25 Reacties
één maand geleden
Hier precies hetzelfde en ook de onzekerheid. De nachten doet ze super, soms wel 5 uur aaneengesloten maar overdag.... hoe gaan de nachten bij jou?
één maand geleden
Bij ons de eerste weken ook na 8 of 9 weken kwam daar verandering in toen ben ik echt naar wakker rijden gaan kijken en elke keer als ze een uur wakker was in dr bed in slaap geholpen
één maand geleden
Hi, dit had ik bij m’n eerste ook. Pas toen ze 7 maanden ofzo was kon ze het pas echt goed. En na 12 maanden was ze echt een top-slaper. Ik heb gewoon volgehouden met alle tips en op de lange termijn heb ik daar een heel goede slaper van gekregen!
Nu een dochter van 10 weken die op basis van de wakkertijden heel goed slaapt. Vooral als ik merk dat ze een beetje chagrijnig begint te worden én de wakkertijd voorbij is - dan leg ik haar meteen in haar love2dream slaapzakje in bed of in de wagen. Even ernaast zitten en speentje geven tot ze slaapt. Vandaag toevallig niet, had haar in de wagen liggen en ze bleef maar wakker worden. Nu ben ik maar aan het wandelen om de slaap te rekken :)
één maand geleden
Bij mij slaapt hij Snachts mega goed. Overdag wil die niet in zijn bedje of de box. Ik moest hem de hele dag vasthouden. Ik snap het wel Snachts hele nacht liggen dan willen ze overdag niet meer liggen en er bij zijn. Ik heb nu een stoeltje gehaald. Zo kan hij er bij zitten. Hij vind het geweldig en ik kan overdag van alles doen. Echt een aanrader
één maand geleden
Reactie op layla223
Ah dat is wel fijn! Hier de nachten ook slecht…soms elke 2 a 3 uur, vannach ...
Kan het zijn dat hij ergens op reageert in de omgeving of jouw eetpatroon? Bij ons hielpen wakker tijden ook wel. Hoop voor je dat het beter wordt!
één maand geleden
Hier precies hetzelfde. Vandaag 7 weken en slaapt (bijna) alleen in de draagdoek. Wegleggen lukt soms wel, maar vaak ook niet. ‘s nachts slaapt hij alleen bovenop me. Onze oudste 2 waren net zo.
Ik was er niet echt onzeker over want in mijn ogen zijn sommige babies gewoon zo. Maar mijn vriend begon er gisteren over dat wij dan toch echt iets fout doen omdat het ons kennelijk niet lukt bij al onze kinderen om ze te laten slapen. Dat resulteert dan in onzekerheid en dat ik net heb geprobeerd hem zelf in slaap te laten vallen in bed en we beiden overstuur waren op z’n duur en hij overgegeven en de hik. Nu zit ie maar weer in de doek 😞 en denk ik: hij is ook pas 7 weekjes. Misschien over een weekje of 2 weer proberen
één maand geleden
Hier hetzelfde... slaapt s nachts super, komt 1 x voor een voeding. Soms lukt het ochtend slaapje na de eerste voeding wel in bed, soms op mij in bed. Overdag alleen in de draagdoek of met veel moeite in de kinderwagen 20 minuten (wel uur lopen dan). In de auto slaapt ze ook ..
De ene dag zie ik het als een probleem, de andere dag geniet ik er juist enorm van.
één maand geleden
Reactie op kich
Hier precies hetzelfde. Vandaag 7 weken en slaapt (bijna) alleen in de draa ...
Ja snap ik, dat gevoel krijg ik nu dus ook. Of ik iets anders zou moeten doen, waardoor onze kinderen wel beter slapen. Als een vriendin dan zegt: mijn baby slaapt overdag zo’n 3 uur in zn bedje dan ben ik echt jaloers.
één maand geleden
Bedankt voor het voor mij normaliseren van deze ellende. We hebben volgens de ggd een intens kind, eentje die op alles let en liever niet slaapt want dan mist ze iets. Oververmoeidheid ligt dan op de loer en overdag kan ze uuuuuren wakker zijn. Maar dan in krijsende sfeer. Heb je haar eindelijk op bed, dan is het weer na paar minuten wakker.
Wat ik ervaar dat werkt?
- sneller op bed leggen bij signalen van gapen, in ogen wrijven.
- veel wandelen (gisteren 4x, heb er spierpijn van maar het werkt)
- accepteren dat ze niet in haar bed slaapt, maar dat de box etc ook prima is, ookal zei de ggd dat ieder slaapje hetzelfde moest zijn tav ritueel en plek. Dat heb ik alweer losgelaten na 2 dagen knetter onzeker voelen.
Je doet het hartstikke goed. De handleiding vinden is ingewikkeld en iedere week weer anders.
één maand geleden
‘s nachts slaapt mijn baby wel in zijn co sleeper. (Eerst een half uur op een van ons en dan wegleggen).
Eind van de nacht slaapt de baby op mij en overdag ook (of in de auto en heel soms tijdens het wandelen).
Ik vind t normaal baby gedrag. In de natuur sliepen de baby’s denk ik altijd bij hun verzorgers.. net zoals baby aapjes?
één maand geleden
Je doet echt helemaal niks verkeerd. Baby's verschillen heel erg en jij hebt toevallig 2 keer een baby die alleen tegen jou aan wil slapen.
Onze eerste was ook zo, blinde paniek als hij alléen lag.
Onze tweede is zoveel chiller. Ik dacht dat slaperig en wakker wegleggen een mythe was, maar onze dochter valt soms serieus alleen in slaap 😅 terwijl onze peuter dat nog steeds niet wil.
Wees dus niet te streng voor jezelf, het is echt niet door iets wat jij doet 😘
één maand geleden
Totaal geen tips, wou alleen zeggen dat ik blij ben met je topic. Mijn dochtertje is ook 7 weken en heb ik overdag non stop in de draagdoek of op de arm. Snachts met geluk perioden in de cosleeper en anders op mijn borst in bed. Weigert al het andere :/ Geef borstvoeding, snachts nig steeds iedere 3 uur en overdag soms vaker (hoorde dat dat wel vaker is in kleinere babys, mijne was 3266g bij geboorte). Ik wordt inderdaad vooral onzeker van iedereen hier die hun baby voor uren weg kan leggen en babys die de nacht al doorslapen. En deze app die in een poll vraagt of ik alweer gesport heb (zou zo graag willen, maar kan haar voedingen niet plannen, dus een groepsles is nooit haalbaar). Fijn dat ik niet de enige ben dus.
één maand geleden
Reactie op barbzz
Totaal geen tips, wou alleen zeggen dat ik blij ben met je topic. Mijn doch ...
Even een tip met sporten. Als je baby uit de fles drinkt kan dit wel (mocht je er al aan toe zijn je baby 1,5 uur af te staan). Je kolft dan leeg voordat je gaat ongeacht wanneer je hebt gevoed. Dit kan je partner dan als flesje geven als je baby honger krijgt
één maand geleden
Reactie op barbzz
Totaal geen tips, wou alleen zeggen dat ik blij ben met je topic. Mijn doch ...
Ja je leest zoveel “succesverhalen” en topics die geopend worden met: slaapt mijn baby teveel? Dat ik me af vraag waar het bij mij mis gaat. Dus fijn dat mijn topic andere ook een beetje gerust stelt!
Misschien toeval, maar vandaag kon ik hem ineens wegleggen in de kinderwagen en heeft hij lang geslapen. Hopelijk gaat dit vaker zo🙏🏻 Misschien ligt het aan het koelere weer?