8 Reacties

2 maanden geleden

Onze zoon had dit toen ie een paar weken was en ik las dat het een verstopt traanbuisje kon zijn. In heb het meermaals daags schoongemaakt met een watje met afgekoeld gekookt water en zijn traanbuisje gemasseerd. Volgens mij heeft dat laatste alles vrij snel verholpen!

2 maanden geleden

Mijn oudste 2 hebben dit ook gehad. Vond het zo zielig eruit zien inderdaad. Inderdaad een aantal keren per dag schoonmaken. Wij kookten water en lieten dat afkoelen. En dan met een steriel gaascompres van buiten naar binnen over het oog. Compres natgemaakt met het gekookte water. Wat ook kan helpen om het sneller over te laten gaan is de traanbuis wat masseren. Dat is aan de binnenkant van het oog aan de zijkant van de neus (kan je info over vinden op thuisdokter of Google). Het kan best een aantal weken aanhouden helaas. En dan van de een op de andere dag is het over!

2 maanden geleden

Mijn zoontje had dit ook met ongeveer 5/6 weken. Idd met een steriel gaasje en afgekoeld gekookt water schoonmaken. En ik heb 2x een klein druppeltje moedermelk in het oogje gedruppeld, toen was het heel snel over.

2 maanden geleden

Kamillosan Ofta doekjes deden bij mijn eerste kindje wonderen

2 maanden geleden

Weet niet of je borstvoeding geeft? Druppeltje moedermelk helpt ook goed!

2 maanden geleden

Reactie op LindsayPV

Weet niet of je borstvoeding geeft? Druppeltje moedermelk helpt ook goed!
Moet je wel zeker weten dat je geen spruw hebt! Anders krijg je de candida albicans schimmel in het oogje..

2 maanden geleden

Reactie op Evvelin2

Mijn zoontje had dit ook met ongeveer 5/6 weken. Idd met een steriel gaasje ...
Dit, meestal binnen 24 uur over

2 maanden geleden

Reactie op Bloempje51

Moet je wel zeker weten dat je geen spruw hebt! Anders krijg je de candida ...
Ja natuurlijk dat wil je al helemaal niet !