5 Reacties

3 maanden geleden

Misschien helpt het om eerst even een (hand)kolf op je borst te zetten? Dan komt je tepel wat naar voren door het vacuüm.

3 maanden geleden

Een beetje melk eruit halen met je vingers voordat je gaat voeden. Tepelhof tussen duim en wijsvinger houden bij start voeding. Pas loslaten als je kindje goed zuigt. Of inderdaad kort kolven. Liefs

3 maanden geleden

Hee wat vervelend. Heb je al een lactatiekundige mee laten kijken? Die kunnen heel goed naar de aanhap kijken en mondanatomie en je goede tips geven voor het aanhappen. In principe hoeft een platte tepel geen probleem te zijn, je gebruikt namelijk veel meer van de borst voor de voeding. Je baby moet echt een hele grote hap maken waarbij het een groot deel van de borst in de mond heeft (het is immers borstvoeding en geen tepelvoeding). Een goede 'hamburger' van de borst maken zorgt ervoor dat de baby goed aan kan happen. Verder kan de nipple flip een fijne techniek zijn om ervoor te zorgen dat de baby diep aanhapt. Daar staan wel mooie filmpjes van op youtube. Heb je voor de rechter kant de rugby houding al geprobeerd?

3 maanden geleden

https://www.mamaloes.nl/lansinoh-latch-assist-voor-ingetrokken-tepels-70180/?gad_source=1&gclid=CjwKCAjw4_K0BhBsEiwAfVVZ_9bAOlWMaV9VWNk63gadNOqSE-5ZDINQ5pUeoI21xf-jtQJXLWz76hoC5OIQAvD_BwE Ik heb m zelf niet geprobeerd, maar zag dit wel voorbij komen voor platte/ingetrokken tepels. Wellicht heb je er iets aan. Succes!

3 maanden geleden

Bij mij lukt dit in het begin ook niet bij m'n eerste om dezelfde reden. Elke dag blijven oefenen met en zonder tepelhoedje en als niet ging die kant kolven en na een paar weken lukte het hem wel, doordat hij wat gegroeid was. En als je een tijdje voedt blijft je tepel ook meer naar buiten staan. Bij mij is na 8 maanden voeden het platte er helemaal af gegaan.