6 Reacties

4 maanden geleden

Hee, Hier hetzelfde! Ik ben nu 38+3 en ik krijg vandaag een ballonnetje. Ik weet niet hoeveel je moet spuiten maar ik zit inmiddels op 50E voor snachts. Ik ga ervan uit dat als t nodig was geweest ze me eerder had ingeleid. Heb vertrouwen en wacht het rustig af!😘

4 maanden geleden

Reactie op Charis91

Hee, Hier hetzelfde! Ik ben nu 38+3 en ik krijg vandaag een ballonnetje. I ...
Dank je wel voor je bericht. Dit stelt me een beetje gerust. Ik moet kortwerkend 10, 4, 18, 4, 22 4 spuiten na en voor iedere maaltijd en circa 25 langwerkend in de nacht. Kan zijn dat ik me nu ook even vergis, maar iig voldoende keren :-( Veel succes vandaag ❤️

4 maanden geleden

Ohhh ik vind het me toch een partij verwarrend hoe verschillend elke ziekenhuis hiermee omgaat... Ik spuit momenteel 12E langwerkend elke avond en toen ik ermee begon was het 6E. Vanaf dat moment werd al direct gezegd, je wordt met 38 weken ingeleid, geen discussie mogelijk. Precies om de reden die jij zei. Toen ben ik later gaan bellen van Joh, week 38 duurt ook 7 dagen, met oog op het regelen van een oppas voor onze peuter, kan je een inschatting geven van de datum? Bij ons is 38 weken letterlijk 38.0, ze zei toen: ga daar vanuit, als win zeggen 38 weken, wordt het nier pas met 38.4 gedaan ofzo. En ik krijg idd met 37.6 een ballon en de rest volgt met 38.0. Geen idee of dat is vanwege hun planning of omdat ze geen risico willen nemen met een paar dagen extra 🤷🏻‍♀️ Zou heel goed kunnen dat het met hun planning te maken heeft, het is een megagroot ziekenhuis, maar vrij kleine/rustige vk/gyn afdeling heb ik t idee. Als ik 37.6 al ontsluiting heb, mag ik niet blijven, om te voorkomen dat ik daar snachts beval🤣 Nog nooit gehoord... Tegelijkertijd moet je in het zkhs waar ik van onze dochter ben bevallen verplicht blijven als je een ballon krijgt met zw.diab.... Snap jij het nog? Als het je gerust stelt zou kk nog 1x echt duidelijk je zorgen uitspreken (en dik het lekker aan); je spuit vaak/veel insuline, weet wat dit betekent voor de werking van de placenta, maakt je ernstige zorgen hierover. Meid, desnoods zeg je dat je de baby niet goed voelt (symptoom van verminderde werking placenta/navelstreng)! Het is schandalig hoe ver je soms moet gaan om serieus genomen te worden. Maar; ze weten exact wat jij spuit, dat staat allemaal in je dossier. Als die paar dagen echt veel risico met zich mee zouden brengen, zouden ze dat ook niet doen!

4 maanden geleden

Reactie op pln92

Dank je wel voor je bericht. Dit stelt me een beetje gerust. Ik moet kortwe ...
Dankjewel!! 😘 38 weken is altijd een indicatie. Ik was op zaterdag 38 weken. Om het daarvoor te doen was niet mogelijk omdat ze in het weekend bij ons in het ziekenhuis beperkt open zijn ivm te weinig personeel. Daarom heb ik zelf aangegeven dat ik het dan liever die week erna wil zodat ik in dit ziekenhuis kon bevallen. Als dat echt niet kon qua werking placenta hadden ze daar niet mee ingestemd 😁

4 maanden geleden

Reactie op BabyBoertje24

Ohhh ik vind het me toch een partij verwarrend hoe verschillend elke zieken ...
Heel veel dank! Ik ga toch maar eens een CGT laten maken. Ja, erg vervelend dat alles zo overal divers is. Weet niet of ze de navelstreng dan willen/gaan checken. Daar zijn ze niet per se happig op. Ook niet toen een keer de meting involledig was. Zo vervelend. Ook gek dat je bijv met 37.6 niet mag blijven? Wat een gekkigheid allemaal? Ja, gelukkig staat wel alles in het dossier. Maar omdat wij iedere keer een andere gezicht krijgen vraag ik me af hoe goed ze eerdere informaties doornemen? Omdat ik vaak hetzelfde verhaal of vragen moet beantwoorden tijdens korte controle consultaties die er geweest zijn. Dan denk ik, dat staat ook al in mijn dossier. 😮😊 veel dank! En veel succes!! 😘

4 maanden geleden

Reactie op Charis91

Dankjewel!! 😘 38 weken is altijd een indicatie. Ik was op zaterdag 38 we ...
Aaaah!! Spannend en kan je helemaal volgen! Heel veel succes!! 😘