4 Reacties
3 maanden geleden
Hier ook iedere keer gestopt met vloeien maar na toen inspanning te hebben gehad zoals fietsen, persen bij ontlasting of te veel hebben gedaan weer even gevloeid. Je irriteert de wond dan. Ik schrok de eerste keer echt even van de hoeveelheid. Maar dat was een dagje en daarna weer gestopt.
3 maanden geleden
Volgens mij is het ook niet heel goed om te persen. Uberhaupt niet goed, maar zeker niet na zo’n bevalling. Ik zou wachten tot je echt aandrang hebt en het gewoon zo lukt. En anders vragen om van die zakjes waardoor je ontlasting verdund wordt. Maar het is normaal dat het even duurt voor je ontlasting op gang komt. En als je gaat persen dan pers je vanzelfsprekend ook resten bloed weg.
3 maanden geleden
Inderdaad is het echt niet de bedoeling te gaan persen zo kort na een bevalling! Gewoon afwachten, als het niet lukt een paar uur later weer proberen.
Maar goed, daar heb je nu niet zo veel aan natuurlijk. Ik zou een paar dagen zo min mogelijk staan en lopen en echt rust nemen voor je bekkenbodem. Als de klachten dan niet afnemen zou ik ook de verloskundige terugbellen.