13 Reacties

4 maanden geleden

Heel herkenbaar, bij mij werd het ook vanaf week 36 ineens veel erger. Ook met draaien in bed is t drama.. Wat mij dan nog een beetje helpt is om je adem uit te blazen als je draait en niet vast te houden. Verder veel rust pakken hoe moeilijk ook😅

4 maanden geleden

Hier helaas sinds gister, moest snel achter me dochtertje (gister 2 geworden) aan 'rennen' omdat ze de poort open deed en de steeg in rende. Had het beter niet kunnen doen, het ging nog hartstikke goed...tot ik dus probeerde te rennen en toen voelde ik een heftige pijn bij me schaambeen...sindsdien met lopen, vooral rechter been op tillen en draaien in bed erg veel last...eerder deze zwangerschap ook gehad, maar ging naarmate ik meer vrij had steeds beter. Nu 38 weken en 1 dag zwanger. Heb je oefeningen gehad van bekkenfysio? Misschien kun je die toepassen...ga ik ook weer proberen...

4 maanden geleden

Ik ook sinds een paar weken, voornamelijk eind van de dag en in bed draaien is inderdaad echt een hel😅 nog ong 1.5 week volhouden

4 maanden geleden

Bij mij doet het schaambot ook pijn als ik teveel achter elkaar doe. Tip van de bekkenfysio is sowieso rust nemen, met liggen alleen haal je de druk er vanaf. Een andere tip - naast wat oefeningen- die ze gaf is om dagelijks met een ijsklontje over je schaambot te wrijven, tegen de zwelling. Misschien helpt dit nog? Sterkte!

4 maanden geleden

Als je goed aanvullend verzekerd bent zou ik naar de chiropakter gaan.

4 maanden geleden

Exact hetzelfde hier. Tips bekkenbodemfysio: - RUST! minimaal 3x per dag 20min liggen (niet zitten!!). Liever nog om de 3uur rusten. - 3x p.w. onderrug masseren (in de kuiltjes en langs de bekkenrand) & binnenkant bovenbeen masseren - 3x per dag 3 sets van 15sec bilspier rekken door zittend voet op knie te leggen, andere knie naar beneden duwen en licht naar voren hangen met je bovenlijf. - bij draaien altijd benen symmetrisch houden! Dus altijd tegelijk benen bewegen in bed. - zo min mogelijk op 1 been (dus ook beperkt wandelingen maken, liever fietsen). - zo min mogelijk ‘scheve’ bewegingen zoals met stofzuigen of vaatwasser uitruimen - achteruit de trap af + zo min mogelijk

4 maanden geleden

Reactie op Labello

Exact hetzelfde hier. Tips bekkenbodemfysio: - RUST! minimaal 3x per dag 20 ...
Deze tips ga ik van de week eens toepassen.

4 maanden geleden

Ik heb ook enorme bekkenpijn. Slapen ging tot week 35 goed. Nu echt zoveel pijn met draaien en zelfs gewoon zitten op een keuken stoel. Het draaien in bed kost wel 5 minuten. Ik leg eerst mijn pijnlijke been recht, daarna de andere. Dan schuif ik met mijn billen langzaam zo recht mogelijk. Trek beide knieën op, laat ze vallen naar de kant die ik op wil en draai de rest van mijn lichaam mee. Ondertussen natuurlijk klaarwakker en heel wat minuten verder.😅

4 maanden geleden

Reactie op Lovexsharon

Ik heb ook enorme bekkenpijn. Slapen ging tot week 35 goed. Nu echt zoveel ...
Heel herkenbaar inderdaad… ik moet ook echt mijn benen/bekken en schouders tegelijk omdraaien anders echt zo veel pijn.. die nachten zijn daardoor wel echt rommelig, voor iedere draai word ik wakker (& dan nog voor het plassen..) Maar het is nog maar voor eventjes meiden! Paar weekies!

4 maanden geleden

Reactie op Labello

Exact hetzelfde hier. Tips bekkenbodemfysio: - RUST! minimaal 3x per dag 20 ...
Veel tips zeg, thanks!

4 maanden geleden

Reactie op Lovexsharon

Ik heb ook enorme bekkenpijn. Slapen ging tot week 35 goed. Nu echt zoveel ...
Ja dit!

4 maanden geleden

Reactie op Miranda-1004

Bij mij doet het schaambot ook pijn als ik teveel achter elkaar doe. Tip va ...
Is zeker het proberen waard

4 maanden geleden

Reactie op MieKarin

Hier helaas sinds gister, moest snel achter me dochtertje (gister 2 geworde ...
Ik heb dit ook gehad. Je kan zelfs je een ruptuur krijgen in je SI gewricht daardoor. Niet meer spontaan zo rennen! En écht de komende dagen veel liggen en jezelf beperken met tillen en doen zodat het kan herstellen