18 Reacties

3 maanden geleden

Ik kolf met een handkolf

3 maanden geleden

Harde plekken eruit masseren met je hand, niet kolven

3 maanden geleden

Reactie op CarolineF1986

Harde plekken eruit masseren met je hand, niet kolven
Stimuleer ik dan alsnog mijn productie niet ?

3 maanden geleden

Reactie op verena24

Stimuleer ik dan alsnog mijn productie niet ?
Natuurlijk wel een beetje, maar het is wel belangrijk om een ontsteking te voorkomen. Dat doe je door je borsten soepel te houden. Je kunt ook minder lang kolven, of op een lager programma. Je borsten zijn namelijk nooit helemaal leeg.

3 maanden geleden

Reactie op CarolineF1986

Natuurlijk wel een beetje, maar het is wel belangrijk om een ontsteking te ...
En als die dan soepel is, alleen de ander kolven voor voeding. Dan wordt er minder melk aangemaakt in de linker.

3 maanden geleden

Reactie op CarolineF1986

En als die dan soepel is, alleen de ander kolven voor voeding. Dan wordt er ...
En je zou na het leegkolven je borst kunnen koelen met iets uit de vriezer met een doek erom heen

3 maanden geleden

Reactie op LaFleur1

En je zou na het leegkolven je borst kunnen koelen met iets uit de vriezer ...
Ja precies, dacht ik ook nog aan

3 maanden geleden

Heb hetzelfde en er helaas even doorheen bijten bij mij is het nu echt een stuk minder doe in een boterhamzakje appelstroop en dan in de vriezer! Als t na het voeden pijn blijft gelijk even 15 min koelen door de appelstroop blijft het soepel maar wel goed koud

3 maanden geleden

Zou niet masseren en niet kolven hierdoor stimuleer je het en blijf je in hetzelfde cirkeltje bij mij is het binnen 1/2 weken weggegaan

3 maanden geleden

Hier ook overproductie (180-300 cc per kolfbeurt) aan het einde van de kraamweek. Ik heb er gelukkig geen last van (alleen genoeg eten en drinken) en ga het doneren want de vriezer zit al heel vol. Mogelijk schakel ik wel een lactatiekundige in op de lange termijn. Wat je kan doen is telkens iets korter kolven, koelen tussendoor en anders ook even een lactatiekundige inschakelen.

3 maanden geleden

Reactie op lavieenrose

Hier ook overproductie (180-300 cc per kolfbeurt) aan het einde van de kraa ...
Ik kolf trouwens fulltime ivm met open gehemelte. ☺️

3 maanden geleden

Ik zou hem toch even een keertje leegkolven.

3 maanden geleden

Ik heb het kunnen minderen door maar 1 borst per drinkbeurt aan te bieden en die helemaal leeg te laten drinken, de andere borst krijgt dan rust en blijft niet steeds bijmaken omdat het iedere zoveel uur gestimuleerd wordt

3 maanden geleden

Ohja en heel veel koelen koelen koelen na iedere voeding

3 maanden geleden

Reactie op Lou7

Ik heb het kunnen minderen door maar 1 borst per drinkbeurt aan te bieden e ...
Ik geef helaas geen live bv

3 maanden geleden

Reactie op verena24

Ik geef helaas geen live bv
Je kunt dan wel 1 borst kolven en de andere koelen

3 maanden geleden

Reactie op CarolineF1986

Je kunt dan wel 1 borst kolven en de andere koelen
Dat heb ik inderdaad gedaan. Alleen even later Ben ik dan helemaal nat doordat het gwn gaat lekken. Door mijn zoogkompres heen. Ik kolf deze borst dan niet maar koel deze wel

3 maanden geleden

Reactie op verena24

Dat heb ik inderdaad gedaan. Alleen even later Ben ik dan helemaal nat door ...
Ik heb altijd een handdoekje achter het zoogcompres gehad toen. Wellicht tip voor jou. En ik hoorde laatst van de deurbel methode. Even googlen 😁