15 Reacties

4 maanden geleden

Ik heb dezelfde klachten gehad. Ben 10 dagen geleden bevallen en direct na de bevalling waren mijn klachten ook weg!! Sterkte nog even!

4 maanden geleden

Ja dit had ik ook echt! Om de zoveel tijd moest ik draaien. Ben 2 weken geleden bevallen en was eigenlijk gelijk weg.

4 maanden geleden

Hier ook zere heupen, maar dat komt omdat ik te lang op 1 heup lig. Vannacht bevallen en helaas gaat het niet gelijk over. Ik kan ook nog niet op mijn rug liggen, dus lig half op zij/buik... Vorige zwangerschap ook lang last van gehad en toen wel naar fysio geweest terwijl de kleine er was.

4 maanden geleden

Slaap je met een voedingskussen? Dat kan heel erg helpen om een betere houding te nemen in bed. Voor mij was dit echt de oplossing, kan er niet meer zonder (: Zelf heb ik de ervaring (van andere zwangerschappen) dat het wel vanzelf weer over gaat (na de eerste dagen zeg maar).

4 maanden geleden

Ja slaap inderdaad al met voedingskussen (sinds de positieve test ongeveer 😂). Ik kon het me niet meer herinneren van de vorige keer, toen sliep ik sws veel vaker zittend vanwege maagzuur. Afgezien van die heupen en 100x plassen idee dat ik nu wel wat beter slaap. Dank voor alle ervaringen. Dan wacht ik het gewoon even af tot na de bevalling!

4 maanden geleden

Ik heb er last van als ik vergeet magnesium te slikken voor het slapengaan. Anders niet. (40 weken nu).

4 maanden geleden

Hier ervaring mee met de 1ste en nu weer met de 2e. Bij beide last van mijn heupen gehad tijdens de zwangerschap (waarbij een zachte matras topper het beste helpt). Na de bevalling van nummer 1 en nu ook nummer 2 (5 dagen post partum) blijf ik pijn houden als ik te lang op dezelfde kant lig, maar het is wel een stuk minder erg dan tijdens de zwangerschap en ik kan inmiddels weer een beetje op mij rug liggen, dus ik wisselen nu zijslapen en rugslapen af. Duurde bij de eerste geloof ik wel een behoorlijke tijd voordat het echt over was, maar ging wel gewoon helemaal weg.

4 maanden geleden

Wat een goede vraag Saar en wat een geweldig vooruitzicht om weer zonder pijn te kunnen slapen (ooit) hè 😂🤣😍

4 maanden geleden

Dit had ik ook, ik kreeg de tip van mijn fysio om met een kussen (zo hoog als een voedingskussen) het bovenste been daarop te laten steunen en de onderste been gestrekt te houden. Dit heeft voor mij echt geholpen met de pijn ‘s nachts en zorgde ook voor minder last overdag.

4 maanden geleden

Hier ook vooral in de kraamweek gehad. Echt paracetamol nodig want het deed zeer. Met m'n voedingskussen slapen was ook heel fijn. Nu de 2e en het is over snachts.

4 maanden geleden

Ik heb het ook en vorige zwangerschap ook. Zodra ik bevallen was waren alle pijntjes weg, behalve bekken.

4 maanden geleden

Ik had het de laatste week voor mijn bevalling ook (ik ben met 36+6 bevallen). Ik had er nog ongeveer 3 dagen last van erna en toen was het uiteindelijk weg!

4 maanden geleden

Jaa heel herkenbaar. Zowel bij de eerste als nu bij de tweede zwangerschap last van de heupen. Gedurende zwangerschappen ben ik bij de chiropractor geweest hiervoor. Dit gaf tijdens de zwangerschap verlichting / dragelijker. Een aantal weken na de bevalling (als je je weer aardig oké voelt) weer naar de chiropractor geweest. Het verschilt denk ik ook een beetje per vrouw / je lichaam hoe snel je weer van de pijn af bent

4 maanden geleden

Ik had hier ook heel erg last van tijdens mijn zwangerschap. Inmiddels bevallen en is het grotendeels wel weg!

4 maanden geleden

Ik had er heel veel last van bij mijn eerste zwangerschap. Was na de bevalling direct weg.