16 Reacties

Mijn vrouw heeft eerst 6 weken vrij na de bevalling. Dan zijn er 2/3 weken die ze moet overbruggen, dit gaat ze doen dmv diensten vrij schrijven (hier hebben ze uren voor bij Defensie) en na die weken heeft ze nog 3 weken vakantie. Ze zou in totaal dus zo鈥檔 12/13 weken vrij zijn

vorig jaar

Wij zitten gunstig bij deze zwangerschap. Beide werkzaam in het onderwijs. 21 juli uitgerekend. Wrs komt de baby een week eerder i.v.m. geplande keizersnede. Dan heeft mijn man 5 dagen geboorteverlof en daarna 6 weken vakantie. Mocht de baby nog iets eerder komen neemt hij nog extra ouderschapsverlof op.

vorig jaar

Reactie op Ourbabyjourney鉂わ笍

Mijn vrouw heeft eerst 6 weken vrij na de bevalling. Dan zijn er 2/3 weken ...
Hoezo maar 6 weken, je hebt recht op minimaal 10 weken na de bevalling

Reactie op AnneM90

Hoezo maar 6 weken, je hebt recht op minimaal 10 weken na de bevalling
Ik ben de zwangere, niet mijn vrouw. Dus nee, ze heeft geen recht op 10 weken

vorig jaar

Je hebt bij wet toch 6 weken, ongeacht je cao/beroepsgroep? 1 Week geboorteverlof, 5 weken aanvullend geboorteverlof en daarna tegen 70% salaris nog eens 9 weken ouderschapsverlof. Dit is allemaal vanuit het rijk en dus los van je eigen CAO. Die geldt alleen als die een betere regeling biedt (en dat is vaak niet zo hahaha). Je mag die 15 weken in 1x opnemen of spreiden over het eerste jaar. Je vakantieuren heb je dan ook nog gewoon en bouw je ook tijdens het verlof op!

vorig jaar

Reactie op Ourbabyjourney鉂わ笍

Ik ben de zwangere, niet mijn vrouw. Dus nee, ze heeft geen recht op 10 wek ...
Ah, sorry die had ik niet door 馃檪

Reactie op AnneM90

Ah, sorry die had ik niet door 馃檪
Geeft niks haha. Niet iedereen verwacht een vrouwenstel馃

vorig jaar

Ik ben ook 25 juli uitgerekend. Ik ga weer werken na het kerstreces. Dat is dan op 6/1/25. Mijn man neemt de eerste 6 weken na de geboorte geboorteverlof/partnerverlof op. Vanaf 6/1/25 neemt ie 1 dag in de week ouderschapsverlof op tot de kleine 1 jaar oud is. Bij mijn vorige bevalling was mijn partner 5 weken vrij na geboorte. Dat was heel prettig. Na die 5 weken was het ook prettig dat er weer ritme kwam. Mijn vorige bevalling is ge毛indigd in een spoedkeizersnee en de kans dat dat weer gebeurd is vrij hoog. Dus ik heb hem echt nodig om zelf goed te kunnen herstellen.

vorig jaar

Ik ben ook 25 juli uitgerekend. Ik ga weer werken na het kerstreces. Dat is ...
Ik zie dat jij pas in januari weer begint. Ik wil dit ook proberen te regelen. Neem je dan na je verlof nog extra vakantie of ouderschapsverlof voor 70% op? En wat fijn dat je man ook 6 weken thuis is. Mijn eerste bevalling werd ook een semi spoedkeizersnede. Helaas had mijn man maar 1 week vrij geregeld. Ik vond die weken erna echt super pittig. Aangezien ik ook weer voor een keizersnede wil kiezen en hij toch al schoolvakantie heeft is hij nu lekker 6/7 weken thuis.

vorig jaar

Reactie op Lovexsharon

Ik zie dat jij pas in januari weer begint. Ik wil dit ook proberen te regel ...
Ja ik neem aansluitend de 9 weken (gedeeltelijk) betaald ouderschapsverlof op en overbrug dan nog met wat vakantiedagen. Ja je denkt helemaal niet aan een keizersnede als daar tijdens je zwangerschap ook geen aanleiding voor is. Fijn dat we het zo kunnen regelen 鉂わ笍

vorig jaar

Ja ik neem aansluitend de 9 weken (gedeeltelijk) betaald ouderschapsverlof ...
Ja precies. Dat is idd ook mijn idee. Bij de vorige ben ik na 4 maanden weer aan het werk gegaan. Maar kwam mezelf heel erg tegen en ben toen een dag minder gaan werken. Straks met twee kleintjes en een tweede keizersnede wil ik gewoon langer genieten en meer rust nemen voor mezelf.

vorig jaar

Ik neem denk ik na de geboorte 3 maanden volledig verlof & dan pak ik 1 kleine klant weer op (2 halve dagen) en de rest past in januari. Ik vond het de vorige keer veel moeilijker dan verwacht om weer te gaan werken en mn zoontje bij de oppas te laten, dus ik neem nu lekker ruim de tijd. Mn vriend pakt iig de 4 weken waar hij recht op heeft en misschien nog wel wat extra vakantie dagen, maar daar hebben we nog niet naar gekeken (qua hoeveel dagen hij over heeft).

vorig jaar

Reactie op Lovexsharon

Ja precies. Dat is idd ook mijn idee. Bij de vorige ben ik na 4 maanden wee ...
Ik snap echt precies wat je bedoelt. Bij mijn vorige verlof had ik het ook exact zo gedaan en het was precies goed. Ik heb ook nog ouderschapsverlof van me cao (voor twee kindjes) als ik dan weer ga werken, dus ga dan ook een dagje minder werken. Hoe oud is jouw oudste?

vorig jaar

Ik snap echt precies wat je bedoelt. Bij mijn vorige verlof had ik het ook ...
Bijna 17 maanden. Hij is van 3 september 2022. Lekker kort op elkaar ook. Wordt nog wel een pittige en drukke tijd straks. Hoe oud is die van jou ?

vorig jaar

Reactie op Lovexsharon

Bijna 17 maanden. Hij is van 3 september 2022. Lekker kort op elkaar ook. W ...
Hier ook haha. Mijn dochter is nu 9 maanden. Ik was nog maar 2 maanden terug van verlof. Was niet gepland en als het aan mij lag had er langer tussen mogen zitten, maar achteraf ben ik wel blij dat ze zo dicht op elkaar zitten.

vorig jaar

Mijn man wil ook graag het maximale verlof op nemen, bij zijn werk is dat 5 dagen 100% betaald en 6 weken 70%. Daarbovenop wil hij een paar weken voor ik uitgerekend ben nog vakantie op nemen om voor mij te zorgen. Wij gaan dit jaar waarschijnlijk toch niet echt ergens op vakantie omdat we sparen voor een grote auto 馃槄