16 Reacties

2 maanden geleden

Het lijkt of ik mijn eigen verhaal lees.. ik gun het je natuurlijk niet, maar ergens wel fijn te lezen dat ik niet alleen ben. Bij mij exact hetzelfde! Je doet het super en ik lees graag mee met tips waar je hopelijk verder mee kan!

2 maanden geleden

Ik heb het voorgeschreven gekregen maar niet kunnen proberen omdat er een landelijk leveringsprobleem is van deze neusspray. Dus voordat je veel tijd kwijt bent met de voor- en nadelen, misschien even checken of jouw apotheek het wel kan leveren..? Ik was iig erg teleurgesteld toen ik uiteindelijk besloot het wel te proberen en het dus niet leverbaar was 😅

2 maanden geleden

Ik heb ook een recept maar idd niet leverbaar. Als het bij jou wel op voorraad is hoor ik graag of je enigszins in de buurt woont 😂

2 maanden geleden

Ik heb het gebruikt, vooral heel fijn als je niet zo’n sterk toeschietreflex hebt! Het verhoogd je productie natuurlijk niet gelijk, maar doordat kolven makkelijker gaat omdat de melk makkelijker gaat stromen is dit uiteindelijk wel het resultaat ! (Bij mij)

2 maanden geleden

Reactie op Zonnebloem🌻

Ik heb het gebruikt, vooral heel fijn als je niet zo’n sterk toeschietrefle ...
Heb jij het recent gebruikt en mag ik vragen in welke regio jij woont? Hier kan ik het niet krijgen…

2 maanden geleden

Ik heb het ook een tijdje gebruikt. Had inderdaad wel het idee dat de melk wat sneller ging stromen (Melk kwam eerder pas echt na een paar minuten kolven). Ik woon in Twente.

2 maanden geleden

Ik was ook niet bekend met druppende borsten, maar ik gebruik de neusspray nu een week in combinatie met het huren van de medela ziekenhuiskolf om mijn productie op te hogen en kolf nu in plaats van 30 steeds over de 100 (en vannacht zelfs 250 cc!). Heb gelukkig het laatste flesje van de stad op kunnen halen bij een apotheek, nu er een leveringsprobleem is. De verloskundige heeft het voorgeschreven maar de huisarts kan dat geloof ik ook. Hiervoor trouwens ook een paar weken domperidon geslikt. Dat deed nmi niet heel veel, maar misschien is het uiteindelijk toch de combi geweest!

2 maanden geleden

Dank allemaal voor jullie reacties! Mijn huisarts heeft het inmiddels ook voorgeschreven maar ook hier niks leverbaar helaas 🥲.. apotheker gaat nu overleggen met de huisarts om te kijken of er een alternatief mogelijk is dus ik ben benieuwd..

2 maanden geleden

Reactie op FRL91

Ik was ook niet bekend met druppende borsten, maar ik gebruik de neusspray ...
Wat fijn dat je nog een flesje hebt kunnen krijgen en het in combinatie met de ziekenhuis kolf zo goed werkt!! Zulke aantallen ml droom ik van haha. Ben je nu helemaal gestopt met domperidon? En kreeg je dit gemakkelijk voorgeschreven? En heb je negatieve bijwerkingen ervaren? (Sorry, veel vragen haha🙈)

2 maanden geleden

Aah zo vervelend he! Ik ben gestopt met kolven (medela huurkolf) omdat productie idd uitbleef. Neusspray idd niet leverbaar, wel domperidon geslikt 14 dagen, maar gaf ook geen effect. Ik kolfde 20 ml per keer, terwijl m'n dochter al 60 dronk. Aan de borst ging helaas ook niet, dus na 3 weken proberen gestopt met alles en volledig over op kunstvoeding. Hoop voor jou dat het wel lukt 🙏🏼 en anders heb je er ook alles aan gedaan toch!

2 maanden geleden

Reactie op Mom2be07’24

Wat fijn dat je nog een flesje hebt kunnen krijgen en het in combinatie met ...
De domperidon heb ik na drie weken gebruik weer afgebouwd. Ik had wel dat mijn tepels ineens gingen druppelen maar verder niet echt extra productie had ik het idee. Bijwerking die ik had is bultjes op mijn armen. De lactatiekundige schreef het heel makkelijk voor (ook vanwege de stresserende omstandigheden). Misschien wel te makkelijk, want als ik internet lees hadden er eerst nog andere dingen geprobeerd kunnen of zelfs moeten worden (niet medicamenteus). De huisarts kende het niet voor dit gebruik dus was wat terughoudend, maar de lactatiekundige stuurde wetenschappelijk bewijs mee.

2 maanden geleden

Mijn baby kon ook niet goed aanhappen osteopaat heeft geholpen bij ons baby is ook gewend aan de fles, aan de borst wennen heeft tijd nodig ik heb er 4/5 weken over gedaan veel pijn en kloven gehad , ik zou oxytocine vermijden. Je krijgt daardoor veel schade 10 uur aan de oxytocine is echt veel ik zou je ontstoren aanraden om het uit je lichaam weg te krijgen doe ik namelijk ook.

2 maanden geleden

Goed slapen veel water drinken warm compressen voor je gaat voeden en vinger onder je borst houden helpt!!

2 maanden geleden

https://vroedvrouwgulgen.nl/product/borstvoedingsthee-emziren-anne-cayi/ Hier lees in veel goede ervaringen over

2 maanden geleden

Reactie op coco75

Mijn baby kon ook niet goed aanhappen osteopaat heeft geholpen bij ons baby ...
Wat bedoel je met "10 uur aan de oxytocine"? Waarom zou je oxytocine (neusspray) afraden? Er zijn geen bijwerkingen in deze lage dosering.

2 maanden geleden

Ik kolf ook fulltime omdat ik dat praktischer vind. Meestal in de middag probeer ik uit borst te laten drinken. Wanneer hij zuigt is mijn productie hoger merk ik. Met kolfapparaat blijft het zelfde of gaat achteruit. Ik raad je aan om tenminste 1 keer op een dag borst te geven, misschien met tepelhoedjes? Bij mijn dochter werkte dat wel. Neusspray heb ik gebruikt, bij mij werkte het niet. Wel domperidon pilletjes werkte. Mijn productie werd iets hoger.