37 Reacties

4 maanden geleden

Reactie op Koekoeksklok

Zeker. Er zijn vooral ook verschillende redenen om meer bloedverlies te heb ...
Ja omdat ik in mijn omgeving dit niet hoor en wil het gewoon van dames onderling horen die hoer ook ervaring mee hebben gehad Ik merk als de datum dichterbij komt vindt ik het wel spanennd Overdag merk ik er niks van geniet ik van het weer en met mijn gezin maar in de avond wel

4 maanden geleden

Reactie op kaout123

Ja omdat ik in mijn omgeving dit niet hoor en wil het gewoon van dames onde ...
Hier* oeps sorru

4 maanden geleden

Reactie op Koekoeksklok

Zeker. Er zijn vooral ook verschillende redenen om meer bloedverlies te heb ...
Welke verschillende ervaringen maak jij mee als ik vragen mag? En Is het goed te behandelen

4 maanden geleden

Reactie op kaout123

Wat is ruptuur graad 4 ? Sorry als ik veel vraag💗
Dat betekend dat ik volledig uitgescheurd was, m’n anus en endeldarm erbij. Was geen pretje en herstel heeft lang geduurd

4 maanden geleden

Mijn tweede bevalling was thuis. Binnen 1,5 uur was hij na er. Op de video hoor ik ze zeggen dat ze een prik halen omdat ik veel bloed verlies. De bevalling was een droombevalling maar daarna voelde ik me niet goed en bleef ik flauw vallen. Ik kon niet meer uit bed. Ze hebben toen een ambulance gebeld. Mijn hb was 3.8. Ze snapte dit zelf niet. Ze zeiden dat ik niet veel bloed had verloren. Zelf vond ik dat wel vreemd. Op het filmpje zeggen ze van wel. Daarbij ben ik tijdens het flauwvallen 2 grote stolsels verloren die ze niet wogen en hebben ze het bloed daarna in het ziekenhuis ook niet gewogen. Ik heb 3 verloskundige gehad en meerdere verplegers die alles verschoond hebben en het niet gewogen hebben dus hoe weten ze dat precies? Afijn, uiteindelijk 2 bloedtransfusies gekregen de volgende dag. Dag zelf kon niet omdat ik in de avond naar het ziekenhuis ging. Toen de tweede zak erin zat kon ik weer op m'n benen staan en ben ik niet meer flauwgevallen. Merkte dus meteen verschil en kijk verder terug op een hele fijne bevalling!

4 maanden geleden

Beide keren gehad. Over de liter bloed verloren. Eerste bevalling ging ik na de bevalling dan ook meteen onderuit, flauwgevallen. De bevalling was poliklinisch, maar ik ben daarna dus opgenomen. De tweede bevalling was weer poliklinisch. Ik slikte preventief ijzer en kreeg uit voorzorg meteen een oxytocine prik na de bevalling. Ook nu weer meer dan een liter bloedverlies. Ondanks het risico op weer een fluxus mocht ik onder voorwaarden bevallen op de baarkruk. De baarkruk geeft ook meer kans op meer bloedverlies zei de VK. Bij de tweede bevalling voelde ik me er na stukken beter en waren we binnen vier uur na de bevalling weer thuis. Nu met nummer drie ben ik medium risk, ik beval in het ziekenhuis met de eigen verloskundige. Ik ben benieuwd.

4 maanden geleden

Ik ben bijna 3 liter bloed verloren met mijn vorige bevalling. Nadat de placenta losliet bleef ik nog steeds veel te veel bloed verliezen met flinke klonten, er is toen besloten toch te opereren. Ik slikte bij de vorige zwangerschap preventief ijzertabletten op voorhand waardoor mijn HB schijnbaar goed genoeg was, geen bloedtransfusie nodig gehad. Wel ijzertabletten van het ziekenhuis en lang herstel. Nu slik ik weer preventief ijzertabletten en ben ik om deze reden medisch. Ik beval dus in het ziekenhuis en ze zijn er nu op voorbereid dat er best een grote kans is op herhaling. Ze gaan dus niet afwachten tot de placenta loslaat maar grijpen gelijk in met een prik in me been (kunstmatige oxytocine) etc.

4 maanden geleden

2,5 liter bloed omdat de placenta niet losliet ivm vroeggeboorte. Bij mij was er wel sprake van shock voor de operatie. Na de operatie op het randje van transfusie maar er is gekozen om het niet te doen helaas. Lang herstel gehad hierdoor. Bij komende bevalling krijg ik uit voorzorg een waaknaald en uiteraard is de bevalling medisch.

