29 Reacties

6 maanden geleden

Hier ook al vanaf februari aan het aanmodderen met oorontstekingen. In februari had hij een dubbele oorontsteking daar ook antibiotica voor gekregen. Daarna paar keer een enkele oorontsteking. Daar doen ze helaas niks aan. Alleen pcm en nurofen tegen de pijn. Onze huisarts zegt dat ze alleen bij een dubbele oorontsteking antibiotica geven omdat te vaak ook niet goed is. We hebben wel verwijzing gehad naar kno. Op zijn verjaardag 16 juli nieuwe controle. Huisarts denkt dat we dan wel een verwijzing krijgen voor buisjes. Dus zou je zeker wel aanraden een doorverwijzing naar de kno te vragen. Vanaf 1 jaar plaatsen ze buisjes.

6 maanden geleden

Reactie op Lovexsharon

Hier ook al vanaf februari aan het aanmodderen met oorontstekingen. In febr ...
Dat geven ze hier ook aan idd. Alleen ab bij dubbele oorontsteking. En ik snap dat echt wel, wil ook helemaal niet graag ab ofzo, maar voel me zo machteloos als ik gewoon zie en merk aan hem dat ie last heeft en er kan geen donder aan gedaan worden. Moet donderdag zelf naar de huisarts, dan gooi ik wel weer een balletje op van hoe nu verder

6 maanden geleden

Ik zou inderdaad echt vragen om een doorverwijzing. Een KNO arts kan veel gedetailleerder kijken. Ons zoontje krijgt komende maandag buisjes, na 2x koorts en dubbele oorontsteking, maar maanden aan oren trekken en niet willen liggen. De operatie is na lang aandringen voor zijn eerste verjaardag. Vertrouw je moeder gevoel en ga op je strepen staan!

6 maanden geleden

Je kunt ook AB krijgen via dmv oordruppels. Onze dochter had een lichte oorontsteking en omdat we op vliegvakantie gaan deze week, hebben we dat gewoon gekregen om erger te voorkomen. Wie weet wil je huisarts dat wel voorschrijven en werkt dat ook nu het een minder erge variant van oorontsteking is dan vorige keer?

6 maanden geleden

Reactie op Aapie32

Dat geven ze hier ook aan idd. Alleen ab bij dubbele oorontsteking. En ik s ...
Ja snap ik. Ik bel al helemaal niet meer. Want dan ga ik heen en krijg je toch te horen, kijk het maar even aan. Ik geef om en om nurofen en pcm. De huisarts heeft me een zwaardere dosserings berekening gegeven voor nurofen die gebruik ik nu. En hij krijgt 1x per dag 240 pcm ipv 120. Stond hier laatst een berekening in de app hoeveel ze mogen. Met deze 2 pijnstillers in combinatie gaat het wel goed nu.

6 maanden geleden

Als het aan houdt zou ik zeker wel doorverwijzing vragen voor de KNO. Als nu niks lijkt te helpen… ook zo sneu. Hier hebben we al vanaf oktober constant oorontstekingen gehad ook zeker niet altijd met koorts, maar exact wat jij omschrijft. En in april heeft hij buisjes gekregen, was dus super jong (8,5 maand) maar was echt nog enige hielp. We zaten zelfs op onderhoudsdosis antibiotica en de oorontstekingen bleven in de zelfde hoeveelheid door komen. Dus bleek ook niet te helpen!

6 maanden geleden

Vanmorgen toch weer opnieuw naar de huisarts, en blijkt dat 't kereltje inmiddels een dubbele oorontsteking heeft. Nu wel antibiotica dus hoop dat 't snel opknapt. Over de kno arts: huisarts geeft aan dat we daar nog niet zijn, omdat dit aantal oorontstekingen nog redelijk "normaal" is. Voor nu ga ik ervan uit dat ie snel opknapt 😊

6 maanden geleden

Reactie op Aapie32

Vanmorgen toch weer opnieuw naar de huisarts, en blijkt dat 't kereltje inm ...
Ah wat sneu zeg. Hopelijk knapt hij snel op met de antibiotica. Wel vreemd dat je huisarts dat zegt. Wij zijn na 2 oorontstekingen en 1x rs virus al doorgestuurd naar de kno. Wel op eigen aanvraag. Moet wel zeggen dat dit alles binnen 3 maanden was.

6 maanden geleden

Hier ook oorontsteking gehad zonder koorts dus snap niet dat ze zo simpel doen bij jouw HA praktijk. Belachelijk vind ik het, die kleintjes kunnen niet praten en moeten toch gewoon even gezien worden? Als het je niet lekker zit, sowieso een doorverwijzing vragen! Wat betreft de paracetamol: als mijn dochter niet lekker is gebruik ik Viburcol voor ik paracetamol geef, dit werkt meestal eigenlijk al voldoende! Wie weet kan je dit proberen ☺️

6 maanden geleden

Reactie op Lovexsharon

Ah wat sneu zeg. Hopelijk knapt hij snel op met de antibiotica. Wel vreemd ...
Jaa vind het zelf ook wat vreemd, maar goed. Ik kijk het aan, hoop dat we er nu voorlopig van af zijn als de ab aanslaat. Krijgt ie wel snel weer een nieuwe oorontsteking vraag ik wel een verwijzing. Wij zitten nu ook op binnen 3 maanden op 2x dubbele oorontsteking, waarvan de laatste dus eerst zo'n 3 a 4 weken een enkele oorontsteking geweest is

