7 Reacties

5 maanden geleden

Ik heb dit gebruikt en alsnog geknipt geweest.

5 maanden geleden

Ik heb geen massage gedaan of olie of iets dergelijks gesmeerd. Ik ben niet ingeknipt of door gescheurd

5 maanden geleden

Ik heb het wel gedaan met de olie van weleda, maar ben wel (lichtjes) ingescheurd.

5 maanden geleden

Ik heb dit niet gedaan, meid van 3840 gram uitgeperst en niet ingescheurd in mijn perineum. Wel op andere plekken, maar daar dus niet 😊

5 maanden geleden

Vorige zwangerschap vanaf 36 weken elke avond gedaan met die olie van Weleda. Compleet uitgescheurd haha, dus wat dat betreft hielp het weinig. Waar het me wel voor hielp is echt een momentje voor mezelf iedere avond en de herkenning bij de ring of fire door het zelf op te zoeken. Ik deed een kaarsje aan en mijn beval playlist en het was echt een beetje meditatief. Uiteindelijk een hele vlotte soepele bevalling gehad. Alleen het uitscheuren was jammer, maarja een kind van 4250 past ook eigenlijk moeizaam door zo’n klein gaatje haha

5 maanden geleden

Ik heb dit niet gegaan en ben met baby van bijna 4 kilo nauwelijks ingescheurd.

5 maanden geleden

Ik doe het vanaf week 34 om de dag voor ongeveer 5 minuutjes. Ik gebruik perineum olie en vind het fijn. Eerst gebruikte ik een glijmiddel maar dat was niet fijn. Of het gaat helpen weet ik niet, maar ik wil er alles aan doen om een knip/scheuren te voorkomen. Dus het kan geen kwaad!😊