12 Reacties

2 maanden geleden

Ik gebruik de draagzak vooralsnog alleen als ik kort weg ben. Dus even de hond uitlaten, even boodschappen doen etc. Dit doe ik dan na de voeding en neem niet die hele luiertas mee. Ik zoek alleen nog naar een manier om spulletjes mee te nemen/ op te bergen zoals m’n telefoon en sleutels.

2 maanden geleden

Zowel met de kinderwagen als de draagzak ga ik, als ik naar de winkels ga, na een voeding. Ik neem dan nooit luiers mee. Ik geef borstvoeding, maar ik ga ook niet onderweg voeden. Als ik merk dat de baby honger heeft en echt gaat huilen (of alles onder hebben gepoept😅), loop ik gewoon iets eerder terug naar huis. Die 10 minuten overleven ze wel hoor!

2 maanden geleden

Yara is nu 5 weken en ik gebruik de draagzak al best veel. Inderdaad om even naar de kruidvat te gaan of tijdens wandelingen in het bos. Als ik even kort een boodschapje doe neem ik enkel wat doekjes mee, maar als ik langer wegblijf neem ik gewoon lekker de luiertas mee. Heb laatst ook op een bankje in het bos gevoed, ging prima. Even een drempel over, maar dan geeft het ook heel veel vrijheid :)gewoon doen dan merk je zelf wat je fijn vind!

2 maanden geleden

Ik ga kleine stukjes weg met de draagzak (hond uitlaten bijvoorbeeld, even 5 minuten naar de supermarkt op de hoek) en neem dan alleen z'n speen mee. Verder niks. Als ik langer weg ga, zorg ik dat hij goed gegeten heeft zodat ik ongeveer 3 uur de ruimte heb om ergens naartoe te gaan. Daarnaast slaapt hij vaak in de draagzak, en ik heb nog niet meegemaakt dat hij dan van honger wakker wordt. En ze kunnen ook echt wel even met een volle luier blijven liggen, dat hoeft niet a la minuut verschoond te worden. Maar ik heb, mocht het nodig zijn, een luier-rugzak dus dan doe ik eerst de draagzak om en daarna hang ik m'n rugzak om en dan heb ik eigenlijk alles bij de hand. Als ik bijvoorbeeld bij m'n ouders ga eten, ben ik gauw een paar uur daar, en dan let ik er ook niet op hoe laat hij weer een fles moet, die kan ik dan gemakkelijk daar geven.

2 maanden geleden

En hoe kleden jullie de kleine dan? Zoals met deze wind vind ik het toch wel heftig om naar buiten te gaan in de draagzak. Of doen jullie dat wel en hoe dan?

2 maanden geleden

Reactie op Miepfer

En hoe kleden jullie de kleine dan? Zoals met deze wind vind ik het toch we ...
Hij draagt 1 laagje meer dan ikzelf draag. Qua temperatuur kan ik makkelijk in een korte broek en T-shirt zonder hemd eronder. Hij krijgt dan een romper, lange broek en truitje met lange mouwen aan. Sowieso krijgt hij ook al van mijn lichaam de warmte, dus waarschijnlijk is voor hem een korte broek en T-shirt ook goed 🤷🏻‍♀️

2 maanden geleden

Ik ga met de draagzak en een luier rugzak

2 maanden geleden

Als ik veel ga halen, loop ik met de draagzak en neem ik alsnog de kinderwagen mee als soort van winkelwagen voor de luiertas en boodschapjes

2 maanden geleden

Reactie op 1996saskia

Als ik veel ga halen, loop ik met de draagzak en neem ik alsnog de kinderwa ...
Oja dit doe ik ook soms 🤓

2 maanden geleden

Ik ga altijd weg na een voeding en ik neem dan niks mee

2 maanden geleden

Ik doe heel veel met de draagdoek en draagzak. Ik geef zelf bv dus daar hoef ik niets voor mee te nemen. Wat ik wel meeneem is een speentje. En inderdaad als ik verder/langer weg ben (op visite/lunchen oid) een (rug)tas met verschoonmatje en luiers en setje schone kleertjes. Mijn dochter (5 weken) heeft t snel warm dus die kleed ik niet te warm aan, in de zak of doek is het ook best warm namelijk. Broekje met lange pijpen, romper met lange mouw en sokjes op een dag als vandaag.

2 maanden geleden

Ik neem een rugtas mee voor de boodschappen en daar doe ik een luier in en billendoekjes. Verder niet te veel kleding aan want het is warm in de draagzak. Meestal dun broekje en sokken (meer voor bescherming zon) en een lange mouwenromper