7 Reacties
3 maanden geleden
Klinkt wel als verborgen reflux. Maar dat hij zich verslikt bij de borstvoeding kan zijn dat je een snel toeschiet reflex en veel melk hebt. Mij is het advies gegeven zelf onderuit gezakt op m’n rug te liggen en dan baby met buik op jou (evt zelf zoekend naar je tepel want dat kunnen ze), en dan is het toeschiet reflex een fontein effect ipv een douchekop als je snapt wat ik bedoel hihi. Hier helpt het wel enigzins wat, en alles is beter dan niks haha. En anders even met de hand de druk eraf kolven. Dit waren beide adviezen van het consultatiebureau. Mijn zoontje is van 10-7 en heeft het ook sinds 1,5/2 weken.
3 maanden geleden
Moeilijk zelf in slaap komen is een losstaand iets hiervan denk ik. Overigens is het helemaal niet erg om je kindje daarbij te helpen, hij heeft 9 maanden in je buik gezeten en heeft gewoon die geborgenheid nodig.
Het andere klinkt echt als verborgen reflux, mijn oudste dochtertje had precies hetzelfde. Half uur rechtop houden na de voeding, bedje wat kantelen zijn dingen die kunnen helpen. Hier hielp het weinig helaas. Wij hebben uiteindelijk toen nextatine gekregen, vreselijk spul, want hierdoor kreeg ze obstipatie. Uiteindelijk hebben wij veel van haar slaapjes (behalve de nachten) in de draagzak gedaan, dit was voor haar uiteindelijk het meest comfortabel
3 maanden geleden
Ik ben alleen maar ervaringsdeskundige (driemaal) maar dat zijn hele herkenbare symptomen die mijn zonen ook hadden. Ze hadden alle drie een te korte tongriem en twee van de drie ook een te strak lipbandje (boven).
Als ik jou was zou ik inderdaad een lactatiekundige vragen om mee te kijken en ook dit te laten beoordelen. In Groningen zit de tongriemkliniek, die kan ik je aanraden voor een behandeling. Er zijn ook tandartsen en KNO artsen die het doen, daar heb ik geen ervaring mee. Ik ben drie keer in Groningen geweest.
3 maanden geleden
Heel erg herkenbaar, ons tweede kindje deed dit ook.
Een aantal behandelingen bij de osteopaat deed wonderen!!
Hij had zijn nek en hele rug vastzitten door de hele snelle bevalling , hij overstrekte enorm en na elke voeding had hij zoveel last van boeren en de hik...
Met onze eerste en derde baby zijn we ook bij de osteopaat geweest, allebei voor problemen met de borstvoeding (aanhappen, nek en kaken zaten ook vast, door de bevalling) en dat heeft ook heel goed geholpen.
Met onze derde (nu 2,5wk oud) moeten we nog 1 tot 2 behandelingen. Ik ben heel blij dat we bij alle drie de osteopaat hebben ingeschakeld, de bevalling had dus een enorme invloed op die kleine werveltjes en hoofdje. De osteopaat zei het zo: ze liggen wekenlang op de kop in de buik en opeens gaat de druk van dat hoofd af. Mijn persfases duurden tussen 3 en 10min, je kunt je voorstellen dat ze gelanceerd werden. 🙈
3 maanden geleden
Klinkt als kma of reflux, allergie voor je katten denk ik niet komt bijna niet voor