11 Reacties
2 maanden geleden
Reactie op Kellaaa
Mijn collega heeft de Elvie kolf, die zweert erbij. Je hebt je handen vrij ...
Ik heb inderdaad ook een Elvie kolf. Top ding! Maar vind het met zo’n mega voorgevel nog wel lastig om hem uit de box te tillen, of bijvoorbeeld op schoot te troosten. Tips zijn welkom!
2 maanden geleden
Ik kolf wanneer het uitkomt, liefst niet tijdens een voeding, maar soms komt het zo uit. Meestal vanaf de eerste voeding gerekend en dan elke 3 uur, tot ik naar bed ga. ‘s Nachts dan wanneer ze wakker wordt (alleen de eerste fles, tweede fles (indien nodig) slaap ik door). Maar mocht 3 uur een keer niet lukken dan maak ik er 2 of 4 van bijvoorbeeld.
De Elvie helpt enorm, ik wandel er nu ook mee en zelfs fietsen gaat prima zonder lekker. Alleen als ik echt iets van de grond af pak zonder op te letten wilt er nog wel eens iets lekken, maar dit is nu 2x gebeurd.
2 maanden geleden
Ik zou echt op een vast schema gaan kolven. Hopelijk lukt het dan om een voeding klaar te hebben staan zodat je niet moet kolven zodra de baby honger heeft. Ik doe ook wel vaak als ik fles bv geef en ik kolf dan in kleermakerszit, de baby op mijn benen leggen. Ligt hij direct wat omhoog, wel lekker knus op mij/dichtbij en ik kan gewoon kolven. Ook als hij getroost moet worden doe ik dat dan zo
2 maanden geleden
Reactie op Kellaaa
Mijn collega heeft de Elvie kolf, die zweert erbij. Je hebt je handen vrij ...
Zeker handig, deze wilde ik ook halen. Maar na een kolfconsult bleek dat het ritme en de zuigkracht totaal niet pastte bij mijn borsten. Mijn opbrengst was veel lager. Dus denk dat het heel verschillend is per persoon of iets werkt.
2 maanden geleden
Handsfree kolf is wel echt een uitkomst. Als het tijd is om te kolven maar mijn baby huilt en moet getroost worden dan kolf ik 1 borst per keer zodat ik aan mijn andere kant haar kan vasthouden. Ik leg de hele kolf vervolgens in de koelkast en ga het netjes in flesje opbergen als mn baby rustig is / slaapt en weggelegd kan worden.