18 Reacties
3 maanden geleden
Ik gebruik hydrogel pads van Medela, kan je halen bij Kruidvat en werkt bij mij heel goed voor rustigere tepels!
3 maanden geleden
Ik weet niet waar je woont, maar tepelzalf uit Asten is echt een wondermiddel.
En als het binnen je budget valt, laat een lactatiekundige meekijken. Vaak zijn pijnlijke tepels een teken dat je kindje niet goed aanhapt
3 maanden geleden
Reactie op Framblijtje
Ik weet niet waar je woont, maar tepelzalf uit Asten is echt een wondermidd ...
Ik woon in Someren dus dat is maar n stukkie.
Kraamzorg kijkt mee en zegt dat ze wle goed hapt. Maar ik moet ook zeggen dat ik altijd al wat gevoelige tepels heb 😅
3 maanden geleden
Ik zie dat je kindje 5 dagen oud is, maar het wordt echt beter! Inderdaad na elke voeding goed tepelzalf smeren, maar bij mij was de pijn vooral dat er zo getrokken wordt aan de tepel tijdens een voeding. Na een dikke week was deze pijn weg bij mij, tepels moeten ook wennen 😊
3 maanden geleden
Reactie op kimthielen17
Ik woon in Someren dus dat is maar n stukkie.
Kraamzorg kijkt mee en zegt d ...
Oh dat is echt een klein stukje. Het is bij de apotheek verkrijgbaar en echt de moeite waard om te proberen
3 maanden geleden
Ik heb precies hetzelfde. Productie is goed maar die eerste paar slokken na het aanhappen zijn zo pijnlijk.
Zoontje is 8 dagen oud. Ik was blij dat de borstvoeding goed startte maar ik merk dat ik hierdoor al twijfels krijg hoe lang ik nog wil doorgaan…
Ik gebruik nu trouwens de tepelzalf van weleda en moet zeggen dat die ook heel fijn is.
3 maanden geleden
Ik heb de Silverettes aangeschaft, de normale maat (ik heb cup A, nu cup B) en ze zitten erg strak waardoor er geen lucht bij komt. Is dat normaal? Eerste slokken zijn bij mij ook pijnlijk, ik tel tot 10 en dan is het meestal wel oke. Laat je kindje goed van onder aanhappen zodat je tepel in de 'vrije zone' komt
3 maanden geleden
Ik kom zelf uit Asten, dus ook de crème van de apotheek in huis. Zeker een aanrader, ook voor andere droge plekjes. Maar ik heb in de eerste week vooral heel veel gehad aan hydrogel pads van Rite Aid. Durf niet te zeggen of die van Medela hetzelfde effect geven.
Na de eerste paar dagen geen pijn meer gehad. Nu smeer ik 1x per dag de crème van de apotheek om het wat soepel te houden.
3 maanden geleden
Reactie op LucyJ
Ik heb precies hetzelfde. Productie is goed maar die eerste paar slokken na ...
Precies dit !!
Ik heb ook van weleda maar merk tot nu toe niet heel veel verschil.
Elke keer tegen n voeding aan dat ik denk, pff oke hier gaan we weer
3 maanden geleden
Reactie op anoukb30
Ik kom zelf uit Asten, dus ook de crème van de apotheek in huis. Zeker een ...
Dankjewel, en waar haal je die pads van rite aid?
3 maanden geleden
Reactie op kimthielen17
Dankjewel, en waar haal je die pads van rite aid?
Die pads heb ik online gekocht bij borstkolvenshopdeboezem.nl. Daar moest ik nog meer van hebben, want anders zit je wel met verzendkosten. Als je googelt op rite aid hydrogel kom je een aantal shops tegen met iets verschil in prijzen.
3 maanden geleden
Heb je een lactatiekundige laten meekijken naar het aanhappen/tongriempje? Ik had dit bij mijn eerste dochter ook en haar tongriempje bleek te kort. Ook kan het zitten in de techniek van aanhappen. Het hoort echt niet pijnlijk te zijn!
3 maanden geleden
Hou spruw in de gaten, en let op de juiste aanhaptechniek.
Ik had ook een baby met spruw, zo fijn dat we nu behandeld worden!