9 Reacties
2 maanden geleden
Hier heb ik ook last van de afgelopen dagen. Het is vaak vooral een dezelfde houding aanhouden voor langere tijd. Bij mij is dat vooral bij het in slaap wiegen. Probeer dan je hand en pols in een zo comfortabele manier mogelijk te houden. Als het aan blijft houden misschien toch fysio inschakelen.
2 maanden geleden
Reactie op QueenF
Hier heb ik ook last van de afgelopen dagen. Het is vaak vooral een dezelfd ...
Ja precies, vooral het in slaap wiegen kost veel kracht. Oefen nu ook iets meer met haar in haar eigen bedje te laten inslapen.
Als aan blijft houden ga ik er inderdaad wat mee doen
2 maanden geleden
Klinkt als het syndroom van Quervain. Komt sneller voor als je zwanger bent of net bevallen. Zou een afspraak plannen bij de huisarts of fysiotherapeut
2 maanden geleden
Reactie op Framblijtje
Klinkt als het syndroom van Quervain. Komt sneller voor als je zwanger bent ...
Ik heb dit na mijn vorige bevalling gehad, aan beide polsen. Heb alles geprobeerd, fysio, braces, maar het werd helaas niet beter, zelfs een jaar na de bevalling hield het nog aan. Uiteindelijk heb ik een cortisone spuit in beide polsen laten zetten, andere mogelijkheid is operatie.
Belangrijkste is is dat je de beweging naar beneden (als je je hand zo hebt dat je duim omhoog wijst) zoveel mogelijk ontziet. Ik hoop dat je er snel vanaf bent!
2 maanden geleden
Ik heb ook al meer dan een week veel last van mijn linker pols! Terwijl ik er niks raars mee heb gedaan. Ik kan bijv niet eens meer op die pols leunen of me afzetten. Heel vervelend
2 maanden geleden
Het is hier al eerder gezegd, maar ik denk ook syndroom van Quervain. Ik heb er zelf ook last van. Afgelopen week naar de fysio geweest en die heeft mij na wat masseren een duimbrace aanbevolen zodat bepaalde bewegingen tijdelijk niet gemaakt kunnen worden. Dat helpt in het herstel. Nadeel is dat ik met mijn duimbrace de kleine niet goed kan optillen door het klittenband wat langs haar huidje kan schuren..
2 maanden geleden
Mijn man heeft dit al 2 jaar sinds de geboorte van onze zoon. Hij heeft heel lang doorgelopen met de pijn en pas ingegrepen toen er een groot ei op zijn pols zat en de pees helemaal ontstoken was. Het herstel was extreem traag (maaaanden) en hij kon amper voor zijn zoontje zorgen.
Nu met baby nummer 2 heeft hij er weer meer last van. Hij weigert een corticosteroïden spuit en blijft rommelen met brace, rust, etc.
Gauw dus wat aan doen zodat je geen spuitje nodig hebt of er nooit meer vanaf komt