4 maanden geleden

Reactie op Tos1991

Hallo, bij mijn eerste bevalling een flinke Fluxus gehad, 2,5 liter bloed v ...
Oh wat gek, ik had ook een Fluxus van 2,5 liter en moet ook klinisch bevallen. Mij is verteld dat je juist wel een verhoogde kans hebt ( 20% uit mijn hoofd) op herhaling.

4 maanden geleden

Reactie op Tos1991

Hallo, bij mijn eerste bevalling een flinke Fluxus gehad, 2,5 liter bloed v ...
De kans is ca. 15% (bij een tweede bevalling) dat weer een fluxus ontstaat t.o.v. ca 4% kans bij elke bevalling. Dat zijn gemiddelden, afhankelijk van risicofactoren zoals leeftijd, gewicht moeder, geboortegewicht, eenling/meerling etc.

4 maanden geleden

Bij mijn 1e ongeveer 600 ml en vorige week bij mijn 2e 3 liter. Placenta zat vast en kreeg daarna een bloedtransfusie. Ben nog behoorlijk KO op dit moment!

4 maanden geleden

Reactie op Hensjepensje92

Oh wat gek, ik had ook een Fluxus van 2,5 liter en moet ook klinisch bevall ...
Oh dat is inderdaad gek.. ik moet ook klinisch bevallen inderdaad. Misschien wou de verloskundige mij geruststellen😅 geen idee.. maar ik bereid me er wel alvast mentaal op voor dat er zoiets weer gebeurd indd

4 maanden geleden

Ik ben met m’n eerste bevalling 2,1l bloed verloren, dat kwam door een ruptuur naar binnen toe. Geen bloed toegediend gekregen omdat je daar ook heftig op kunt reageren, was na de tijd wel langere tijd wat slap en moe maar verder weinig klachten. Ondanks dat ze vertelden dat de kans op herhaling heel klein is moet ik toch in het ziekenhuis bevallen waar ik van baal.. aangezien ik op 2 min rijden woon

4 maanden geleden

Reactie op Anna_93

Ik ben met m’n eerste bevalling 2,1l bloed verloren, dat kwam door een rupt ...
Ja misschien dat de oorzaak van de Fluxus meespeelt in de herhalingskans. Bij mij was dat de placenta die niet kwam. En die herhalingskans is dus hoger dan als je dat niet hebt gehad. Er zijn wel risicofactoren voor het krijgen van een Fluxus, oa veel interventies en een inleiding. Bij mij allemaal van toepassing dus ik wil deze keer absoluut geen inleiding en, waar mogelijk, zo weinig mogelijk interventies. Maar mocht het toch gebeuren dan zijn ze er wel eerder bij gelukkig.

4 maanden geleden

Ja misschien dat de oorzaak van de Fluxus meespeelt in de herhalingskans. B ...
Heel herkenbaar! Ik ben destijds ook ingeleid, en bijna alles wat mis kon gaan ging mis. M’n wens is inderdaad ook een bevalling zonder inleiding en zo min mogelijk interventies. Hopelijk is dat ons gegund 🫶

4 maanden geleden

Reactie op Anna_93

Heel herkenbaar! Ik ben destijds ook ingeleid, en bijna alles wat mis kon g ...
Poeh ja als ik alles van te voren had geweten had ik hele andere keuzes gemaakt. Als ik ook lees hoeveel vrouwen een inleiding krijgen. Mijn ervaring was echt dat mijn lichaam er niet klaar voor was ( bij 41+5) en dat alles tegen de natuur in ging. De ontsluiting vorderde maar niet en de oxytocine bleef maar worden opgehoogd etc etc. Deze keer wacht ik echt rustig af tot de baby zichzelf meldt. Laten we idd hopen dat het ons deze keer anders gegund is 🤞🏼🤞🏼🤞🏼

4 maanden geleden

Poeh ja als ik alles van te voren had geweten had ik hele andere keuzes gem ...
Dat is ook altijd mijn gevoel geweest, dat m’n lijf en m’n zoontje er nog niet klaar voor waren. M’n zoontje lag met z’n armen gekruist waardoor hij de draai niet kon maken in het geboortekanaal.. uiteindelijk is ‘ie met behulp van de vacuümpomp geboren maar daardoor had ik die ruptuur naar binnen toe wat voor de bloeding zorgde. Ik ben met 38+3 ingeleid vanwege zwangerschapshypertentie, gelukkig doet mn bloeddruk tot nu toe normaal waardoor van inleiden nog geen sprake is🙌🏻