11 Reacties

3 maanden geleden

Ik had dit bij mijn dochter ook. Lactatiedeskundige kan je hiermee helpen bij mij was de key voeden in rugby positie waardoor ik zelf een soort van half lag, minder zwaartekracht. Maar ik zou vooral een lactatiedeskundigen benaderen om jullie specifiek advies te geven.

3 maanden geleden

Ik heb dit ook. Bij onze eerste zoon heeft het ontzettend wel problemen gegeven en nu bij onze tweede was ik veel beter voorbereid door een lactatiekundige in te schakelen al voor de geboorte. Begin in blokken te voeden. Dus 1 kant per voeding en niet eerder dan drie uren wisselen. Verder zou ik nu gelijk een lactatiekundige benaderen. Van 9 van de 10 verzekeraars is dit vergoed. Veel succes en het is onder controle te krijgen met de juiste hulp!

3 maanden geleden

Ik ben destijds in overleg gaan blokvoeden (1 borst per keer) en heb de ergste druk eraf gehaald met een haakaa. Dat werkte voor ons goed. Raadpleeg eventueel een lactatiekundige!

3 maanden geleden

Bij mij heeft blokvoeden super gewerkt

3 maanden geleden

Kan ook door snelle toeschiet reflex komen

3 maanden geleden

Even de snelheid eraf halen door met de hand wat eruit te halen voor je gaat voeden.

3 maanden geleden

Als de melk toeschiet even loskoppelen en laten stromen in een doek. Als het niet meer eruit spuit maar nog maar druppelt dan weer aanleggen

3 maanden geleden

Niet kolven voor het aanleggen! Achterover leunen en blokvoeden. Hier doe ik dat en alsnog vaak hikken en veel en snelle melk maar heel veel meer is er niet aan te doen zei lactatiekundige. https://www.borstvoeding.nl/uitdagingen-bij-borstvoeding/te-veel-melk-overproductie/

3 maanden geleden

Hier werkte het om eerst even de druk eraf te kolven voor het voeden en 1 borst per keer aan te bieden

3 maanden geleden

Ik heb ook in het begin moeten blokvoeden en 1x per dag een borstreset (helemaal leeg kolven, beide borsten voeden en dan je borsten koelen met pads) en daarna verder gaan met blokvoeden

3 maanden geleden

Ik heb een lactatiekundige ingeschakeld. Ik voed sindsdien met een tepelhoedje. Zo wordt de melkstroom ook een beetje geremd. Ik kolf één keer per dag af.