28 Reacties

één maand geleden

Heb je geprobeerd een beetje te rekken? mijn meisje kwam ieder uur voor een voeding. Nu werd mij als tip gegeven een beetje te rekken, want als je elke keer een beetje geeft, kan er ook elke keer maar een beetje bij. Zelf werk ik in de kinderopvang en dat is idd bijna niet te doen, dan is er 1 leidster continu bezig met fles geven😅

één maand geleden

Reactie op Lau en Abby

Heb je geprobeerd een beetje te rekken? mijn meisje kwam ieder uur voor een ...
ze komt nu inmiddels iedere 2,5 a 3,5 uur! dus het rekken heeft wel geholpen

één maand geleden

Heb je al een soort flessenspeen geprobeerd of fles? Ervaart ze ongemak tijdens het voeden?

één maand geleden

Reactie op Lau en Abby

Heb je geprobeerd een beetje te rekken? mijn meisje kwam ieder uur voor een ...
Daar kunnen we denk ik nog wel meer mee ja.. maar als ze 3,5 uur heeft geslapen gaat er ook maar maximaal 60 ml in!

één maand geleden

Bij ons is dit precies zo, en ik ben zo bang dat ik gewoon iets niet goed doe… 😓 De ene dag heeft onze meid een goede dag en drinkt ze netjes haar flesjes van 120+4 leeg, maar er zijn ook dagen dat ik om de 2 uur een fles moet geven, en dan drinkt ze maar weer 60 a 70 ml op. Op sommige dagen 80 a 90 ml. Wij geven kv. Wij hebben dus ook echt veel dagen erbij dat we soms wel aan de 12 flesjes per dag zitten, met allemaal kleine beetjes.. Weet echt niet hoe ik dit kan veranderen, want kan haar ook niet dwingen een fles van 120 leeg te drinken natuurlijk…

één maand geleden

Reactie op SamenDrie

Heb je al een soort flessenspeen geprobeerd of fles? Ervaart ze ongemak tij ...
Ja we hebben echt alle merken in huis haha. En zijn uiteindelijk bij avent uitgekomen. Ze drinkt niet heel netjes nee.. ze klakt en lekt bij de mondhoeken. Maar andere maat spenen werkt ook niet helaas

één maand geleden

Reactie op veeriekie

Daar kunnen we denk ik nog wel meer mee ja.. maar als ze 3,5 uur heeft gesl ...
Hoe oud/zwaar is ze? misschien is haar maagje gewoon nog niet aan meer dan 60ml toe.

één maand geleden

Reactie op veeriekie

Ja we hebben echt alle merken in huis haha. En zijn uiteindelijk bij avent ...
Avent hebben wij ook fijne ervaringen mee. En heb je laten kijken naar haar tongriem, misschien komt het daardoor.

één maand geleden

Reactie op Lau en Abby

Hoe oud/zwaar is ze? misschien is haar maagje gewoon nog niet aan meer dan ...
Ze is 8 weken en al 5300 gram.. ze is dus best groot! Groeit wel ook gewoon goed en zo. Ze krijgt dus niet te weinig maar vind het zo gek dat ze zo weinig in 1 keer drinkt

één maand geleden

Reactie op Mommytobe24x

Bij ons is dit precies zo, en ik ben zo bang dat ik gewoon iets niet goed d ...
Vervelend hé.. ik word er ook echt onzeker van. Ik moet volgende week weer naar het cb dus ik zal het dan wel even bespreken ook

één maand geleden

Kun je proberen om de mond echt om de flessenspeen te krijgen, zodat er geen lucht bij kan komen? Rekken inderdaad. En even een pauze tussendoor kan helpen. Dan kun je haar een boertje laten doen en even laten verteren. Als ze dan weer signalen geeft (zoeken, iets wilder worden, smak geluiden maakt) dan nog wat aanbieden

één maand geleden

Bij ons was het dat z’n tongriempje te kort was en lipbandje te strak. Waardoor hij zoveel moeite moest doen om te drinken, allemaal andere spieren etc gebruiken dan wat normaal is. En hij daardoor zo vermoeid was en dus niet meer kon drinken. (Had ook dat klakken en lekken bij mondhoeken).

één maand geleden

Toevallig dronk onze zoon ook minder. Gisteren speen fase 2 erop en al z’n flessen leeg.

één maand geleden

Herkenbaar van mn oudste. Zij is tot 6/7 maanden altijd zo blijven drinken, maximaal 60cc en s nachts ook vaak kleine beetjes. Ze groeide verder goed, dus heb toen ook maar gewoon geaccepteerd dat ze vaak kleine beetjes wilde. Nu bij de 2e (10 weken) heb ik bij een fles van 80/90cc al dat ik hem super goed vind drinken, maar als ik dan die verhalen over flessen van 120/150cc etc lees verbaasd mij dat ook steeds weer!

één maand geleden

Dit is wat ze tot nu toe vandaag op heeft.. Zit nu dus al op 4 flesjes 🥲

één maand geleden

Reactie op Mommytobe24x

Dit is wat ze tot nu toe vandaag op heeft.. Zit nu dus al op 4 flesjes 🥲
Weet je zeker dat ze echt honger heeft met het flesje van 06:30 bijvoorbeeld? Geeft ze honger signalen? Vind ik zelf ook moeilijk herkennen soms hoor. Je zou kunnen proberen er een speen in te doen? Hier slaapt hij dan soms zo nog meer dan een uur door. Overdag zou je het wat meer kunnen rekken door bijv in de draagzak te doen dat ze goed kan slapen daarin? En dan later ook in de nacht? Lijkt me zwaar zo in de nacht steeds flesje te moeten geven ipv slaap pakken!

één maand geleden

Misschien een snellere speen gebruiken? Klinkt misschien al snel maar ik had hier ook het zelfde probleem. De speentjes zijn leeftijdsgebonden maar het gaat uit eindelijk er om dat je kindje makkelijk kan drinken zonder in slaap te vallen of dus te stoppen met drinken. Ze moeten hier uiteraard wel aan wennen. De 1e dag hier ging gepaard met extreem snel drinken en meer spugen. Maar nu is dat naar 15min gegaan minder spugen en alles gaat op. Ze drinkt nu tussen de 100 en 135 cc om de 3 uur. Voor heen deed ze om de 2 of 3 uur kleine rot beetjes drinken 60cc enzo. Succes!

één maand geleden

Reactie op veeriekie

Ja we hebben echt alle merken in huis haha. En zijn uiteindelijk bij avent ...
Avent zijn wel lastige flessen omdat hier geen melk automsfisch uit komt, ze moeten heel erg hun best doen om te zuipen, dan komt er pas wat uit. Je zou denken dat is het meest natuurlijke maar uit je borst druppelt het ook automatisch ook al zuigen ze niet. Hier was de Mam fles de oplossing. Via amazon gekocht was snel in huis, prenatal heeft ze ook.

één maand geleden

Reactie op SpongeGer

Avent zijn wel lastige flessen omdat hier geen melk automsfisch uit komt, z ...
*zuigen bedoel ik whaha

één maand geleden

Reactie op SpongeGer

*zuigen bedoel ik whaha
Zuipen hahahaha! Klinkt inderdaad logisch maar ze lekt wel melk uit haar mondhoeken. Betekend dat niet dat ze het wel gewoon goed de fles uit krijgt?