Hoi allemaal,
Afgelopen maandag ben ik bevallen van onze prachtige zoon. De eerste dagen ging het voeden heel goed met het colostrum melk, maar nu….. Ik heb al sinds donderdag extreme stuwing en schijnbaar heb ik over productie aan melk. Achteraf had ik dit ook al bij mijn oudste dochter, maar die dronk heel slecht. Uiteindelijk haar wel 11 maanden via de borst gevoed.
Nu weer terug naar het heden. Ik zit nu al op de 4e dag met stuwing. Mijn borsten blijven van beton, zijn mega groot en pijnlijk. Mijn zoon krijgt de borsten niet leeg en drinkt maar 1 borst per keer. Mijn borsten zijn al rood.
Ik ben elke nacht aan het janken, omdat het zo’n pijn doet en ik niet meer wil.
Maar dit voelt ook niet eerlijk tegenover mijn zoon, omdat ik bij zijn zus wel doorgezet heb.
Bij haar belande ik uiteindelijk wel in een depressie.
Ik weet niet meer wat ik moet doen en wanneer ik het goed doe.
Iedereen heeft ook weer andere tips tegen de stuwing. Wat ik tot nu toe heb gedaan is:
- Lactatiekundige ingeschakeld
- voor voeden warmte en na voeding koelte
- resetten (helpt voor geen meter naar mijn idee, kolf in 30min ongeveer 300ml en alsnog blijven mijn borsten hard met knobbels)
- massage/warmte apparaat voor de borsten
- witte kool
- Lisithine
- paracetamol en ibuprofen..
Ik weet gewoon niet meer wat ik kan doen en wat ik moet doen. Het enigste wat ik nog kan is janken. Sorry van het lange bericht, maar ik wou het even van mij afschrijven. Niemand lijkt het namelijk echt te begrijpen hier, hoe naar het is en hoe ik mij voel. Ze doen hun best, maar het helpt niet.
Zijn er nog meer in deze situatie of herkend iemand het? Ervaringen en Tips zijn mega welkom.