30 Reacties
4 maanden geleden
En mocht je al zijn bevallen, hoe is dit moment bij jou gegaan? Hoe reageerde(n) de oudste(n)? 馃槉
4 maanden geleden
Ons plan is oudste naar opa en oma en als we eenmaal uurtje ofzo thuis zijn komen ze naar ons en dan eerst hij aandacht en kleine even in z'n bedje ofzo en dan laten zien? Ben ook erg benieuwd hoe het zal gaan maar hij reageerde super lief en voorzichtig op de baby van onze vrienden dus zal nu ook wel zo zijn 馃槣
4 maanden geleden
Als het loopt zoals gehoopt beval ik in het beval huis. Mijn zoontje laten we dan bij ons thuis bij mijn broer of ouders. Als we dan thuiskomen met de kleine meid mag hij haar natuurlijk meteen ontmoeten. Als dit overdag is denk ik dat hij gewoon naar de auto mag komen en de baby in het stoeltje ontmoeten. Is het op een tijdstip dat hij slaapt of weg is dan mag hij bij terugkomst lekker bij ons op bed kruipen om haar te ontmoeten 馃グ
Ik heb een klein autootje voor hem gekocht die ik wil geven van de baby, maar verder niet teveel poespas. M'n ouders zijn er ook, dus hij heeft iig veel aandacht en afleiding erbij 馃
4 maanden geleden
Papa had onze oudste (toen 2jr) uit bed gehaald om 7u, ik was net bevallen dus baby lag bij mij.
Ze vond het bar interessant en ook wel spannend want er liep nog een vk en 2x kraamverzorgster. Ze pakte het goed op en gaf zelfs een kusje. De kraamverzorgster heeft alles gefilm, dat is heel leuk om terug te zien.馃榿
Bij baby 3 zien we wel even hoe loopt, als baby nog bij mij ligt dan is dat maar zo, en anders ligt baby in de cosleeper.
De weken na de bevalling zal ik de baby veel bij me hebben ivm voeden enzo, denk dat ze dat op een gegeven moment veel lastiger vinden om te accepteren dan bij de 1e ontmoeting. Ze zijn nu 5 en 3jr.
4 maanden geleden
Ons idee is als volgt;
Onze dochter (2.5) blijft gewoon thuis met mijn broer en mijn ouders. Als we thuiskomen, laten we de tussendeur dicht en lopen wij naar boven om te settelen op bed/in de slaapkamer.
Ik leg de kleine man dan in eenzelfde wikkeldeken als die zij heeft voor haar pop (gemaakt door vriendin!) op het bed. Papa gaat haar beneden halen voor de kennismaking, gewoon zo samen met zijn viertjes. Daarna mogen de hondjes komen kijken en daarna pas opa, oma en broer 馃槉
Is natuurlijk maar zien hoe het allemaal loopt enzo, voor hetzelfde geld komen we savonds laat pas thuis en ligt ze al in bed wat bij ons in de slaapkamer staat馃ぃ
4 maanden geleden
Reactie op BabyBoertje24
Ons idee is als volgt;
Onze dochter (2.5) blijft gewoon thuis met mijn broe ...
Ps; ik word ingeleid, vandaar dat we weten dat ze thuis blijft bij mijn broer (die is al hier om alvast in ons ritme te komen) en dat mijn ouders langskomen hahaha. De gynaecoloog ging ervanuit dat broertje er eind van de middag wel is, dus daarom heb ik wel een beetje een idee/planning erbij. Maarja zoals ik zei, het blijft afwachten馃ぃ
4 maanden geleden
Wij bevallen na een inleiding in het ziekenhuis en zullen dan ook 1 of 2 nachtjes moeten blijven.
Ons eerste kindje mag als eerst komen om de kleine te ontmoeten馃槏 en daarna opa's en oma's 馃槉
4 maanden geleden
Ik wil thuis bevallen, en de oudste is gewoon thuis. Alleen voor als ik naar het ziekenhuis moet staat mn moeder paraat. Overdag heeft hij gewoon school en word hij ook opgehaald door opa, oma of m鈥檔 zus.
Hoe het in mijn hoofd is ik beval 鈥榮 nachts en als hij wakker word dan is z鈥檔 broertje geboren.
4 maanden geleden
Reactie op ~kinderwens2~
Ik wil thuis bevallen, en de oudste is gewoon thuis. Alleen voor als ik naa ...
Hier idem! Maar dan moet ik nog wel in de nacht bevallen, haha. Of morgen/overmorgen is ze nog naar de opvang, ook prima. Maar liever in de nacht ja
4 maanden geleden
Reactie op aardbeienbanaan
Hier idem! Maar dan moet ik nog wel in de nacht bevallen, haha. Of morgen/o ...
Die van mij vroeg een paar weken terug of hij z鈥檔 broertje mocht opvangen als hij geboren word. Dat vond ik zo bijzonder.
4 maanden geleden
Met de eerste ontmoeting hebben wij het zo hetzelfde in ons hoofd alleen vraag ik me nog wel af hoe het moet als de bevalling begint en ze thuis is. Ze zal dan naar oma gaan en mij leek het fijn als ze een nachtje ging logeren daar (vind ze zelf altijd echt een groot feest). Zo hebben wij even de tijd om na de bevalling te acclimatiseren met de nieuwe baby. Wel vraag ik me af of ik haar tzt wil vertellen dat we naar de babydokter gaan (zo noemem we nu vk al) en we de baby gaan ophalen. Of dat we gewoon niks moeten zeggen en haar laten logeren, dan is de baby er ineens. Hebben jullie ervaringen/advies? Er valt voor beide wat te zeggen denk ik. Enerzijds wil ik niet dat ze het gevoel heeft dat ze weggestuurd wordt, anderzijds lijkt het me ook raar als ze gaat logeren en de baby er INEENS is bij thuiskomst. Ze is een slimme tante van (bijna) 3 jaar
4 maanden geleden
Reactie op saartje2024
Met de eerste ontmoeting hebben wij het zo hetzelfde in ons hoofd alleen vr ...
