Hi dames,
6 weken geleden is onze dochter geboren. 3 weken eerder dan uitgerekend. De eerste weken was ze te zwak om live borstvoeding te drinken, dus zijn we gaan kolven. Inmiddels leg ik haar 1 a 2x pd aan, om daarna alsnog m'n borst leeg te kolven omdat ik zoveel melk aanmaak, dat kan zij niet op.
Want nu komt het.. ik kolf 900 tot 1000 ml per dag. En dan heeft ze ook nog aan de borst gedronken, dus uiteindelijk produceer ik dus nog meer. Per dag vries ik 200-300 ml in.
De afgelopen week kon ik na 1,5 uur eigenlijk alweer kolven want dan voelde ik de stuwing weer opkomen. Ik probeer het kolven uit te stellen tot 3 uur, daarna staat het echt op knappen.
Nu vind ik het niet erg om iets borstvoeding in te vriezen, maar ik kan er inmiddels een nieuwe vriezer bij kopen.. er ligt ruim 4 liter in. En mijn borsten beginnen het ook niet echt fijn te vinden, gisteren leek ik een borstontsteking te krijgen. Dat is gelukkig niet doorgezet.
Nu is mijn vraag... Wat kan ik doen om mijn productie te verlagen? Wat zijn jullie ervaringen? Wat moet ik wel doen en wat niet? Of moet ik dr situatie maar gewoon accepteren en blij zijn dat ik zoveel melk produceer?
Dankjewel alvast! Liefs!