21 Reacties
5 maanden geleden
Ja, heel erg. Ik heb dit al vanaf het tweede trimester maar toen had ik het alleen bij het wakker worden sochtends en nu heb ik het ook gedurende de dag. Sochtends wel nog het ergste, kan soms amper m’n broodje smeren omdat het gevoelig is. Komt door het vocht vasthouden, wordt ook wel carpaal tunnel syndroom genoemd als het goed is
5 maanden geleden
Reactie op WeS187
Nee ik bedoel juist andersom: Alsof er in m'n schouders iets klemt wat uits ...
Ik heb dat idee ook, maar ik heb t dus eigenlijk alleen snachts. Gevoel dat ik een zenuw ofzo afknel als ik verkeer lig en daarom mn armen gaan slapen. Niet per se vanuit mn schouder, maar misschien zelfs nog wel verder, maar wel het gevoel dat er ergens iets klem zit.
5 maanden geleden
Reactie op WeS187
Nee ik bedoel juist andersom: Alsof er in m'n schouders iets klemt wat uits ...
Oh ja dat zou ook zomaar kunnen inderdaad. Maar ik heb t overdag ook maar geen last van me schouder op dat moment. Maar wie weet kan het inderdaad wel zo zijn. Hopelijk is t na de zwangerschap allemaal weg!🤞
5 maanden geleden
Hier hetzelfde ! Niet zozeer tinteling, maar heb ‘triggerfingers’ die echt hun eigen leven leiden. Kan als sinds een week of 3 (nu 34 weken zwanger), mijn handen bijna niet bewegen. Echt gek, want zo warm is het nog niet geweest.
Even lichte paniek deze week toen ik las dat gewrichtspijn in de handen ook een indicatie kan zijn voor Parvo virus bij volwassenen, maar heb verder weinig klachten.
Ik heb wel het idee dat af en toe wisselend handen wassen met warm en heel koel water wat verlichting geeft
5 maanden geleden
Heel herkenbaar, ik heb het tijdens mijn vorige zwangerschap ook gehad.
Met brace slapen helpt iets. Maar ook het idee dat het in mijn schouders knelt en in mijn polsen.
Vorige zwangerschap had ik het zo erg dat ik na het schrijven van 1 woord al witte vingers had en hele erge pijn en tintelingen.
Zodra de bevalling startte was het over.
5 maanden geleden
Ik heb er ook last van. Combinatie van vocht vasthouden en omgeklapte polsen (t-rex handjes) die gecombineerd een zenuw in de polsen beknellen. Hopelijk is het zwangerschapsgerelateerd. Heb 2 nachten met polsbraces geslapen maar dit verergerde de vochtophoping bij mij alleen maar, dus doe ik niet meer. Heb mij wel al twee keer laten tapen bij de fysio van Zwangerfit dit verlicht een beetje. Helaas ook nog 1 vinger die blijft hangen (triggervinger). Verder veel blijven drinken, massages van schouder naar pols of lies naar voet zou kunnen helpen en hoog leggen.
5 maanden geleden
Ja dit is het carpaaltunnelsyndroom en komt door het vast houden van wat vocht maar ook door hormonen. Ik slaap ‘s nachts met 2 pols braces om en dit gaat goed! Met name in de ochtend veel pijn aan mijn handen. Fysio kon niks betekeken. Kan vanaf het moment dat je bevalt over gaan maar ook nog wel even aanhouden.
5 maanden geleden
Ik heb dit nu ook sinds anderhalve week. Als ik wakker word duurt het serieus een half uur voordat ik überhaupt iets kan met mijn vingers/handen. Heel naar gevoel. Had bij mijn eerste zoontje na de bevalling CTS en dat was echt heel pijnlijk in duimen en polsen. Dit voelt anders, meer tintelingen gevoelloos en vocht.