18 Reacties

3 maanden geleden

Wij hebben het zelfde probleem hier.. heb probiotica gekocht van vitakruid in de hoop dat het helpt.. wordt er zelf ook echt wanhopig van

3 maanden geleden

Ja hier geven we dus al sinds dag 3 pro biotica maar ze heeft het nu dus ook met pro biotica 😬

3 maanden geleden

Ik zou maar de huisarts gaan. Als je te lang doorloopt met obstipatie kan het lange termijn problemen geven (hebben wij met onze 2de dochter).

3 maanden geleden

Wij hebben het ook gehad met onze kleine meid.. wij zijn over gestapt naar een andere fles en andere voeding(. Kruidvat harde ontlasting ). En druppels bij haar flesje (infacol) en inderdaad wij zagen ook nog geen verbetering. Je moet echt geduld hebben. Na 1 week zagen wij dat de rustiger werd en nu na 2 weken kan ze weer rustig poepen zonder krampjes. En is ze een stuk rustiger en is ze wel blij. Ik snap je helemaal.. maar even geduld en dan moet je verschil zien!! Succes ❤️

3 maanden geleden

Reactie op melissaavd

Wij hebben het ook gehad met onze kleine meid.. wij zijn over gestapt naar ...
Dankje voor je berichtje, hielpen jullie haar die eerste week dan met poepen? Of hoe deden jullie dat dan?

3 maanden geleden

Reactie op kich

Ik zou maar de huisarts gaan. Als je te lang doorloopt met obstipatie kan h ...
Heb ik ook aan gedacht, maar wist niet of dat al nodig was na 3 dagen , zeker omdat er op die melk staat 2 weken de tijd geven Maarja dit vind ik ook niks 🫣🫣

3 maanden geleden

Reactie op kich

Ik zou maar de huisarts gaan. Als je te lang doorloopt met obstipatie kan h ...
Waar moet ik aan denken? Onze HA zei wacht maar 10 dagen en kom pas als er koorts klachten zijn..

3 maanden geleden

Reactie op pln92

Waar moet ik aan denken? Onze HA zei wacht maar 10 dagen en kom pas als er ...
Hoe oud is je baby? o ver ik weet moet het onder de 6 weken elke dag poep zijn toch? Zeker met kunstvoeding. Bij onze dochter begon dit probleem pas rond 6 maanden. Maar wij hebben toen zo lang doorgemodderd dat haar darm is uitgerekt en we nu 2 jaar later nog steeds aan een hele hoge dosis laxeermiddelen zitten. Mij lijkt 10 dagen erg lang. Maar ik weet niet zeker wat de huisarts gezien de leeftijd nu mag voorschrijven al. Pas wel op met de thermometer, je kan de endeldarm ermee beschadigen

3 maanden geleden

Reactie op kich

Hoe oud is je baby? o ver ik weet moet het onder de 6 weken elke dag poep z ...
3 weken oud! Ik las op internet dat een klein stukje zeep kan helpen? Als zetpil? Ik weet niet wat ik moet doen, hij heeft zoveel last... niet te beschrijven. Laat veel stinkende scheetjes en blijft maar huilen. Hij krijgt BV en soms 2 a 3 klflessen kunstvoeding, omdat mijn productie slecht is. Zou hij toch nog elke dag minimaal 1 poepluier moeten hebben?

3 maanden geleden

Reactie op pln92

3 weken oud! Ik las op internet dat een klein stukje zeep kan helpen? Als z ...
Ja volgens mij wel minimaal 1 luier per dag. Ik zou ook niet zo maar zeep erin gaan stoppen. Hoe zielig het ook is. Misschien kan je overleggen met de huisarts of je microlax mag gebruiken. Dat is een miniklysma die volgens mij oook bij baby’s mag

3 maanden geleden

Welke vitamine D geef je? Ons zoontje had dit ook met Vitamine D van Kruidvat eigen merk. Ik ben overgestapt op de druppels van Laveen en sindsdien is het stukken beter!

3 maanden geleden

Reactie op kich

Ja volgens mij wel minimaal 1 luier per dag. Ik zou ook niet zo maar zeep e ...
Moet je dan zelf inbrengen? Die hele lange tube? Ik durf dat niet. Ah! Ik vind het zo zielig.. weet niet meer qat ik moet doen

3 maanden geleden

Reactie op pln92

Moet je dan zelf inbrengen? Die hele lange tube? Ik durf dat niet. Ah! Ik v ...
Ja tot het streepje. Is de helft ongeveer. Ik zou toch echt even vragen of je bij de huisarts langs mag gaan. Kunnen ze ook even buikje voelen of het nog soepel is. Wat ook kan helpen (maar dat duurt wel even een dag ofzo) is melk kolven en even laten staan in de ijskast. En dan met een lepeltje het vetlaagje geven. In de maxicosi zitten of in een wippertje werkte hier ook altijd laxerend. En inderdaad evt een beetje vaseline in de anus. Maar niet met een thermometer gaan roeren en bewegen

3 maanden geleden

Reactie op kich

Ja tot het streepje. Is de helft ongeveer. Ik zou toch echt even vragen of ...
Dank je wel! Ik wil ook niet meteen van die laxerende middelen gebruiken. Maar vind het ook zo verschrikkelijk zielig om te zien. Die boosheid en pijn met zijn gebalde vuistjes. En geen rust tussen zijn eetmomenten of slaap meer. De HA vind dat ik niet bezorgd moet doen en moet afwachten.. makkelijker gezegd natuurlijk 😞

3 maanden geleden

Reactie op kich

Ja tot het streepje. Is de helft ongeveer. Ik zou toch echt even vragen of ...
Moet de huisarts die macrolens voorschrijven?

3 maanden geleden

Reactie op pln92

Moet de huisarts die macrolens voorschrijven?
Nee kan je volgens mij gewoon in de apotheek halen. Maar ik zou wel aanraden om het even te overleggen. Ik weet nietbof er ook nadelen aan vast zitten. Je baby is nog zo klein en het is toch medicatie

3 maanden geleden

Reactie op kich

Nee kan je volgens mij gewoon in de apotheek halen. Maar ik zou wel aanrade ...
Dank je wel voor het meedenken 🥰

3 maanden geleden

Reactie op WeS187

Welke vitamine D geef je? Ons zoontje had dit ook met Vitamine D van Kruidv ...
Van new care is volgens mij op natuurlijke basis