15 Reacties

5 maanden geleden

Ik zou je niet te veel zorgen maken. Mijn eerste dochter zat altijd op P99-P100 en is gewoon met 3614gram geboren op 39+5. Ik hoor zoveel verhalen van verkeerd inschatten op een echo (lijkt me ook heel moeilijk, is echt preciezie werk)

5 maanden geleden

Bij mij klopten de groei echo's totaal niet... ik zou een grote baby krijgen, P85, maar uiteindelijk was ze heel licht, P10. Ze is tot week 41 blijven zitten en ze zeiden dat de groei misschien gestopt is na een bepaalde week. Je kunt er niet veel aan veranderen en ook als is het buikje groot is, hoeft dat niet altijd wat te betekenen, dus ik zou me er niet te druk om maken. Beetje op je eten letten en verder genieten van de laatste loodjes!

5 maanden geleden

Hier is de groei echo altijd anders geweest. De 1e was gemiddeld, maar dysmatuur. De 2e zou P86 zijn en was 3100 gram. De derde was rond P50 en 2900 gram. Nu schatten ze P90. Heb gezegd dat ik het wel ga zien als hij eruit is 😂

5 maanden geleden

Ik heb het zelfde als jou, alleen mijn baby zijn buikje word op P98 geschat, ik vind het zelf heel gek want mijn zoontje was dysmatuur hiervoor. Ik maakte me ook hier vorige week erg druk om, maar nu ook 36 weken probeer ik het los te laten. Soms hebben ze gelijk, soms zitten ze er ook heel erg naast. Helaas afwachten, bij mijn zoontje zeiden ze ook hij is gemiddeld, maar hij was zwaar onder gemiddeld😅

5 maanden geleden

ik had bij 36 weken ook een echo (ivm overdracht ziekenhuis) en onze baby blijkt ook buik van P97 te hebben (hoofd en benen wel gemiddeld). Heb toen een suikertest moeten doen, maar deze was negatief. Verder is er niets over gezegd en hoef voeding niet aan te passen. Zou me niet zo’n zorgen maken 😊

5 maanden geleden

Bedankt allemaal!❤️

5 maanden geleden

Reactie op Eefje_92

ik had bij 36 weken ook een echo (ivm overdracht ziekenhuis) en onze baby b ...
Hier hetzelfde, ik mag een suikertest doen maar hoeft niet omdat ik aan het einde van de zwangerschap ben (36 wkn). Hoefte ook niet te letten op voeding ofzo

5 maanden geleden

Bij mijn vorige 2 zwangerschappen ook gehad en nu bij nr 3 ook. Mijn vorige 2 klopte vrijwel precies, ik had overigens wel zwangerschapssuiker en veel te veel vruchtwater dus ze zaten er goed bovenop. Nr 1 werd geschat op 4100gr bij 40 weken met P98 buik en hoofd is geboren met precies 39 weken met 3965gr, nr2 werd bij 37 weken al op 3600gr geschat werd met 38 weken precies gehaald met een gewicht van 3865gr. Beide gevallen te groot hoofdje en buikje totdat ze 2 jaar waren en dat is verder nooit een probleem geweest omdat ze op hun eigen curve groeide maar wel ver buiten de lijn. Ik ben zelf wel heel smal en woog voor de zwangerschappen 46kilo en was bij beide 30 kilo aangekomen met vernauwde bekken ging het dus echt niet passen en werd de eerste een spoedkeizersnede na 2dagen normaal bevallen en volledige ontsluiting, 2e gepland ivm de suikers die alle kanten opgingen 3e gepland gynaecoloog vind het ook beter en ik sta er zelf ook rustig in! Nr3 heb ik 1 juli de laatste groeiecho van. Ik zie aan de reacties dat ik een van de weinige mama’s ben waarbij het wel klopte echter heb ik mij er nooit druk om gemaakt er is nog nooit een kindje blijven zitten zei ons oma altijd! Alles wat gebeurt in de zwangerschap en bij de bevalling is natuurlijk per persoon verschillend iedere ervaring is ook anders probeer vooral lekker te genieten van die kleine die nog in je buik zit als de kleine straks geboren is is alles klein en denk je sowieso oh dat hoofdje of buikje of wat dan ook viel toch wel mee haha! En helemaal als verloskundige zegt geen zorgen maken niet doen die zijn er anders als de kippen bij het is moeilijk maar probeer het toch dan is alles veel relaxter voor jezelf neem je zelf niet af te genieten!

