9 Reacties

2 maanden geleden

Vergeten bij te noemen; hij word tegenwoordig ook steeds onrustiger met het voeden, gaat dan helemaal spartelen-rondslaan/schoppen, huilen, soms echt ff gillen

2 maanden geleden

Hoi! Dit heeft die van ons precies ook en volgens de lactatiekundige komt dat door mijn overproductie en grote toeschietreflex. Hij krijgt dus gewoon te veel en te snel binnen om lekker weg te kunnen werken. Remedie: achterover leunen tijdens voeden, af en toe time out om te boeren. Ik zou sowieso even een lactatiekundige in de hand nemen.

2 maanden geleden

Reactie op itisme01

Vergeten bij te noemen; hij word tegenwoordig ook steeds onrustiger met het ...
Klinkt ook een beetje als dat hij teveel melk binnenkrijgt en het even niet kan verwerken. Mogelijk verborgen reflux? Zou eens een lactatiekundige vragen of naar de osteopaat gaan.

2 maanden geleden

Ik herken alles wat je schrijft. Wij zijn naar een lactatiekundige geweest en hebben een aantal maatregelen getroffen: langer rechtop na het voeden en goed boeren. Dat hielp redelijk maar vooral: hij had erg veel lastig rond week 4/5 en is inmiddels 7 weken. Ik heb het idee dat mijn productie inmiddels beter is afgestemd en ons zoontje sterker wordt en dus de melkstroom beter aan kan. Het gaat nu echt veel beter en hij raakt nooit meer overstuur na de melk.

2 maanden geleden

Onze kleine meid maakte ook zoveel geluid (kv) maar sinds ik dr op dr zij leg met voeden is het een stuk minder en is ze veeel rustiger in dr lichaam. Denk toch ondanks P speen dat het te gulzig gaat in een houding half zittend half liggend.

2 maanden geleden

Ons kleintje doet dit ook allemaal. Wat verborgen reflux maar ook bij mij is m’n toeschietreflex en hoeveelheid melk met name bij 1 borst zo hoog. Ik kolf nu van te voren wat af om dit wat minder te maken en dat helpt.

2 maanden geleden

Dit had mijn middelste ook. Ging vanzelf over toen ze wat ouder werd. Maar als je je zorgen maakt kun je het altijd vragen bij cb of huisarts

2 maanden geleden

Grotendeels herkenbaar, je verhaal. Ook de toevoeging van de onrust tijdens de voeding. De onrust is hier dan omdat er een boer of scheet dwars zit, je merkt echt dat zn darmen nu vol in ontwikkeling zijn (hij is bijna 4 weken oud). Hoesten en verslikken hier als m'n borsten wat voller zijn, dus teveel melk toeschiet. Knorrende geluiden en de hik komt hier ook door boertjes en wordt al veel minder als we hem langer rechtop houden na een voeding. Meestal houd ik 10 minuten aan voordat ik bijvoorbeeld ga verschonen tussen de borsten in, of voordat ik hem wegleg op z'n rug. Maar je kunt natuurlijk altijd even het cb contacteren, die denken graag met je mee.

2 maanden geleden

Ja mijn zoontje heeft dit ook! Nu net 5 weken. Ik had de lactatiedeskundige hier die het herkende en heeft me verwezen naar de huisarts. Die zei op hun beurt weer dat ze er niet heel veel aan kunnen doen, de meeste baby's groeien er na 3 maanden overheen. Maar mocht je merken dat de ademhaling op de borst heel erg diep naar binnen gaat of de lippen van je baby worden blauw gelijk de spoedlijn bellen. Ik vind het soms erg eng klinken en wil wel 10x per dat de spoedlijn bellen maar dan zegt mijn man vaak nee joh het komt wel goed even rechtop houden en het gaat weer beter met hem.. en dat is vaak ook wel zo. Laat je ha er even naar kijken, die kunnen het het beste beoordelen 😊