Hmm ja goede vraag! Wij gaan onze dochter 2 dagen vooraf al voorbereiden dat ze thuis blijft bij ome Charlie en dat papa en mama de baby gaan ophalen. Maar goed, ik word ingeleid en onze dochter blijft thuis. Ik probeer zelf tot nu toe (en in de toekomst) zo min mogelijk de baby "de schuld" te geven, bijv; oh pas op voor mama's buik en niet pas op voor de baby. En dat is denk ik ook wat jij bedoelt met het "wegsturen" he?
Is het een idee dat oma een uurtje/half uurtje voordat jullie thuiskomen al met haar thuis op jullie wacht en dat je dan met haar (video)belt en vertelt dat je even de baby aan het halen was en nu naar huis komt? Of dat je haar (video)belt dat ze maar snel met oma moet komen, omdat jullie net de baby hebben gehaald? Of is dat te veel ingestudeerd?馃槀
4 maanden geleden
Reactie op BabyBoertje24
Hmm ja goede vraag! Wij gaan onze dochter 2 dagen vooraf al voorbereiden da ...
Ja zoiets is opzich ook wel een goed idee.. in principe willen we bevallen in een bevalkamer en ben je wss met een paar uurtjes weer thuis. Lijkt mij fijn dat zij dan gewoon met mijn moeder mee naar mn moeders huis gaat logeren. Maar wel een goed idee on bijvoorbeeld het logeren gewoon als een leuk te introduceren en niet zeggen; je gaat logeren omdat de baby komt ofzo.
4 maanden geleden
Reactie op saartje2024
Ja zoiets is opzich ook wel een goed idee.. in principe willen we bevallen ...
Misschien kan je het idd al aangeven vlak voordat ze gaat logeren? Of dat je jouw moeder haar erop laat voorbereiden door aan te geven dat jullie thuis komen met de baby?
4 maanden geleden
Reactie op ~kinderwens2~
Ik wil thuis bevallen, en de oudste is gewoon thuis. Alleen voor als ik naa ...
Hier hetzelfde en we hebben inderdaad een aantal back ups voor als we toch naar het ziekenhuis zouden moeten :) We hebben een mandje met cadeautjes voor hem gemaakt voor in de kraamweek zodat niet alleen de baby cadeautjes krijgt. Ik vind het allemaal nog wel spannend, hij is 1,5 en daarmee nog net te jong om te beseffen wat er gaat gebeuren!
4 maanden geleden
Reactie op Evaa1991
Hier hetzelfde en we hebben inderdaad een aantal back ups voor als we toch ...
Hier heeft m鈥檔 moeder wat cadeautjes voor hem gekocht. En ze gaan samen het centrum hier in als z鈥檔 broertje geboren is dan mag hij wat uitkiezen voor zichzelf en iets voor z鈥檔 broertje kopen.
Maar in de hele zwangerschap is hij al bezig met spullen voor z鈥檔 broertje kiezen/kopen. En kan niet wachten tot hij er is.
4 maanden geleden
Reactie op ~kinderwens2~
Hier heeft m鈥檔 moeder wat cadeautjes voor hem gekocht. En ze gaan samen het ...
Heel lief! Hoe oud is die van jou? Hier is hij ook wel veel bezig met mijn buik en benoemd steeds dat er een baby in zit, maar hij beseft zich echt nog niet dat die baby er straks ook uit komt en niet meer weg gaat 馃榿
4 maanden geleden
Toen ik bevallen was van mijn dochtertje, was mijn zoontje (toen 2,5 jaar) bij mijn oudets
ouders. De volgende dag in de middag kwam hij samen met mijn ouders naar huis. Zijn zusje gaf ik aan oma en hij kwam gelijk kijken, knuffelen en kusjes geven. Zo lief!! Hij was gelijk dol op haar.
Nu is hij 4,5 jaar en wil hij ook dolgraag zijn broertje ontmoeten. Zijn zusje van net 2 heeft er nog niet veel besef bij. Wel speelt ze met haar baby born en lezen we een boek voor "wat zit er in je buik mama". We zijn benieuwd hoe ze het vind als mijn buik wat dunner is en er een kleine baby in huis is.
Verder hebben we geen cadeautjes voor onze kids.
4 maanden geleden
Reactie op Evaa1991
Heel lief! Hoe oud is die van jou? Hier is hij ook wel veel bezig met mijn ...
Die van mij is 4,5. Hele leuke leeftijd omdat hij dus alles bewust meemaakt. Hij vroeg vorig jaar al wanneer hij een broertje of zusje kreeg. En anders ging hij de dokter wel bellen馃槀. En als er dan een baby in m鈥檔 buik zat er bij hem er ook 1 in zit. Ik moet soms ook aan zijn buik voelen zo schattig. En hij knuffelt elke dag met de mijne. Hij zelf heeft al een naam voor z鈥檔 broertje. Beetje jammer dat die het niet gaat worden voor hem馃槀
4 maanden geleden
Reactie op MieKarin
Toen ik bevallen was van mijn dochtertje, was mijn zoontje (toen 2,5 jaar) ...
Heb je destijds je zoontje verteld waarom hij ging logeren? Of pas toen ze terug naar huis kwamen erop voorbereid dat de baby er zou zijn?