12 Reacties
één maand geleden
Ik heb me ook zo vaak een aanstellende moeder gevoeld bij m'n oudste en ben er nu overheen, echt schijt aan hebben hoor!!
Alleen al voor je eigen gemoedsrust is het fijn als ne kindje gewoon even gezien wordt toch. Als je ongerust blijft maken gewoon de HA post bellen hoor dat je wil dat ze even buikje voelen dan is t niet je eigen huisarts, al is het maar voor je eigen gemoedsrust dan kan je er ook weer beter voor je kindje zijn. Desnoods dik je het verhaal nog aan als ze moeilijk doen, maar een moedergvoel dat het anders is dan eerst lijkt me voldoende. Geen tips verder, kan me voorstellen dat je kindje ook oververmoeid raakt van de klachten en daardoor nog meer moet huilen maar zou zelf alsnog gewoon willen weten hoe t nu is met t buikje🤷♀️ succes! En schijt aan anderen!
één maand geleden
Ik zou eigenlijk denken dat als een baby van 10 weken zodanig obstipatie heeft dat hij overloopdiarree heeft dat hij verwezen moet worden naar de kinderarts…..
Maar goed. Ik zou toch vragen om gezien te worden zodat ze het buikje kunnen voelen. En gaat het over 2 dagen ofzo niet beter dan verwijzing vragen. Misschien kan je wat paracetamol geven tegen de pijn?
één maand geleden
Ik lees even mee, want ik had nog nooit gehoord van overloopdiarree, tot ik het net ging Googlen n.a.v. dit topic.
Onze baby is ook 10 weken en heeft ontzettend moeite met poepen.
Hij perst en kreunt altijd zo hard dat je zou denken dat er een grote harde drol in z'n luier zou zitten, maar het is gewoon plakkerig.
Hij overstrekt en heeft nog steeds last van krampjes, ook 's nachts hoor ik veel gekreun uit z'n kamer komen.
De osteopaat vond z'n buikje ook hard maar na de 1e behandeling al een stuk zachter.
Waarom begint niemand over overloopdiarree zodat we het evt kunnen onderzoeken?
Osteopaat, consultatiebureau, niemand...
één maand geleden
We kregen twee tips om ze te helpen met poepen, geen idee of je er wat aan hebt:
Buikje masseren met olie, met de klok mee, beginnen bij 7 uur en eindigen bij 5 uur. Mogelijk voel je tussen 2 en 4 uur een verharding, daar zit dan een ‘brok’ ontlasting. Je mag best hard masseren gaven ze bij ons aan.
Daarnaast kan je je kindje in een kikkerhouding zetten, dit helpt bepaalde spieren te ontspannen/aanspannen waardoor poepen makkelijker gaat.
één maand geleden
Reactie op Ploen
Ik heb me ook zo vaak een aanstellende moeder gevoeld bij m'n oudste en ben ...
Ik vind het woord schijt hier mooi gekozen en voel me nu net 10 jaar oud omdat ik erom moest lachen
Verder: je eigen gevoel volgen. De huisarts hoort je gewoon serieus te nemen. Al is het om jouw zorg weg te nemen. Heeft de praktijk nog een waarnemers ofzo? Als je je bedenkt dat er wel eens mensen op vrijdagavond naar de spoedeisende hulp komen met een knie die al 2 weken pijn doet, ben je zeker geen aansteller. Moederlijke onrust is er meestal niet voor niks :)
één maand geleden
Bedankt voor jullie reacties en tips! Ga morgen nog maar eens bellen en anders op mn strepen staan dat ze hem even gaan bekijken. Dit is ook geen doen voor hem.
één maand geleden
Reactie op WeS187
Ik lees even mee, want ik had nog nooit gehoord van overloopdiarree, tot ik ...
Zo begon het bij ons vanaf week 2/3. Ik heb 5 weken geleden al een keer met de huisarts gebeld.. enige tip was toen olijfolie in de fles. Heb dit wel een paar weekjes in een aantal flesjes gedaan. Maar wil gewoon af van troep toedienen aan de voeding om dit probleem te verhelpen zonder dat iemand de moeite doet om even te kijken, luisteren of te voelen… 🙈 dus mocht jezelf ook twijfelen misschien niet net als mij er te lang mee blijven lopen.
één maand geleden
Reactie op BabyJuly2024
Zo begon het bij ons vanaf week 2/3. Ik heb 5 weken geleden al een keer met ...
Welke vitamine druppels heb je ? Die van Laveen zitten al in olie. Dan voelt het minder als iets extra's ervoor moeten doen misschien ?
één maand geleden
Reactie op kich
Overloopdiarree is wel echt waterige poep. Dus echt diarree, waterdun. Niet ...
Nee inmiddels was ik er eigenlijk ook wel achter dat hij dat niet heeft.
Meer eigenlijk vanwege de consistentie en de frequentie kan het dat niet zijn.
Thanks!
Dan zal hij wel gewoon nog steeds krampjes hebben 🫠
één maand geleden
Reactie op Koekoeksklok
Welke vitamine druppels heb je ? Die van Laveen zitten al in olie. Dan voel ...
Davitamon, oliebasis. Lijkt me overeenkomen met Laveen?
één maand geleden
Reactie op BabyJuly2024
Davitamon, oliebasis. Lijkt me overeenkomen met Laveen?
In Davitamon is pinda olie. Laveen is olijfolie. Geeeeeen idee of het verschil maakt hoor :). Dacht dan hoef je de olijfolie misschien niet los in een fles te doen. Hopelijk gaat het snel betet