13 Reacties
4 maanden geleden
Ik had vandaag een afspraak bij de verloskundige, ik heb ook de gehele zwangerschap een goede bloeddruk gehad en nu was hij wat verhoogd, maandag ga ik terug om het weer te testen, maar ook mijn verloskundige denkt dat het komt door het weer. Ik maak me er niet zo druk om, maar je moet vooral naar jezelf luisteren, hoe je je zelf ook voelt en vertrouw je het niet altijd bellen.
Voor vocht vasthouden heb ik geen tip helaas, ben 35 weken en heb er zelf geen last van, ik dacht dat het kwam doordat ik super super veel drink, maar heb ook mn hele zwangerschap al zo'n ontzettende dorst
4 maanden geleden
Wat vervelend voor je dat lijkt mij zeker niet fijn, bij mij zijn al ettelijke wekrn mijn onderbenen en voeten heel dik en ook continu aanwezig.
Ik ben bang dat je weinig kunt doen tegen vocht in het gezicht behalve wat je al doet, ook zou een lymfedrainage (massage) kunnen helpen, misschien zijn er ook specifieke kruiden of planten die vocht af drijven. Heel veel succes!
4 maanden geleden
Bij mij was hij vandaag ook verhoogd. Moest van verloskundige gelijk door naar ziekenhuis voor allemaal extra controles.
Heb verder geen klachten wat kan wijzen op zwangerschapsvergiftiging ect. Ook geen last van vocht vasthouden. Onder tussen zitten we alweer ruim 3uur in het ziekenhuis te wachten ect op alle uitslagen 😮💨
En het is erg warm hier 🥵
4 maanden geleden
Hier ook zelfde bloeddruk. Gisteren bij verloskundige geweest en maakt zich niet druk want ze zei al meteen dat het niet gek is met deze temperatuur en laatste loodjes!
Wat betreft vocht: brandnetel thee!
Dat is mij aangeraden en mee begonnen. Mix het zelf wel met andere thee want lekker is het niet🤭
M’n voeten en handen zijn echt mega gezwollen. Nouja m’n voeten dan echt niet normaal. Gaat niet weg nog en merk nu m’n gezicht ook wat meer. Tbh hoort het er ook een beetje bij maar snap helemaal at het echt bagger is in je gezicht zo🥲 misschien dan toch je benen plat ipv hoog zodat het minder naar je bovenlichaam gaat?🫣
4 maanden geleden
Ik was gisteren bij de verloskundige en mijn bloeddruk was ook wat hoger dan ik normaal gewend ben gedurende de zwangerschap. Ik voel mij ook niet echt lekker en sneller duizelig/misselijk.
Mijn verloskundige maakte zich er ook geen zorgen over, het is warm en de laatste loodjes vragen ook wat meer inspanning van mijn lijf.
Ik vind het ook allemaal logisch te verklaren en maak mij er niet zo’n zorgen over.
Uiteraard moet je altijd bellen als je je slechter gaat voelen, maar denk inderdaad ook dat het weer en eind van de zwangerschap wel een goede verklaring is
4 maanden geleden
Reactie op rhnv
Ooh bah, dat is ook niet fijn! Wat was je bloeddruk dan?
Bovendruk 140 aan 1 kant andere kant 142. Onderdruk was wel gewoon goed.
Nu eindelijk alle uitslagen binnen na 5uur!
Alles is goed bloeddruk ect eiwitten de baby.
Alleen de nier en lever functie zijn ietsje pietsje verhoogd. Maar ze maken zich geen zorgen voor nu.
Voor de zekerheid moet alles komende donderdag weer op nieuw 😮💨 en als dan alles goed is of het zelfde als vanmiddag mag ik gewoon weer terug naar de verloskundige
4 maanden geleden
Hier ook vandaag opeens een hoge bloeddruk, 135/90 heb nu medicatie ervoor gekregen en over 2 dagen weer controle.. mijn normale bloeddruk is altijd rond 110/70. Urine was verder wel goed. Wordt door andere reden rond de 38 weken ingeleid dus ben benieuwd hoe deze laatste 1,5 gaat zijn..
4 maanden geleden
Ja hier ook. In de ochtend grieperig gevoel bij controle was bloeddruk 160/102 toen naar ziekenhuis was het na 3 x meten en uren later 138. Controles waren goed, maar blijf me al 1,5 week ziek voelen en zie wazig. Morgen 10:30 weer melden opnieuw meten en controles. Als het weer hoog is dan misschien denken aan inleiden. Ik ben nu 38 weken.
4 maanden geleden
Is er niet meteen ook urine gecheckt? Zou vandaag anders wel op aandringen voor de zekerheid, gezien je klachten . Better safe than sorry.
En volgens mij is het juist dat door het warme weer je bloedvaten verwijden en je bloeddruk oha wat meer kan dalen en daardoor bijv. Sneller duizelig kan worden.
Maar mogelijk ligt dat anders bij zwangeren.
Hoe dan ook goed dat het goed in de gaten gehouden wordt en sterkte ermee
4 maanden geleden
Reactie op Mom-2Be
Is er niet meteen ook urine gecheckt? Zou vandaag anders wel op aandringen ...
Nee ze vonden het voor nu acceptabel. Maar ik hou het zelf ook in de gaten, als het vandaag tijdens de controle nog steeds rond dezelfde waarde zit lever ik morgenvroeg m’n urine wel even in bij huisarts
4 maanden geleden
Reactie op Mom-2Be
Is er niet meteen ook urine gecheckt? Zou vandaag anders wel op aandringen ...
Klopt inderdaad dat door het warme weer je bloedvaten verwijden en je bloeddruk lager kan zijn, alleen zal het waarschijnlijk voor zwangeren anders liggen door de toename van vochtophoping