11 Reacties
3 maanden geleden
Klinkt mij inderdaad als een bekkenbodemprobleem. Heeft de vk geen korte lijntjes met een fysio die ze kan bellen zodat je eerder terecht kan? Verder toch proberen een aantal keer per dag bekkenbodemoefeningen te doen alvast en niet te ver wandelen? En anders naar de huisarts?
3 maanden geleden
Reactie op kich
Klinkt mij inderdaad als een bekkenbodemprobleem. Heeft de vk geen korte l ...
Nee helaas, heb een paar telefoonnummers doorgekregen maar overal is de wachttijd zo lang,
Ja de oefeningen probeer ik inderdaad al te doen!
Heb de gynaecoloog ookal gebeld omdat ik daar ook liep maar ook die geeft aan dat je zelf moet bellen en hun pas wat voor je kunnen doen als dat niet helpt
3 maanden geleden
Dit is precies wat ik heb, en mijn vk herkende de klachten meteen.
Het zijn je bekkenbodemspieren. Je kunt niets anders dan rustig(er) aan doen want alleen met liggen en zitten wordt het beter.
Anders kun je nog bekkenbodemspieren-oefeningen doen, die kan je online vinden of de vk kan die naar je doorsturen.
Ik ging de eerste week ook als een speer, maar na 7 dagen kreeg ik deze klachten. Nu ben ik 2 weken verder en kan ik makkelijk kleine stukjes lopen. Maar als ik stilgestaan heb, heb ik daar de rest van de dag last van. Gelukkig niet meer zo erg als 2 weken geleden, maar het zeurt wel. Afgelopen week heb ik een hoop was op staan vouwen, dat heb ik gevoeld. En vandaag kwam ik bij de supermarkt iemand tegen waarmee ik heb staan kletsen en nu voel ik het weer. Dus je moet het echt tijd geven, en je erbij neer proberen te leggen dat alléén rust houden helpt.
3 maanden geleden
Toevoeging: Het is een heel naar drukkend gevoel wat inderdaad niet met pijnstillers weggaat.. Je bekkenbodemspieren houden alles op z'n plek (je baarmoeder e.d.) maar dat zijn nou júist de spieren die de grootste klap van de bevalling hebben gehad. En omdat ze nu moeten herstellen én alsnog alles op z'n plek moeten houden, kan je ze gemakkelijk overbelasten. Ik heb er héél erg van gebaald (zeker omdat ik héél goed ging die eerste week, en toen toch 'teruggefloten' werd door m'n lichaam). En ik vind het vreselijk dat ik niet lekker met man en kind kan gaan wandelen, maar je hebt geen opties. Je erbij neerleggen en veel vaker gaan liggen..
3 maanden geleden
Reactie op WeS187
O, sorry.. Ik lees nu pas dat je de oefeningen al doet, had de andere react ...
Ja heb nog geen oefeningen doorgekregen maar ik doe wat ik op google kan vinden haha,
Het klinkt idd precies als wat jij hebt.
Lopen gaat nog wel maar stilstaan is echt killing.
Het is zo vervelend als je je zelf voor de rest goed voelt en dit gewoon niet mee werkt.
Heb er ook nog eentje van 2 jaar rondrennen dus zomaar even rust houden is dan ook al snel makkelijker gezegd dan gedaan
3 maanden geleden
Reactie op WeS187
Ik heb gisteren best een flink stuk gewandeld, 20 minuten heen, daar gelunc ...
Ik heb tot nu toe al 2 dagen geen pijn meer gelukkig, en kwam spontaan nog een stuk placenta uitgevallen en het lijkt erop dat die de oorzaak was van een hele hoop klachten 😵💫
3 maanden geleden
Reactie op WeS187
Placenta?? 😱
Niet gewoon een stolsel? Al zouden die ook niet meer voor mog ...
Nee echt placenta, ze geloofde me niet toen ik erover belde dus heb het ingepakt in een zakje en ben erheen gereden, en inderdaad placenta..