9 Reacties
één maand geleden
Waar ik aan moet denken bij je verhaal;
Rond deze leeftijd heeft een baby meestal weer regeldagen...
Dus wie weet is dat gaande? Mijn dochtertje heeft ook weleens een week onrustig gedronken enz....heel vermoeiend en vreet echt energie! Maar dat ging weer over. Wie weet is het een kwestie van nog heel even doorbijten!
In principe zal je productie, als je er verder nooit problemen mee hebt, niet ineens dusdanig kelderen!
Kan even een dipje zijn (ook vaak als je bijv weer gaat werken), maar dat past zich ook weer aan normaal gesproken.
Wilde ik je even meegeven! Wie weet toch nog even aankijken of het weer rustiger wordt!
één maand geleden
Reactie op Beanie85
Rond deze leeftijd heeft een baby m ...
Dankjewel voor je reactie! Ik weet niet of het regel dagen zijn. Mijn borsten voelen al een tijdje vrij “leeg”. Wel komt er melk uit, maar minder dan normaal? Mijn man en ik zijn gesloopt. Ze komt letterlijk elk uur voor voeding… ik zit Echt in een dubio. Het liefst geef ik 6mnd bv maar op deze manier wordt het wel erg intens. Lactatiedeskundige is helaas geen optie ivm de kosten. Dus ik twijfel echt. Hoe oud is jou dochtertje nu? Had jij ook tijdelijk een verminderde productie? En bied jij 1 of 2 borsten aan per voeding? Consultatiebureau gaf namelijk al aan dat ik het beste 2 borsten kan aanbieden ipv 1 maar daar struggelde ik echt een tijdje mee dus was ik weer overgestapt naar 1 borst
één maand geleden
Reactie op Beanie85
Rond deze leeftijd heeft een baby m ...
Verder weet ik niet of het “genetisch” is? Mijn 1ste dochtertje heb ik ook maar precies zo lang bv kunnen geven als nu. Kan dat het zijn of staat dat er compleet los van?
één maand geleden
Reactie op babymarch2022
Dankjewel voor je reactie! Ik weet niet of het regel dagen zijn. Mijn borst ...
Dat je borsten leeg boelen, zegt niks. Het is normaal dat ze niet meer dat volle gevoel hebben als de eerste weken. Dus dat zegt echt niks over hoeveel melk je kan geven!
Oei, ieder uur...pittig idd!
En kolven en een flesje geven weleens geprobeerd?
Of kunstvoeding bijgeven, maar combineren misschien?
Mijn dochtertje is bijna 10 weken, dus iets jonger.
Ken je la leche league? Daar kan je gratis advies vragen via telefoon of mail!
Zijn lactatiekundigen die je op vrijwillige basis helpen! Zou zeker je vraag eerst bij hun neerleggen!
Ik heb nog geen mindere productie gemerkt, al heb ik soms met kolven ineens weinig. Maar een andere keer weer meer, dus ik maak me er niet druk om (kolf heel af en toe, als ze bijvoorbeeld lang door de voeding heen slaapt).
Ik begon met 2 borsten, maar toen in die pittige periode naar 1 gegaan tijdelijk. Na een week of 2 weer 2 aangeboden, en dat gaat nu heel goed.
In de heftige periode dus idd ook naar 1 gegaan, koste echr teveel energie en ze was alleen maar overstuur. Wilde niet aanhangen etc. Gelukkig ging dat over en zijn de voedingmomenten nu echt weer relaxed en heel fijn samen 🥰
één maand geleden
Ik zag dus net een tip. Misschien een beetje vergezocht, maar wellicht helpt het. Theezakjes kamille thee op je tepel leggen tijdens de nacht en dan in de ochtend goed kolven of aanleggen en kijken of je productie weer wat op gang komt. Wilde het toch even met je delen omdat ik zo voor je hoop dat je door kunt blijven gaan met bv! Juist omdat je dat het liefste wilt. Slaap lekker lieve mama
één maand geleden
Rond deze periode heb je regeldagen en de 3de sprong.
En anders aanleggen aanleggen en aanleggen. Extra nakolven na iedere voeding.
Drink en eet jezelf voldoende?
Door fenegriek capsules en gezegende distel gaat de productie omhoog.
En ik zou beide borsten aanbieden.
Mocht je er 1 aanbieden, zou ik de andere kolven. Anders heb je zeker kans dat je voeding terugloopt.
één maand geleden
Reactie op CarolineF1986
Ik zag dus net een tip. Misschien een beetje vergezocht, maar wellicht help ...
Dankjewel voor de tip! In de ochtend kolf ik idd al en daar haal ik wel altijd rond de 100 ml uit soms zelfs rond de 180 ml dus de ochtend voeding loopt gelukkig goed. Het is meer overdag
één maand geleden
Reactie op faith2023
Rond deze periode heb je regeldagen en de 3de sprong.
En anders aanleggen ...
Wat een goede tip dankjewel. Ik kolfde de andere borst idd niet af. Het is lastig om de 2e borst aan te bieden want ze zit vaak al verzadigd van 1 alleen de laatste tijd niet. Dit is ook mijn laatste week thuis vanaf volgende week maandag begin ik met werken. Ik kan dan alleen nog in de ochtend vroeg en in de avond/nacht aanleggen.