Afgelopen vrijdag controle gehad bij verloskundige en toen was mijn bloeddruk netjes 112/60. Zo is het ongeveer gehele zwangerschap of nog lager rond de 100/40-50, wat voor mij normaalwaarden zijn.
Nu hou ik al sinds week 20 ongeveer wat vocht vast maar de laatste weken extreem. Sinds een paar dagen is het zo erg dat mijn voeten niet meer dun worden tijdens het slapen (slaap met benen goed omhoog) en m’n gezicht nog meer opzwelt dat het voelt alsof mijn ogen worden dicht gedrukt. Vanmiddag thuis bloeddruk gemeten en deze was voor mijn doen wel wat verhoogd (137/83).
Verloskundige toch maar gebeld omdat ik me algeheel niet helemaal lekker voelde. Ze is langs geweest en heeft aantal keer handmatig gemeten, telkens rond de 130-135/80. Moet het nu goed in de gaten houden en krijg een extra controle morgen, en moet natuurlijk direct bellen als ik me slechter begin te voelen.
Ze denkt zelf dat het door het warme weer en laatste loodjes komt.
Is dit voor een van jullie herkenbaar? Dat door het warme weer en jullie termijn de bloeddruk in paar dagen toch wel omhoog schiet? En hoe zorgen jullie voor minder vocht in jullie gezicht? Die voeten kan ik dan nog wel mee leven als het moet, maar dat gevoel in m’n gezicht🫠 ik drink al veel water en probeer de warmte te vermijden.