14 Reacties
24 dagen geleden
Toevallig net gisteren een lisexcisie gehad, nadat ik in mn prille zwangerschap erachter kwam dat ik een Pap3 score had. Het biopt destijds liet zien dat ik behandeling nodig had. Ik heb deze zwangerschap uitgezeten, want behandeling is dan niet mogelijk. Gisteren dus geweest en voor mij gelukkig geheel pijnloos geweest. Het weefsel wordt nog onderzocht maar ga er vanuit dat alles goed is. Ik troost me met het idee dat ik in ieder geval geen baarmoederhalskanker zal krijgen omdat ze er zo bovenop zitten!
Succes met het verloop.
24 dagen geleden
Ik ook lisexcisie gehad jaren terug. Daarna 2 mooie kindjes op de wereld mogen zetten. Goed dat je het onderzoek hebt gedaan! Succes 😘
24 dagen geleden
Reactie op Kersepitje2022
Toevallig net gisteren een lisexcisie gehad, nadat ik in mn prille zwangers ...
Fijn dat het je meeviel. Heb je het virus ook nog in je lijf? Zo ja dan kan ik je vaccineren aanraden anders is de kans 70% dat het terugkomt (dat was de info die mijn gynaecoloog me toen gaf) na vaccineren is de kans net zo groot als bij ieder ander random persoon.
Ik heb in 2018 een lis gehad. Ik had pap3A en na de biopt CIN3 (ergste gradatie). We waren er net op tijd bij. We hadden een enorme kinderwens en die moest dus even geparkeerd. Inmiddels drie gezonde kinderen gekregen en alles is goed. Ik ben dus wel gevaccineerd (Gardasil, werd niet vergoed door de verzekering) omdat ik het virus dus nog bij me droeg.
Sterkte en succes!
23 dagen geleden
Reactie op Blondie1988
Fijn dat het je meeviel. Heb je het virus ook nog in je lijf? Zo ja dan kan ...
Klopt, ik heb het virus ook nog steeds, al jaren. De gyn zei dat de hoop is dat als de foute cellen nu weggesneden zijn, het virus ook kan verdwijnen. Dat gaan we straks zien dmv uitstrijkje. Dank voor je tip om te vaccineren, dat ga ik zeker overwegen. Wel bijzonder dat het niet wordt vergoed, kanker lijkt me veel duurder maar wie ben ik 😅
17 dagen geleden
Reactie op Kersepitje2022
Klopt, ik heb het virus ook nog steeds, al jaren. De gyn zei dat de hoop is ...
Heb je al uitslag? Ik duim dat het virus weg is!
17 dagen geleden
Ik heb dit ook gehad en het ging van kwaad tot erger. Uiteindelijk had ik een pap3b uitslag met hpv16 positief en cin2. Ik was er behoorlijk door van de leg, maar uiteindelijk is het helemaal goedgekomen zonder ingrepen. Na het uitstrijkje heeft de gyn een aantal biopten genomen. Vond ik niet prettig. Daar komt dan zo’n CIN uitslag uit en dat zegt meer wat over de staat van je baarmoeder dan de pap uitslag.
16 dagen geleden
Reactie op Suus 1991
En hoe is het gegaan ?
Ik zag in mijn dossier dat het weer pap3ab is. Gesprek met de gynaecoloog moet nog komen. Ik verwacht dat de vervolgstap een biopt is en als daar hetzelfde uitkomt een lisexcisie. Ben er wel relaxed onder eigenlijk. Opruimen die handel!:)
13 dagen geleden
Reactie op momlin
Thanks!!❤️
Ik hoop het. Heb jij ook extra controles gehad tijdens je zwange ...
Bij mijn zwangerschap moest ik de eerste controle naar de gynaecoloog en dat was allemaal goed. Toen mocht ik gewoon naar de eerstelijns verloskundige. Ik heb toen geen extra controles gehad.