6 maanden geleden

Reactie op Kellaaa

Hier ook oorontsteking gehad zonder koorts dus snap niet dat ze zo simpel d ...
Ja nou weet je, ik ga voortaan ook zeker op m'n moedergevoel af, zelfs als m'n partner aangeeft maar ik zie niet wat jij aangeeft. Bij mij doet ie dat niet.. heb zo aan mezelf getwijfeld de afgelopen weken maar zie het dus wel goed elke keer. Paracetamol zei de huisarts vandaag kan je vrij lang blijven geve mits je de maximale dagdosering niet overschrijdt. Probeer t alsnog zo min mogelijk maar waar nodig krijgt ie het zeker wel

6 maanden geleden

Reactie op Aapie32

Ja nou weet je, ik ga voortaan ook zeker op m'n moedergevoel af, zelfs als ...
Als je onderbuik zegt: het voelt niet goed… dan moet je gewoon actie ondernemen. Je voelt dat als moeder niet voor niets, jij bent de stem van je kind! Ik word liever gezien als overbezorgd, dan nalatig. Sterkte ♡

5 maanden geleden

Na de antibiotica van 2 week terug heeft ie vorige week welgeteld 4 dagen geen last gehad. Bleek het gisteren dus weeer (of nog steeds) een dubbele oorontsteking te zijn 😓" maar he, dat is heel normaal voor die kleintjes, dit is het moment dat ze virus na virus oplopen..." Nu toch een verwijzing gekregen voor de kno-arts na vragen. Met als side-note: houd je verwachtingen laag want waarschijnlijk gaan ze niets doen, kno-artsen zijn tegenwoordig heel terughoudend...". Prima, maar dan heb ik wel een antwoord van hun en het gevoel alles gedaan te hebben wat ik kon.

5 maanden geleden

Reactie op Aapie32

Na de antibiotica van 2 week terug heeft ie vorige week welgeteld 4 dagen g ...
Wat vervelend zeg dat het niet weg lijkt te gaan. Wel fijn dat je op aandringen toch een verwijzing hebt gekregen. Mijn ervaring is dat als het nodig is ze best snel besluiten om buisjes te gaan plaatsen. Met de oudste op dinsdag kno geweest met het advies de zomer af te wachten. Op donderdag had hij alweer oorpijn, dus vrijdag ochtend opnieuw kno. Toen direct een doorverwijzing voor buisjes gekregen. Hij wordt in september 3. Heeft toen hij 1 was ook buisjes gekregen. Gewoon aangeven dat de oorontstekingen niet minder worden en moeilijk te behandelen zijn. Daarnaast zou je kunnen letten op de taalontwikkeling van je kleine. Als hij nog geen papa of mama zegt, of überhaupt weinig zegt kan dit een teken zijn van slecht gehoor door de oorontstekingen. Dan heb je weer extra reden voor buisjes.

5 maanden geleden

Reactie op Aapie32

Hier heb ik niks van gemerkt toen wij werden doorgestuurd naar de kno. Let ook even op de wachttijden, die zijn in sommige ziekenhuizen echt veel langer dan in andere.

5 maanden geleden

Reactie op Aapie32

Jeeetje wat vervelend! Wij hebben ook een tijd op onderhoudsdosis antibiotica gezeten. Of ze nou wel wat doen duurt t ook nog ff. Dus miss ook nog een idee om te vragen?

5 maanden geleden

Reactie op Megeli167

Hier heb ik niks van gemerkt toen wij werden doorgestuurd naar de kno. Let ...
Ja had al gevraagd, wachttijd zit op ongeveer 4 weken. Mocht ie in de tussentijd wel koorts krijgen, minder gaan drinken of iets in die richting of als ik het niet vertouw, gewoon weer opnieuw bellen/langskomen..

5 maanden geleden

Reactie op sk1994

Jeeetje wat vervelend! Wij hebben ook een tijd op onderhoudsdosis antibioti ...
Voor nu weer naar huis gestuurd met 3x paracetamol, neusspray voor 5 dagen en 2x per dag nurofen. We gaan zien of dit dan de juiste cocktail is voor nu🤷‍♀️

5 maanden geleden

Reactie op Aapie32

Voor nu weer naar huis gestuurd met 3x paracetamol, neusspray voor 5 dagen ...
Ik hoop het voor jullie!! 🤞🏽

5 maanden geleden

Gisteren op zijn verjaardag hadden we controle bij de kno arts. Wij direct aangegeven dat er niks veranderd is. Nog steeds om de paar weken oorpijn. Maar dat we het tegenwoordig niet meer laten vaststellen door de huisarts omdat je toch geen antibiotica krijgt. Die kno zij direct oh dan gaan we hem gewoon aanmelden voor buisjes. Ik zal ook nog even kijken. Vocht achter beide oren. Hierdoor dus ook een slechter gehoor. Waardoor zijn taalontwikkeling achter blijft. Nu wachten tot na de vakantie, want in de vakantie liggen de operaties stil. 😅