5 maanden geleden

Hier ook ineens per toevalligheid ontdekt grote buik. Ik neem het met een korreltje zout, maar doe voor de zekerheid wel een suikertest morgen. Mijn eerste kind was gewoon iets boven gemiddeld. Ik eet gezond, sport nog, ben slank, kan het me bijna niet voorstellen. Maar het kan hormonaal zijn..

5 maanden geleden

Gister groeiecho gehad en bij mij werd ook gezegd dat het buikje en benen te groot waren en buiten de curve. Omdat ik 35 weken ben willen ze dat ik een suikertest doe d.m.v. dagelijks prikken en meten. Volgende week afspraak ziekenhuis, maar vind het wel erg spannend

5 maanden geleden

Oeps, ik had bij 32 weken al een p90 op de buik. Maar vooralsnog geen bijzonderheden. Ik ga er wel van vanuit dat de baby 24u moet blijven ivm grootte. Dat dan weer ivm te hoge of lage bloedsuikerspiegel

5 maanden geleden

Bij de eerste werd de baby geschat op 54-56 cm en 4 kilo, ze werd op 39+5 geboren met 49 cm en 3.1 kilo. Het meisje zwom in de geboorte pakje en ik heb mijn moeder en zusje vanuit het ziekenhuis nog gevraagd baby kleertjes te kopen. Sindsdien heb ik me voorgenomen me niet gek meer te laten maken. Ik had dat zelf destijds graag willen horen van iemand dus mijn advies zou zijn: zij houden het in de gaten, geven advies over eventueel ingrijpen en probeer je niet te veel zorgen te maken want het is een schatting en iedereen en iedere baby is anders 😘

5 maanden geleden

Ik heb vergelijkbare situatie. Met 36+1 groeiecho en ben doorverwezen om een suikertest te doen. Kindje wordt nu op 3600g geschat. Inschatting is +1 kilo met 40 weken gaf de verloskundige aan.. Het kan ook iets genetisch zijn gaf ze aan, geen reden tot paniek. Meer om iets uit te sluiten. Echter zei ze idd ook tegen mij: houd wat rekening met je voeding, wat anders krijgt je baby de komende weken alleen maar een "happy meal" binnen en kan hij wel echt te fors worden. Ik wacht de test even af, en probeer mij niet te druk te maken.. voel mij goed en heb ook niet eens echt een hele dikke buik. Dus ik ga uit van het goede!

4 maanden geleden

Bij mijn vorige zwangerschap vergelijkbaar meegemaakt. En een hoop paniek om niets. Baby is gehaald toen met een inleiding bij 39 weken omdat ze ook richting de 4600 zou gaan bij 40 weken. Uiteindelijk woog ze 3600 gram dus helemaal geen reden tot paniek. Ook helemaal geen moeite gehad met persen. Wel een verschrikkelijke inleiding doordat ze er nog niet klaar voor was en de zo abrupt moest komen. Nu zwanger van de 2e en wordt gemiddeld geschat dus geen inleiding nodig. Maar laat je niet gek maken, en vertrouw vooral op je eigen moedergevoel. Zoals andere zeggen: het is een schatting en advies. Dat is vaak genoeg niet juist helaas..

4 maanden geleden

Vandaag bij de gynaecoloog geweest (tot nu toe steeds bij verloskundige). En nu blijkt, buikje was van p97 (2 weken geleden) naar p78! Vorige meting was onnauwkeurig zei hij. Hij vond de baby ook echt niet groot voelen. Maakt zich absoluut geen zorgen haha:)