17 Reacties

één maand geleden

Volgens het CB 4 dagen niet.

één maand geleden

Iedere dag eigenlijk. Ik zou morgen even de huisarts bellen vragen om advies.

één maand geleden

Ik zou me niet gelijk zorgen maken, kan soms best even tussen zitten. Mijn dochtertje poept ook 1x per 2-4 dagen. Als je zoontje er last van heeft of je maakt je zorgen, kan je de huisarts natuurlijk altijd even bellen!

één maand geleden

Wij hebben hetzelfde probleem met onze zoon. Ons CB zegt dat met borstvoeding er zelf 10 dagen tussen mogen zitten. Bizar lang. Lastige is dat nu de darmkrampen op het "lastigste punt" zitten. Als mensen tips hebben (het fietsen met de benen, buikje masseren heben we al geprobeerd natuurlijk) om het een beetje op gang te krijge ... die zijn van harte welkom!

één maand geleden

Reactie op Philo90

Wij hebben hetzelfde probleem met onze zoon. Ons CB zegt dat met borstvoedi ...
Naar de osteopaat 🙃

één maand geleden

Reactie op Kellaaa

Naar de osteopaat 🙃
Wij zijn inderdaad naar een osteopaat geweest maar niet het idee dat het helpt voor de langere termijn haha.

één maand geleden

Reactie op Linnie2024

Wij zijn inderdaad naar een osteopaat geweest maar niet het idee dat het he ...
Ah, dat is jammer! Ook niet met meerdere sessies?

één maand geleden

Reactie op Kellaaa

Ah, dat is jammer! Ook niet met meerdere sessies?
Nee helaas! Inmiddels 3 keer geweest haha. Ik wacht het nog wel even af😂

één maand geleden

Reactie op Philo90

Wij hebben hetzelfde probleem met onze zoon. Ons CB zegt dat met borstvoedi ...
Glycerine zetpillen?

één maand geleden

Wij met beide dochters meerdere keren bij osteopaat geweest. Poepen is daardoor niet beter geworden. Eerste periode lactulose gebruikt, onze oudste krijgt altijd alsnog poeder van de huisarts om goed te kunnen poepen. Baby 2 krijgt op dit moment lactulose en als het blijft naar de huisarts of cb gaan.

één maand geleden

Livy heeft er ook last van, eerst gaf ik BV toen zeiden ze mag 10 dagen, inmiddels over op KV en geen idee hoelang het uit mag staan... ze poept echt heel weinig. Heb wel het idee dat het nu wat beter gaat qua krampjes (ze js morgen 6wk) wij geven elke dag pro biotica en lijkt wel wat te doen...

één maand geleden

Kinderarts zei tegen mij Max 10 dagen

één maand geleden

Reactie op Kimb071091

Kinderarts zei tegen mij Max 10 dagen
Maar is dat met kunst of borstvoeding? Ik ga morgen wel even bellen met het cb😅

één maand geleden

Reactie op kimthielen17

Livy heeft er ook last van, eerst gaf ik BV toen zeiden ze mag 10 dagen, in ...
Ik ben inmiddels bij inloop spreekuur geweest van cb. Mijn zoontje had pas op dag 5 ontlasting, en niet eens zo heel veel. Drinkt wel minder. Nu heeft ze lactulose geadviseerd, en die heb ik net opgehaald! Ik hoop dat het snel wat gaat doen voor hem!

één maand geleden

Reactie op Linnie2024

Ik ben inmiddels bij inloop spreekuur geweest van cb. Mijn zoontje had pas ...
In de categorie 'ongevraagd advies': let goed op hoe hij erop reageerd. Mijn dochtertje kreeg het ook (bij 4 of 5 mnd pas), maar kreeg enorm krampjes en ongemak erdoor. Ik dacht eerst dat het de reactie op weer kunnen poepen was, maar het bleef. Toen na aandringen bij de huisarts over kunnen stappen op macrogol (dat zijn zakjes). Dat beviel veeeeel beter. Vaak wordt eerst gekozen voor lactulose omdat het veel makkelijker te doseren is. Zeker bij zo'n kleintje is dat natuurlijk belangrijk. Maar er zijn dus meer opties, mocht dit niet bevallen.

één maand geleden

Reactie op Erp

In de categorie 'ongevraagd advies': let goed op hoe hij erop reageerd. Mij ...
Bedankt voor de tip! In het begin zullen de krampjes er wel “bijhoren” neem ik aan? Pas als het meeste eruit is zou dat af moeten nemen toch? Hoe was dat bij jullie?

één maand geleden

Reactie op Linnie2024

Bedankt voor de tip! In het begin zullen de krampjes er wel “bijhoren” neem ...
Wij hebben, als ik het me goed herinner, het eerste potje helemaal opgemaakt. Het was in het begin ook even uitproberen met hoeveel lactulose ze kreeg namelijk. Maar toen de ontlasting dus al een poos weer goed en regelmatig was, bleef de onrust. Toen heb ik aan de bel getrokken.