Lieve mamas (en papas!),
Ik heb lang gedacht of ik hier een topic van wilde maken, maar misschien dat iemand anders zich hier in herkent of tips heeft.
Mijn partner zit in een hele heftige depressie. Al voor mijn zwangerschap waren er tekenen, maar toen merkte ik er niet ontzettend veel van. De meeste problemen komen door familie (narcistische moeder, jeugdtrauma) maar inmiddels gaat eigenlijk alles fout. Hij kan niet meer goed zijn werk uitvoeren, raakt overprikkeld van het kleinste en hij heeft eigenlijk elke dag een “mental breakdown”. Hierbij zegt hij vaak (elke dag) dat hij het leven niet meer ziet zitten. Wat hem op de been houdt is ons kindje (4,5mnd), maar wanneer hij huilt of wanneer hij zorg nodig heeft als het eigenlijk even niet uitkomt raakt mijn partner totaal overspannen. Ik vind het hierdoor moeilijk om weg van huis te gaan, omdat ik weet dat hij het niet trekt.
Zelf ben ik nu een thesis aan het schrijven en werk ik, dus ik moet ook echt mijn eigen dingen op orde houden.
Mijn vraag is vooral: is er iemand die in een vergelijkbare situatie heeft gezeten of gewoon advies heeft? Ik zie soms door de bomen het bos niet meer.