16 Reacties

6 dagen geleden

Geven ze ook aan waarom ze dat niet willen..?

6 dagen geleden

Reactie op Ro1990

Geven ze ook aan waarom ze dat niet willen..?
Nee, dat ga ik wel vragen aan mijn moeder.. maar het zit me niet lekker..

6 dagen geleden

Huh, geen flesje geven? Maar ze passen niet op ofzo dan toch? Bedoel je gewoon tijdens visite?

6 dagen geleden

Reactie op Beanie85

Huh, geen flesje geven? Maar ze passen niet op ofzo dan toch? Bedoel je ge ...
Ze passen niet op.. maar idd tijdens visite enzo. Ook echt van de ene op de andere dag!

6 dagen geleden

Reactie op Kells1986

Ze passen niet op.. maar idd tijdens visite enzo. Ook echt van de ene op de ...
Maar hoe gaat dat dan? Dan is het flestijd, en zeg jij dan "wil jij een flesje geven mam?" En zegt ze dan nee? Of stelt ze het gewoon niet voor het te geven? Of krijg je rare opmerking mbt de fles?

6 dagen geleden

Reactie op Beanie85

Maar hoe gaat dat dan? Dan is het flestijd, en zeg jij dan "wil jij een fle ...
Wij vragen het altijd. En dan zegt m'n moeder; doe maar zelf hoor. Heel raar. Soms vragen we het in het algemeen, dan wilt m'n schoonzus of nichtje wel een flesje geven maar mijn moeder en stiefvader nooit. Terwijl ieder ander dat wel wilt. Geen rare opmerkingen etc. Gewoon 'nee hoor dat hoeft niet'..

6 dagen geleden

Hier doet mijn vader het ook niet eigenlijk, als ik het vraag zijn het mijn moeder en zusje die erom vechten haha mijn vader doet het nooit. Hij vind het leuker om gek met de baby te doen en te wandelen etc, verzorgende niet echt. Niet echt een reden achter denk ik, gewoon niet zo zijn ding? Zou je het kunnen vragen waarom ze dat eigenlijk nooit doen? Misschien is er wel helemaal niks en voel je je er voor niks rot over!

6 dagen geleden

Reactie op Kells1986

Wij vragen het altijd. En dan zegt m'n moeder; doe maar zelf hoor. Heel r ...
Mijn schoonmoeder wil het ook niet. Die geeft ook niet aan waarom niet, praat er altijd wat omheen. Oh nee doen jullie maar lekker, nee laat maar lekker bij papa en mama, nee is niet nodig. Laatst heeft mijn man uitgelegd dat mijn ouders wel ‘gezellig’ flesje geven en dat onze dochter dat prima vindt en toen wilde ze het dan wel doen. Maar… toen ging onze dochter meteen huilen en kregen we haar ook echt direct weer terug 😅. Begrijp me niet verkeerd, ik wil haar altijd terug als ze bij anderen huilt. Maar dit was echt als de bliksem zo snel. Misschien onzekerheid of angst ofzo? Ik weet ook niet goed wat er achter zit! Bij flesje is het enige moment dat ik haar niet direct zo terug vraag omdat ze met het ultieme wapen (lees: een lekkere warme fles) eigenlijk altijd wel stil is 😅.

6 dagen geleden

Mijn vader doe het eigenlijk ook alleen als ze aan het oppassen zijn, als wij er bij zijn dan liever niet, deels spannend want is nog klein en denk zenuwachtiger als de ouders van de kleine erop staan te kijken 😛 was ook beetje terughoudend met vasthouden de eerste paar weken haha mijn broer heeft dit ook🤣

6 dagen geleden

Huh oh apart… bij ons is het altijd vechten wie de fles mag geven 😅

6 dagen geleden

Reactie op Kells1986

Hmm, op zich jammer/wat gek dat ze het niet wil, maar aan de andere kant...het is natuurlijk geen verplichting. Ik zou gewoon eens vragen van; vind je het niet leuk om een flesje te geven? Misschien vind ze het spannend of ingewikkeld nu ze wat groter/bewegelijker is ofzo?

6 dagen geleden

Opzich is het niet gek dat er sommige mensen zijn die minder hebben met babys vasthouden/flesje geven. Enige opvallende is dat je moeder het eerst wel wou en nu niet meer. Maar aan de andere kant, toen mijn dochter net geboren was vroeg mijn vader zelf of hij haar vast mocht houden terwijl ik haar op de arm had, en laatste keer dat hij hier was (4,5 maand) vroeg ik of hij haar vast wou houden, en wou hij dat liever niet. Geen reden gegeven. Hij kwam er wel heel graag naast zitten op de bank en beetje contant net haar zoeken, dus ik denk misschien onzekerheid nu ze wat beweeglijker is. Ik denk dat de enige weg vooruit is om het gewoon eens in een open gesprek aan je moeder te vragen. Het liefst op een moment dat stiefvader er niet bij is als die mogelijkheid er is natuurlijk.

5 dagen geleden

Hey. Hier hebben beide grootouders nog nooit een flesje gegeven aan beide kinderen (flesweigeraar en pas opgepast als hij al vaste voeding at en de tweede nu ook volledig bv). En hun band is supergoed. Zowel met de oudste als jongste. Waarmee ik maar even wil zeggen dat hun band daarom niet minder sterk zal zijn. Maar natuurlijk is het vervelend voor jou als je het gevoel hebt dat er iets is (stiefvader of iets anders dat je moeder in de weg zit). Eens een open gesprekje voeren met je moeder. Er zijn wel duizend redenen te bedenken waarom ze het niet (meer) wil, maar alleen zij kent de echte reden.

5 dagen geleden

Hier geven ze ook alleen de fles als ze oppassen en wij er dus niet zijn. Meestal mijn vader die daar dan het voortouw in neemt. Verder krijgt ze nog borstvoeding en ik ga echt niet kolven zodat iemand gezellig een flesje kan gaan geven als ik er gewoo ben. Ze vragen dus ook niet, maar ik denk evengoed wel dat ze het leuk zouden vinden.

5 dagen geleden

Reactie op Kells1986

Maar dat is toch prima? Ik zou er niet zo een big deal van maken of er zo mee zitten. Wellicht vinden ze het leuker om met haar te spelen of te zijn dan haar voeden. Wie weet gaat het met hapjes anders.

5 dagen geleden

Oh niet herkenbaar hier, maar wij geven ook liever de flesjes zelf🙈. Dit omdat hij de eerste maanden echt ontzettend last had van verborgen reflux, en wilde niet dat een ander dat erger maakte. Maar nu proberen we het indikken te minderen, want merk dat hij er langzaam overheen groeit. Dus wie weet dan🤪. Ze mogen het wel als ze oppassen natuurlijk hoor haha, maar dat is eigenlijk vrijwel nooit omdat wij nog extra thuis zijn met ouderschapsverlof