13 Reacties
2 maanden geleden
Is het misschien een idee dat hij elke dag 1 flesmoment doet? Dat ze eraan went dat papa er wel elke dag is? Misschien vind hij dat zelf ook fijn om toch iets te kunnen doen en zo een band opbouwen.
Hoe vervelend het ook is, ik zou het niet te snel overnemen van hem want dan wennen ze nooit aan elkaar 🙈
2 maanden geleden
Mijn vriend geef ik de kleine meteen na de borstvoeding op zijn blote huid. Hij is dan vaak slapende of Milk drunk. Zo slaapt hij dus in bij papa op de borst. Als mijn vriend thuis is dan leg ik de kleine na de ochtend voeding ook bij hem in bed, dan ga ik lekker douchen, hebben de mannen hun snooze momentje.
Ook doet mijn vriend vaak luiers, het flesje gekolfde melk en is hij de boertjes koning. Hierdoor kan hij de kleine man steeds beter troosten. Zo heb ik af en toe ook de handen vrij
2 maanden geleden
Babys zijn heel gevoelig voor jouw/jullie eigen emoties.
Kan het zijn dat je vriend gespannen is als jij weg gaat wegens 'negatieve ervaring' van de keren dat ze zo hard huilde bij hem als jij er niet was? Als ze dat voelt en de stress bij je vriend erger wordt zodra ze begint te huilen komt hij zelf in een soort negatieve spiraal terecht.
Ik zeg dit omdat het je aangeeft dat het dus wel een uur goed ging, maar als ze toen niet begonnen is met huilen is je vriend misschien rustiger gebleven waardoor het goed bleef gaan. Totdat ze begon te huilen toen jij er weer was en het alleen maar erger werd.
In dat geval misschien met kleinere stapjes opbouwen (dus niet meteen een uur) zodat hij vertrouwen krijgt door zijn successen.
(Is maar een idee hoor, kan natuurlijk ook een andere oorzaak hebben, maar dit was mijn eerste ingeving)
2 maanden geleden
Reactie op Charis91
Is het misschien een idee dat hij elke dag 1 flesmoment doet? Dat ze eraan ...
Ja dat oefenen we nu een paar keer in de week. Elk flesje gekolfde melk geeft hij sowieso
Ja ik vind het lastig, als ze gewoon huilt vind ik dat niet erg en kan ik wel weglopen, maar als ze echt overstuur is en zo over der toeren, kan ik dat echt niet 🥺
2 maanden geleden
Reactie op barbzz
Babys zijn heel gevoelig voor jouw/jullie eigen emoties.
Kan het zijn dat ...
Ja dit is denk ik ook echt zo.. het maakt hem gestresst en verdrietig. Heeft het gevoel dat het aan hem ligt, terwijl dit echt niet zo is.
Goed idee om de momenten van huis nog korter te maken
2 maanden geleden
Reactie op LaFleur1
Ja dit is denk ik ook echt zo.. het maakt hem gestresst en verdrietig. Heef ...
Ik begrijp zijn gevoel ook heel goed hoor. Maar dat betekent wel dat hij al gespannen is zodra jij de deur uit stapt en dus al met een achterstand begint.
Misschien ook nog een idee om op 5 minuten afstand koffie te gaan drinken, zodat hij weet dat je super snel terug kunt zijn. Mogelijk creëert dat wat rust als hij weet dat zn vangnet (jij) dichtbij is.
2 maanden geleden
Dit is heel herkenbaar. Heb het ook met alle 3 mijn babies. Het is voor iedereen frustrerend maar het gaat wel echt over. Meestal rond 10 weken wordt het wat makkelijker. Blijf het gewoon proberen en laat je vriend ook echt weten dat het niet aan hem ligt! Geef de kleine ook wat vaker af als je er bij bent. Samen met N 3en kroelen en lachen en iedereen het gevoel geven dat het zo goed is! Af en toe gaan wandelen even 10 minuten. Of juist papa laten wandelen met de draagzak. Het heeft z’n tijd nodig. Maar het komt zeker goed!