11 Reacties

4 maanden geleden

Ik herken je gevoel ik was er echt heel de tijd mee bezig om mijn baby te laten komen maar nu het aankomt op een inleiding twijfel ik echt ik denk dat ik de kleine gewoon laat zitten tot 42 weken en vraag of ik met 41+6 een afspraak in het ziekenhuis kan hebben over inleiding die kleintjes willen echt op hun tijd komen en nog een week extra wachten is kut maar als je toch voor een inleiding gaat kiezen ga je misschien met de vraag zitten en wat als ik had gewacht wanneer zou hij/zij komen maar doe waar jij je goed bij voelt we zijn er bijna❤️

4 maanden geleden

Vervelend om te horen dat het je zwaar valt momenteel. Wel harde buiken, geen harde buiken... Ik denk dat jouw lichaam goed weet wanneer jullie zoontje geboren moet worden. Bij mijn eerste zoontje wilde men ook telkens inleiden en strippen maar heb het op zn beloop gelaten waarna het spontaan (zonder echt voortekenen als in de klachten die jij noemt en het zogenaamde rommelen) begon met 41+1. Ik ben zelf ook niet zon fan van inleiden en weeenopwekkers en ik lees best wel duidelijk in jouw verhaal dat je ook voor de natuurlijke weg wil gaan. In dat geval zou ik zeker zeggen, hou nog even vol en neem vooral je rust op de momenten dat het je zwaar valt. Hij komt echt wel en jij kunt dit 🫶🏼

4 maanden geleden

Same meid vreselijk hé 🥲

4 maanden geleden

Ik ben dezelfde termijn, heb straks een afspraak om te strippen, dus ik hoop dat t bij mij na bijna 5 weken rommelen eindelijk gaat doorpakken na t strippen. Anders heb ik morgen de afspraak in t ziekenhuis. Ik heb aangegeven niet verder te willen dan de 41 weken. Als ik vandaag bijvoorbeeld al 3cm heb mogen mijn vliezen gebroken worden thuis door de verloskundige. Is dat niet zo dan hoor ik morgen wat het plan van aanpak gaat zijn. Ik heb me er echt bij neergelegd dat dit inleiden wordt. Ik weet hoe t werkt (met Maud ingeleid met 38w ivm zwangerschapsvergiftiging) dus dat is misschien mijn voordeel maar ik hoop zo dat als dat moet de verloskundige mijn vliezen mag breken. Dan heb ik tenminste nog t idee dat ik natuurlijker aan de gang mag. Heb om kwart voor 2 de afspraak dus ben heel benieuwd. Alles wat we tot nu toe gedaan hebben (ja we haha manlief MOEST meedoen aan dit project van bevalling opwekken muahahah) heeft in ieder geval niet meer dan wat extra gerommel wat niet doorzetten... De koek is voor mij op met t dragen van kinderen. Ik wil gaan genieten van mijn gezin dus ik ga me er echt extra bij neerleggen als vandaag de laatste hoop niet gaat werken om t op die manier op te wekken

4 maanden geleden

Het enige wat ik kan zeggen is dat ik de twijfel naar inleiden echt snap en je het liefst alles via de natuurlijke manier wil. Tegelijk denk ik ook, stel dat je inderdaad pas bij 42 weken bevalt, is dat nog anderhalve week en in die anderhalve week kost dat al met al bakken energie. Als je aangeeft dat je nu al helemaal op bent… Uiteindelijk is het een beslissing die je zelf moet aanvoelen en alles wat je kiest je goed maar probeer hierbij ook aan je eigen (mentale) gezondheid te denken, na de bevalling komt ook nog een heftige periode 😘🤍

4 maanden geleden

dankjewel voor de reacties🫶🏻 mijn gevoel zegt meer wacht tot 41+4/5 dat is begin volgende week. maar ook zegt mijn gevoel, dan weet iedereen dat hij dan komt, want langer dan die week kan het niet duren. en word nu al gek van alle appjes haha. ik wil het pas laten weten wanneer hij echt geboren is. dus dat speelt ook nog eens mee haha. ik zit ook al vanaf januari volledig in de ziektewet, dus het wachten duurt nu echt wel lang… ik wacht donderdag de afspraak even af, kijken wat ze in het ziekenhuis zeggen. en dan een beslissing maken. en inderdaad heel erg het gevoel van wat als ik het doe en hij eigenlijk zelf wou komen de volgende dag bijvoorbeeld…

