36 Reacties
één maand geleden
Reactie op Lente1997
Je vraagt toch hoe het bij anderen gaat? 🙈 Ik kan me voorstellen dat het n ...
Nou idd. Als je vraagt kun je ook andere antwoorden verwachten😉
En als het bij je thuis niet loopt, dan zul je met je partner moeten praten of desnoods hulp inschakelen.
Elke dag met een kleine is anders en niet elke dag lukt alles. Maar je bent samen een team
één maand geleden
Ah ja dat is herkenbaar, mijn man slaapt ook gewoon door snachts en 9u of langer omdat we er vroeg in liggen met een newborn.
Ik doe het huishouden en breng de kinderen naar school en speelafspraakjes en doe de boodschappen.
Savonds helpt hij mee met kids in bad doen en naar bed en alles opruimen.
Dit is zijn manier om erkenning te geven aan dat het zwaar is; hij helpt me zo goed als hij kan. Hij plant ook nog niet veel dingen in savonds en in de weekenden zodat hij me dan kan helpen met de kids.
Maar hij moet doordeweeks ook gewoon werken.
En dat accepteer ik dan weer. Noem ons traditioneel maar zo werkt het voor ons.
Hoe ik ooit zelf ook nog 16u moet werken met 3 kids weet ik nog niet, dan heb ik weer 2 banen, is zwaar en verandert de rolverdeling weer 🤔
één maand geleden
Ik doe de nachten op de dagen dat mijn man werkt.
Als hij de volgende dag vrij is (bijvoorbeeld in het weekend) pakken we de nacht 50/50 of pakt hij hem volledig.
Het enige wat hier altijd bij is, is de was.
En verder doe ik alleen huishoudelijke taken als het uitkomt en als ik nog puf heb.
Dus het komt, zelfs met een hond én een kat, meerdere dagen per week voor dat er niet gestofzuigd is.
Soms stofzuigt mijn man nog na z'n werk, of gaat hij koken of de hond uitlaten. Maar soms ook niet.
Als we allebei aan het einde van de dag geen energie meer hebben, laten we eten bezorgen en laten het stofzuigen zitten.
één maand geleden
Ik doe ook voornamelijk de nachten alleen omdat mijn vriend zijn nachtrust belangrijk is ivm zijn ziek zijn. Omdat hij daardoor ook afgekeurd is en veel thuis is, doet hij waar kan het huishouden en helpt hij met de kleine. En wat niet gaat, dat gaat niet. Dan komt dat morgen wel qua huishouden dan. Ben alleen wel benieuwd hoe het gaat als ik straks weer aan het werk ben en hij het alleen moet doen overdag. Gelukkig zijn we wel altijd mensen in onze omgeving die even mee kunnen helpen.
één maand geleden
Reactie op iris12441
Mijn man is nu 4 dagen vrij, vandaar de irritatie
Hij is nu vier dagen vrij? Dan lijkt het mij een goed moment om het bespreekbaar te maken en ook deze dagen te gebruiken dat jij kan bijtanken.
Het is natuurlijk niet fijn dat hij jou gaat verwijten omdat je om hulp vraagt. Ook met werken kan je elkaar helpen.
Mijn man bijvoorbeeld draait veel nachtdiensten, maar als hij dan thuiskomt neemt hij wel nog de nacht over. Helpt mee in het huishouden, hij stofzuigt, doet vaak de grote boodschappen en brengt de kinderen even naar buiten. De was en koken neem ik altijd op mij.
Mijn advies is om op een rustig moment het gesprek aan te gaan en niet wanneer jullie beide geirriteerd zijn.
één maand geleden
Ik doe ook de nachten alleen, dit omdat ik ook bv geef. In het begin vond ik het wel zwaar en dit ook uitgesproken naar mijn vriend. Maar hij waardeert heel erg wat ik doe. Zo krijg ik als hij vrij is, altijd ontbijt op bed 🥰
En het huis opruimen heb ik losgelaten. Mijn vriend zegt ook vaak van, je hoeft dat niet elke dag te doen, wat maakt dat uit.
Inmiddels slaapt mijn kleine meid gelukkig redeijk goed door
één maand geleden
Ik doe eigenlijk alles zelf, de baby, peuter en huishouden. In begin en nu nog meestal op de zondag doe hij wat boodschappen maar verder is hij te druk met werk (eigen bedrijf en momenteel druk) hij is elke dag vanaf 5 of 6 uur op en zelfs als hij thuis is nog altijd bellen en regelen enz.
Dan nog heb ik wel vaak genoeg irritaties dat hij voor m'n gevoel wel eens wat vaker kan helpen, al is het maar met de vaatwasser of even Stofzuigen maar ben gestopt met zeiken want werd er niet gezelliger op 🤣
hij werkt zoveel zodat ik dus ook na verlof niet fulltime hoef te gaan werken. Maar hij gaat ook elke maand een of twee keer naar een feestje en ik eigenlijk nooit tenzij ik oppas kan regelen want dan gaat hij ook mee... ga deze keer wel proberen af en toe eens wat voor mezelf te plannen want dat is in afgelopen 3 jaar dus ook alleen af en toe een middagje winkelen met vriendinnen geweest en dan thuiskomen en is er aan huishouden niks gedaan haha🤣😅
één maand geleden
Hier doe ik ivm bv de nachten ook zelf. Mijn man doet soms luier verschonen en wil wel helpen maar dat hoeft van mij niet. Het huishouden is ook wat ik zelf doe. Als de kleine slaapt doe ik het huishouden s morgens bij het eerste dutje maak ik meteen het eten voor de avond daarna doe ik de was, stofzuigen, wc's chloor erdoor soms slaapt de kleine lang dan heb ik veel gedaan soms kort dan weinig maar stofzuigen doe ik eigenlijk meermaals op een dag gezien er nog twee kids rond rennen. Als ik moe ben slaap ik mee met de kleine (andere twee gaan al naar school) of in het weekend dan laat mijn mam me meer slapen.
één maand geleden
Reactie op iris12441
Leuk voor haar..
Lekker vriendelijk. Je vraagt zelf hoe anderen het doen. Dan moet je om gelijke situaties vragen 😉 dus dan geven mensen aan hoe ze het doen. Beetje onnodig om mensen dan opschepper te noemen en een opmerking: lekker voor haar.... te maken😉
Vriendelijkheid siert de mens en respect voor je medemens.
#doeslief
één maand geleden
Ik vind het zo'n raar excuus dat omdat de man werkt hij mag doorslapen..Alsof het voor een vrouw niet belangrijk is om genoeg te slapen.. Onze baby is het belangrijkste wat we hebben, degene die de hele dag voor dat kleine hummeltje moet zorgen heeft dus de belangrijkste taak, niet degene die aan het werk is. Onze dochter komt 1x per nacht en tot vorige week kolfde ik in de nacht nog. Dan deed ik de luier en kolven en mijn vriend de fles. Nu doe ik de luier terwijl mijn vriend de fles maakt en deze geven we dan om en om.
Qua huishouden doe ik de boodschappen (bezorgen), was opvouwen, de tuin en koken. De rest doet hij. En koken lukt vaak pas als hij thuis is, dus eten tegenwoordig wat later.
Ik zou het gesprek met hem aangaan over de nachten en het huishouden wat meer loslaten
één maand geleden
Hi,
Jullie hoeven het niet eens met elkaar te zijn, maar blijf wel vriendelijk.
Online kunnen sommige dingen harder overkomen dan je misschien bedoelt.
Liefs,
Eliza