40 Reacties

één maand geleden

Heb je je schildklier en bloed/ ijzerwaardes laten checken? Kan ook bijvoorbeeld zomaar bloedarmoede zijn. Zou dat iig zeker laten checken. Pas als dat soort dingen zijn uitgesloten, zou ik het zien als hormonale struggles.

één maand geleden

Zo herkenbaar dit! Ik voelde me tijdens mijn zwangerschap zo veel beter dan nu. Momenteel ook dagelijks last van hartkloppingen, stemmingswisselingen en uiteraard vermoeidheid. Geef nog wel BV, maar zou zo graag weer de “hormonen” van tijdens mijn zwangerschap willen hebben 🫣

één maand geleden

Had er nog niet zo over nagedacht maar sinds ik ben gestopt met BV hier ook slapeloosheid! Gewoon niet in slaap kunnen komen maar zo moe. Pffff.

één maand geleden

Hoi! Ik had dit ook, vooral ernstige slapeloosheid, en mijn schildklier blijkt te snel te werken. Zou zeker aanraden om dat te laten checken!

één maand geleden

Ik geef borstvoeding en heb ook last van slapeloosheid en daarbij ochtendmisselijkheid... nu weer paar dagen niet. Maar echt..... ontzwangeren is een bitch. Je mag altijd met mij erover praten als je wilt. Ik krijg dadelijk ook hulp via de huisarts. Ik ben de hele zwangerschap zowat misselijk geweest met droog braken. En als ik nu misselijk opsta ben ik meteen depressief. Het roept zo'nnnnnnn negatieve gevoelens op. Ik hoop dat ik daar vooral wat hulp voor kan krijgen.

één maand geleden

Wat naar dat je je zo voelt 🤗🍀 mij valt het ontzwangeren ook zwaar, maar ik heb met name last van vermoeidheid, concentratie- en denkproblemen. Ik kan soms de meest eenvoudige woorden niet bedenken en functioneer voor geen meter op het werk. Goed dat je gesprekken met een psycholoog hebt. Daar heb ik na de eerste zwangerschap ook veel aan gehad. Die stomme hormonen! Morgen ga ik contact opnemen met de huisarts om mijn vitamines en mineralen te laten prikken. Mogelijk zijn deze niet in balans en heb ik een tekort of overschot. Daar kun je ook veel vervelende klachten van krijgen. Misschien ook nog een tip voor jou.

één maand geleden

Reactie op EmmaB

Hoi! Ik had dit ook, vooral ernstige slapeloosheid, en mijn schildklier bli ...
Hoi, bij mij is dit ook geconstateerd afgelopen donderdag. Vooral de slapeloosheid valt me erg zwaar. Gebruik bij medicatie?

één maand geleden

Fijn deze herkenbaarheid. Nu ruim 6w gestopt met borstvoeding/kolven, ook last van veel vermoeidheid en slapeloosheid… Lig soms weer uren in de nacht wakker ondanks dat ik zo moe ben. Bloedonderzoek was goed. Heb nog geen menstruatie gehad dus ik denk inderdaad ook dat dit nog hormonaal is…

één maand geleden

Misschien een idee om een groepsapp via Whatsapp te beginnen als hier interesse voor is?

één maand geleden

Reactie op Mlisz88

Ik geef borstvoeding en heb ook last van slapeloosheid en daarbij ochtendmi ...
Ik herken dit zo. Ik heb soms ook “goede” nachten en denk de wereld dan wel weer wat beter aan te kunnen. Vannacht heb ik geen seconde geslapen en voel me de hele dag heel down, angstig en verdrietig 😢

één maand geleden

Reactie op Beanie85

Heb je je schildklier en bloed/ ijzerwaardes laten checken? Kan ook bijvoor ...
Ik heb een uitgebreid bloedonderzoek laten doen bij de huisarts. Op alle vitaminen en mineralen en op schildklier. Hier kwam niks uit, alle waardes waren “perfect” volgens de huisarts…

één maand geleden

Reactie op Zomerkindje24

Ik heb een uitgebreid bloedonderzoek laten doen bij de huisarts. Op alle vi ...
Oh, goed zo. Dan weet je iig dat het daar niet aan ligt. Dan ws wel de hormonen, vervelend zeg 🥲

één maand geleden

Yup hier helaas hetzelfde. Paniek, angsten, hartkloppingen, misselijk en stemmingswisselingen. Vind het zo rot en wil zo graag dat ik me weer beter ga voelen!

één maand geleden

Die haren….. ik word er gek van. ❌🧘‍♀️

één maand geleden

Hier ook heel erg last van gehad werd er somber van!. Nu me kleine 5 maanden is merk ik dat ik beetje bij beetje wat fijner in me vel begin te zitten. Hormonen kunnen veel met je doen enigste tip die ik kan geven praten praten praten. En bij slapen gezond eten en slik vitamines gewoon als boost.

één maand geleden

Reactie op Zomerkindje24

Misschien een idee om een groepsapp via Whatsapp te beginnen als hier inter ...
Ik zou dat wel fijn vinden

één maand geleden

Reactie op Mlisz88

Ik zou dat wel fijn vinden
Er zijn al best een aantal apps per regio. Ja kan bij zoeken je regio invullen en dan krijg je verschillende topics of bij het topic ‘ik kan wel nieuwe vriendinnen gebruiken’.

één maand geleden

Ik lig al vanaf 21:00 uur in bed, ondertussen is het 2:15 uur en heb nog geen oog dichtgedaan. Ik blijf er redelijk rustig onder maar het beheerst zo je leven…

één maand geleden

Reactie op Lianne1990

Hoi, bij mij is dit ook geconstateerd afgelopen donderdag. Vooral de slapel ...
Wat vervelend om te horen! Ik heb geen medicatie gekregen voor mijn schildklier omdat het normaal spontaan herstelt, mijn waardes zijn nu (2 maanden later) inderdaad aan het dalen. Ik heb wel slaapmedicatie, maar zelfs daar sliep ik soms niet mee toen mijn schildklierwaardes een stuk te snel waren. Als je er even over wilt kletsen of je hart wilt luchten, stuur vooral een berichtje!!

één maand geleden

Reactie op EmmaB

Wat vervelend om te horen! Ik heb geen medicatie gekregen voor mijn schildk ...
Hoi Emma, heel graag! Ik heb je een vriendschapsverzoek gestuurd. Ik heb ook slaapmedicatie gekregen, maar ook daarmee slaap ik niet. Merk dat het me echt opbreekt. Fijn dat de waardes aan het dalen zijn bij jou!