4 maanden geleden

Heb je zelf teruggerekend hoe ver je echt bent? Bij mij zat er volgens mij 4 dagen tussen wat de echo aangaf en wat we zelf wisten. Misschien helpt dat? En kun je in een soort meditatie achtige sfeer komen om een beetje je rust te vinden? Aan je verhaal te lezen is de kleine er nog niet helemaal klaar voor. Maar doe uiteindelijk wat goed voelt! Ik heb geen ervaring met inleiden. Wel met het toedienen van oxytocine en vliezen breken. Bij mij waren er ook geen voortekenen. Heb gewoon nog boodschappen gedaan die ochtend.

4 maanden geleden

Bij mijn eerste was ik het wachten ook helemaal zat. De slapeloosheid en mijn lichaam zat me echt in de weg. Ik wilde liever ook niet inleiden. Ben wel naar het ziekenhuis gegaan voor een 41 weken controle. Daar werd alles nog even extra goed onderzocht of het verstandig is om nog af te wachten of toch ingrijpen. Dus echo, ctg etc. Toen ik erheen ging wilde ik eigenlijk ingrijpen maar door alle supergoede uitslagen toch besloten nog even af te wachten. Wel de inleiding gepland voor 41+5, dan zaten we safe mocht het langer duren. Ik wilde nl absoluut geen 31 december kindje. Uiteindelijk alles natuurlijk op gang gekomen en met 41+5 bevallen. Mij gaf de extra controle in het ziekenhuis en uiteindelijk dat ik wel een einddatum in zicht had zoveel rust dat juist die laatste dagen wel meevielen. Zou nu overigens precies hetzelfde doen. Ook weer strippen proberen maar ook gewoon de inleiding bespreken en vastzetten als ik weer richting de 42 weken ga. Kans is groot is me al verteld...

4 maanden geleden

Reactie op CarolineF1986

Heb je zelf teruggerekend hoe ver je echt bent? Bij mij zat er volgens mij ...
jaa heb zelf ook teruggerekend! ik kom een dag eerder uit dan mijn uitgerekende datum 4 juli. Dus dan zou het wel ongeveer moet kloppen. Ik weet dat er in 24 uur veel kan veranderen, maar elke ochtend als je opstaat en geen weeën hebt staan wegpuffen is voor mij een teleurstelling, probeer echt afleiding te zoeken maar het zit toch echt in je hoofd…

4 maanden geleden

Reactie op Janneke12-21

Bij mijn eerste was ik het wachten ook helemaal zat. De slapeloosheid en mi ...
jaa zo denk ik ook, ik ben zelf ook geboren met 42 weken. mijn moeder had de inleiding gepland en de nacht ervoor besloot ik zelf te komen haha. hopelijk denkt de mijne dat ook. idd even afwachten of ik uberhaupt nog een week kan doorlopen. En de slapeloosheid is idd vreselijk, maar daar nu wel redelijk bij neergelegd want moe ben ik toch haha.

4 maanden geleden

Reactie op firstmom03

jaa zo denk ik ook, ik ben zelf ook geboren met 42 weken. mijn moeder had d ...
41+3 is er nog poging gedaan tot strippen. Was niet mogelijk en met 41+4 heel laat in de avond tegen middernacht voelde ik wel iets rommelen. Werd er wakker van. Even voor het middaguur is hij toen geboren. Dus ongeveer 12 uur later. Heb nu ook mijn afspraken doorgepland. Met 40+2 afspraak staan bij VK om evt te strippen als ik dat tegen die tijd wil en anders regelen voor 41weken controle in het zkh. Dat ik nu al weer waar ik aan toe ben geeft het meer rust dan bij de eerste😅