niet wakker schudt. Want ze slaapt en dan slaat ze om zich heen en is ze weer wakker. Maar dan denk ik waar ben ik mee bezig, net of ik haar gevangen houd…
4 dagen geleden
Reactie op sirinsm
Ook geprobeerd! En soms lukt dat heel goed. Maar vaak niet. Ze is zo druk, ...
En ze is al aan het rollen zeker? Ik deed in het begin ook wat jij nu doet met armen vasthouden. Toen zijn we overgestapt naar de Love to Dream slaapzakken. Die moeten we nu afbouwen ivm rollen.. maar mocht ze dat nog niet doen zou je die nog even kunnen proberen?
4 dagen geleden
Ik leg mijn hand op zijn borst en voel dat de ademhaling vertraagt. Misschien een idee?
4 dagen geleden
Reactie op sirinsm
Als ik mijn hand op haar borst leg probeert ze die te pakken en op haar gez ...
Ze vinden het fijn om je te ruiken. Ik geef ook wel hoofdmassage. Dan vallen de oogjes vanzelf dicht. Of met mijn handpalm bij zijn gezicht. Duurt meestal maar een paar minuten. Kun je zelf ook tot rust komen misschien 😁